חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

חנוכת מרכז אקים הראשון במודיעין מכבים רעות

 

יום ב’ השבוע נחנך מרכז אקים הראשון במודיעין מכבים רעות, בטקס רב משתתפים בנוכחות ראש העיר חיים ביבס, יו"ר אקים ישראל אלוף במיל’ עמי איילון, מנכ"לית אקים ישראל סיגל פרץ, חברת הכנסת קארין אלהרר ממפלגת "יש עתיד", התורמים להקמת הבניין ומכובדים נוספים.

 

המרכז הוקם בתוך המבנה החדש של מתנ"ס סחלבים העירוני, והוא מרכז אקים הראשון בארץ, שהוקם באופן מתוכנן כמרכז משולב בתוך מבנה מתנ"ס עירוני. מרכז אקים משתרע על שטח של 250 מטר, ומכיל מספר אולמות המיועדים לשמש כחדר מחשבים, חדר פעילויות לחוגים ,מועדונית פעילויות מגוונות בכל ימות השבוע . במקום תפעל גם תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" שחובקה ע"י שחר מי-און ואקים מודיעין, וסופסוף יהנו חברי אקים גם ממחסנים מסודרים ומשרד.

מזה עשור פעל סניף אקים מביתו של היו"ר שחר מי-און, שייסד, הקים ותחזק אותו: "עשר שנים אנחנו נודדים ממקום למקום בחיפוש אחר בית לפעילויות שלנו. כשהתחלנו לדבר על הקמת מרכז, התעקשתי לא לקבל מקום זמני קטן ולא מספק, אלא החלטנו ללכת בגדול. לשמחתי מנכ"ל החכ"ל דורון ברק ביחד עם ראש העיר חיים ביבס נרתמו למשימה, והעלה את הרעיון לבנות את המרכז בתוך המתנ"ס- שהנהלתו מייד נרתמה אף היא בשמחה מרובה.

חברי הנהלת אקים ואני התחלנו לגייס תרומות עם תמיכת מקרן שלם, ביטוח לאומי, אקים ותורמים נוספים, והקמת המרכז היא הגשמת החלום שלנו. הדבר המצחיק הוא שאנשים חושבים שאנחנו עובדים באקים בשכר. הכל בהתנדבות. כל אחד מאיתנו מרוויח את לחמו במקום עבודתו".

יחד עם כולם- לא נדחקים הצידה

שחר מבהיר כי המוטו המניע אותו הוא שילדים עם צרכים מיוחדים לא צריכים להידחף לשוליים, אלא להפוך לחלק אינטגרלי מהחברה וכי הכללת מרכז אקים במרכז מתנ"ס הומה פעילות, מסמלת בדיוק את זה: "אנחנו לא דוחפים את הילדים עם הצרכים המיוחדים הצידה, שלא יראו אותם.אנשים נוהגים להתרחק מילדים עם צרכים מיוחדים, כאילו כדי שהמצב לא יידבק אליהם.

מבחינת שחר, הקמת המרכז היא צעד ראשון לדאגה לילדים ולמשפחות היום, אך הוא מודע לחלוטין לצרכים שיבואו בעתיד: "ברור לגמרי שעם הזמן נצטרך לדאוג למרכז תעסוקתי, דיור בתוך הקהילה, הנגשת מבני ציבור ועוד, ואנו נכוון גם לשם. השבוע, עם זאת, אני יכול ליהנות מחנוכת המרכז, לפני שאני ממשיך הלאה לפרוייקט הבא".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות