חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ממי חיים ביבס מבקש סליחה?

 

בחלקו הרביעי והאחרון של ראיון החג עם ראש העיר חיים ביבס -  מי צריך לבקש ממנו סליחה לקראת כיפור וממי הוא מבקש סליחה? וגם: תחבורה בשבת, הנגישות בפארק ענבה וההכנות לקדנציה נוספת

 

אי אפשר לקיים ראיון חג מקיף עם ראש העיר חיים ביבס מבלי להתייחס לעתידו – שאלנו אם כן, את ביבס האם הוא החליט כבר סופית להתמודד על קדנציה שלישית ותשובתו לא הפתיעה אותנו: "אני מתפלא על השאלה הזו כשהיא באה ממך, שכן הכרזתי על כך כבר לפני שנה וזה היה בראיון שאתה קיימת איתי אשתקד לקראת החגים וכבר אז אמרתי לך שזו החלטה סופית. שום דבר לא השתנה מאז. אנחנו נמצאים במלוא המרץ בעשייה ואני לא אתן לאף אחד שהיה כאן בעבר ולאלה שמנסים עכשיו, לקלקל את התוכניות. רק השבוע הפקדנו את התוכניות לעוד שכונה חדשה – שכונת מורשת".

אני מבין שכאשר אתה מדבר על ’אלה שהיו כאן בעבר’ אתה מתכוון לאמנון מרחב (כיום, מנכ"ל עיריית ירושלים) יש הרי שמועות שהוא רוצה לחזור.   

"עם כל הכבוד, אמנון מרחב ואני חברים טובים ואני מאמין שכל זמן שאמשיך בתפקידי הוא לא ירצה להתמודד ולהפסיד שוב בבחירות".

מההכרזה שלך על קדנציה שלישית אפשר להבין שלפחות בשבע השנים הקרובות אתה מוותר על האפשרות להשתלב בהנהגה הארצית של המדינה?

"אני אומר בצורה ברורה – התחלתי להכין כבר את תוכנית העבודה שלי לשנים 2018-2023 ואין לי כוונה לפנות את המקום לפני שאשלים את התוכניות".

לא לגמרי הבנתי. אתה רק מכין את הקדנציה השלישית או שאתה מצהיר עכשיו שאתה גם תסיים אותה?  

"תמיד אתה יודע מתי אתה מתחיל ואתה לא יודע מתי תסיים. אנחנו נתחיל ונעשה את כל מה שצריך. אף אחד לא יברח באמצע".

בחלקו הקודם של הריאיון עסקנו בהרחבה בבעיות התחבורה בעיר. בהקשר לכך צריך להזכיר, כי בעבר היתה תקנה של משרד התחבורה שאסרה להפעיל מוניות שירות לתל אביב כולל בשבתות. התקנה הזו הסתיימה לפני למעלה משנה אך איש לא עשה ניסיון להפעילן. שאלנו את ראש העיר מדוע אינו יוזם פרויקט כזה לרווחת תושבי העיר, ובעיקר למען התושבים שאין להם רכב ולא יכולים לצאת מהעיר בשבתות? ביבס: "מוניות שירות זו החלטה של משרד התחבורה. אני בעד שיהיו ושיעבדו בשבת. צריך להסדיר את הנושא בכל מדינת ישראל. במקומות כמו מודיעין או רעננה בהחלט צריך שתהייה תחבורה בצירים המרכזיים. אני רק לא מסכים עם החכמולוגים שטוענים שהעירייה צריכה לממן את זה".

זה שיש בעיר 24 אחוז מהתושבים שהם דתיים, זה גורם לך לתלות בהם ומכתיב לך מדיניות בנושאים שקשורים בדת?

"אין שום בעיה בעיר מודיעין. מיומה הראשון של העיר כל מי שרצה לפתוח בשבת יכול היה לעשות זאת ואכן בחלק מהמקומות יש עסקים פתוחים. יש קשקשנים בעיר שכל הזמן צועקים שיש כפיה דתית אבל כאשר פותחים להם עסקים בשבת הם בכלל לא מגיעים לשם. בסוף אלו עסקים כלכליים. אם זה כלכלי להם העסקים יהיו פתוחים אם לא אז הם יסגרו".

גורמים דתיים בעיר העלו דרישה או בקשה לקיים במתנ"ס חוגים נפרדים לנשים ולגברים. מה דעתך על הבקשה הזו?    

"שום גורמים דתיים. זה היה חבר המועצה ברוך בוחניק. הסברנו לו שאנחנו לא קריית ספר וזה לא יהיה ובזה זה נגמר".

מה עלה בגורל הניסיון להביא לכאן מכללה, אחרי שהושקעו כל כך הרבה כספים מסתבר שאין אישור של המועצה להשכלה גבוהה?

"בימים אלה צריך להיסגר המכרז. אני תקווה שהמכרז יסתיים ויהיה בו זוכה. יש לא מעט מתעניינים. הרעיון הוא לנסות להביא מוסד קיים במדינת ישראל שאין לו מקום להתרחב. ואם זה לא יצליח לא קרה כלום. לא נאפשר שהמקום יהפוך לישיבה בטענה שזה גם סוג של מוסד להשכלה גבוהה וגם לא נאפשר ליזמים להפוך את המקום למשהו אחר. אם לא יהיה זכיין, המגרש שייך לעירייה, זהו מגרש חום. נשקול אלטרנטיבות ראויות. יש לי כמה אלטרנטיבות".

(לאחר קיום הריאיון נודע, כי היועץ המשפטי לממשלה הנחה את רשות מקרקעי ישראל להשעות זמנית את המכרז.  -  י.ת. )

תושבים רבים בעיקר מבוגרים נמנעים לרדת אל האגם בפארק ענבה בגלל חוסר הנגישות והעלייה הקשה בדרך חזרה. איך אתה מתכוון לפתור את הבעיה?

"הבאתי לשם כמה וכמה מהנדסים כדי לנסות לפתור את בעיית הנגישות. חשבנו על אפשרות של מעלית מהכיכר אבל גם זה לא פותר את הבעיה. אם נתקין אותה אתה הרי תהייה הראשון לכתוב שמדובר בעירייה של חלמאים שהשקיעה המון כסף כדי להוריד כמה מטרים בלבד. אלו תנאי השטח ואין פתרון הנדסי. לנכים אנו מאפשרים להיכנס פנימה עם הרכב. למבוגרים יש רכב הסעות חשמלי שבשעות מסוימות ובאירועים תוך תיאום עם מנהל הפארק מוריד אותם למטה. לקחנו את יועצי הנגישות הטובים ביותר ואין פתרון כולל".

יום כיפור מתקרב. מי צריך לבקש ממך סליחה השנה?

"לא מעט אנשים".

פרט ונמק...

"אני צוחק. לרוב האנשים יש הכרה בטוב ולאלה שאין אני סולח בין אם הם נבחרי ציבור או סתם תושבים. בסופו של דבר הרכבת נוסעת כדי לקדם את העיר. בסך הכל בשמונה השנים האחרונות עשינו כאן מהפכה אמיתית. יש בודדים שמנסים להפריע או לעשות דברים שהם לא תואמים את טובת העיר. אנחנו חיים בעיר שיש לנו יכולת להגיע בה לפסגה בהרבה תחומים: בחינוך, בתרבות, בגיוס לצבא, בהתנדבויות ובעוד הרבה תחומים. בתוך התהליך הזה לא אתן לאף אחד לנסות להרוס את העיר הזו".

לא הבנתי מדברך מי בדיוק בסופו של דבר צריך להגיד לך סליחה?

"אותם אלה שמנסים להפריע לקדם את העיר. אבל אני סולח להם מראש ותאמין לי שהם מבינים".

ויש אנשים שאתה רוצה לבקש מהם סליחה?

"היחידים שאני כל שנה מבקש מהם סליחה הם בני המשפחה שלי, על כך שאין לי מספיק זמן להקדיש להם. הם תמיד מקבלים מראש את סליחתי משום שבחרתי בתפקיד כזה שחייבים להקדיש בו לא מעט שעות עבור הציבור. הם מקבלים את זה באהבה, כי הם יודעים שאני בשליחות".  

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות