חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

משתתפים רבים ממודיעין בערב השקת ”המאה החצויה” מאת פרופ’ הלל ברזל

 

משתתפים רבים ממודיעין בערב השקת ”המאה החצויה” מאת פרופ’ הלל ברזל, חבר מועצת מערכת ש ב י ל י ם - כתב העת של מודיעין

 

תושבים רבים ממודיעין, וביניהם חברי בית הסופר, השתתפו בשבוע שעבר בשבוע שעבר באירוע מרשים, שנערך במרכז סוזן דלל בתל אביב, לכבוד השקת הכרך השני של הטרילוגיה: "המאה החצויה ממודרניזם לפוסט מודרניזם" מאת פרופ' הלל ברזל. פרופ' ברזל נחשב לחוקר הספרות החשוב ביותר בדורנו, ואחת מתלמידותיו היא ד"ר רחלי אברהם-איתן, משוררת ויו"ר בית הסופר מודיעין, שהנחתה את הערב במקצועיות ובחן.

באירוע גדש קהל רב את האולם, וביניהם רבים ממודיעין, חברי בית הסופר שמוקירים את פרופ' הלל ברזל התורם לקידום כתב העת המקומי של מודיעין -
ש ב י ל י ם. באירוע הופיעה מקהלת קולות מודיעין בניצוחו של זאב אולמן,  שביצעה שיר של רחלי אברהם-איתן "השתוקקתי לריח השדה". השיר הולחן ועובד על ידי זאב אולמן וקצר תשואות רבות.

פרופ' נורית גוברין ופרופ' חגית הלפרין דיברו בשבחה של המקהלה ממודיעין ובשבחו של השיר והביעו את הערכתן לערב כולו ולחוויה הספרותית המרשימה. הסופר א.ב יהושע, שהשתתף בערב, התמקד בהרצאתו המרתקת על מערכת היחסים המורכבת שבין המבקר לסופר, ובעיקר על היסטוריית היחסים שלו עם פרופ' הלל ברזל שתרם תרומה נכבדה להתפתחותו כסופר.

בין הדוברים נמנה פרופ' עוזי שביט, מחוקרי הספרות העברית הבולטים, מנכ"ל ועורך ראשי של הוצאת הקיבוץ המאוחד, שקידם את הוצאת הטרילוגיה לאור. הדובר השלישי היה הסופר אברם קנטור, סמנכ"ל בהוצאת הקיבוץ המאוחד ספריית פועלים, שהזכיר את עבודתו המשותפת עם פרופ' ברזל, שהוציא ספרים יותר מכל חוקר ספרות אחר.

ד"ר רחלי אברהם איתן ציטטה אנשי אקדמיה בכירים, שקראו את ספריו של הלל ברזל ובפרט את שני כרכיה הראשונים של הטרילוגיה "המאה החצויה" ואמרה: "בושה שחוקר בקנה מידה כזה לא קיבל עדיין את פרס ישראל, כולנו מקווים שהעניין יבוא על תיקונו ויפה שעה אחת קודם".

בהמשך הערב נערך ריאיון של ד"ר אברהם איתן עם חתן הערב, פרופ' הלל ברזל, ועם עורך הטרילוגיה, ד"ר ידידיה יצחקי. בסיום קראה ד"ר אברהם איתן את השיר "בתלמי היצירה" שכתבה לכבוד פרופ' ברזל והדפיסה על קנבס עם דיוקנו של הפרופסור, כשהוא אוחז בספרהּ  "מחזור אור, שיר ואשה", ספר שעליו כתב פרולוג ארוך ומוקיר את שירתה ופרסם מאמר נרחב בעיתון "מקור ראשון", המציב אותה בין המשוררים המובילים בדורנו. פרופ' ברזל היה נרגש מהמחווה ומהערב המיוחד במינו, שאורגן עבורו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות