חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

משחקים מסוכנים באנפה

 

צעירים הפכו את רחוב האנפה במכבים למגרש משחקי מכוניות מסוכנים, וכשתושבים התלוננו, הצעירים נקמו. בעמק האלה ההפרעות בלילות מתגברות ובעמק דותן מתארגנים תושבים נגד הרעש מ"הולמס פלייס". ואנחנו רק בתחילת חופשת הקיץ  

 

זו הפעם המי יודע כמה ש"חדשות מודיעין" מדווח על תלונות תושבים נגד הפרעות והטרדות כמעט בכל עמק בעיר. השבוע זה הגיע ובגדול גם למכבים הנחשבת כשקטה. האומנם שקטה? ככה חשבנו עד שהגיע אלינו מייל מאחד מתושבי רחוב האנפה במקום.

רחוב האנפה למי שאינו יודע הוא הרחוב המסתיים במחסום הידני המותקן ביציאה הישנה הצפונית שפעם שימשה כיציאה וכניסה עבור תושבי מכבים. המקום מואר מאוד ומאחר והיציאה והכניסה אסורים אזי הרחוב עומד כולו ללא הפרעה לרשות מי שמחפש אקשן.

נקמו על התלונה במשטרה

ב’ תושב הרחוב מספר: "כמעט מידי ערב מגיעים לרחוב צעירים, מתגודדים בסמוך למחסום הישן ומתחילים לשתות, שומעים מוזיקה בקולי קולות ומעשנים. כשהפאב במכבים פתוח, הם מגיעים בעשרות ממש. בבוקר אנחנו מוצאים שם שברי בקבוקי בירה וודקה וסימנים של גראס". לדבריו של הדייר הוותיק, יש להם אפילו טכניקה איך לא להיתפס.

"יש להם צופה הממתין ליד המרכז המסחרי וכשניידת מגיעה הוא מתקשר והם מתאדים, בעיקר דרך כביש הפטרולים. יש להם מן משחק כזה, מניחים קרשים ארוכים או בקבוקים לאורך הכביש ופותחים בנסיעה מהירה עליהם. הם מפוצצים אותם ועושים צפירות דמויי אזעקות.  זה כנראה מעין תחרות ביניהם. לנו זה סיוט"

הסיוט הזה נמשך עוד מהקיץ שעבר, אז הגיש ב’ תלונה במשטרה, השנה כשאירועים אלה חזרו הוא אף יצא להתעמת עם הצעירים וביקש שיפסיקו ממעשיהם אך ללא הועיל. המצב רק התדרדר. ב’ פנה למשטרה השבוע להתלונן על הצעירים שלא נותנים מנוח. התוצאה: הצעירים ככל הנראה כעסו על חוצפתו לערב את החוק וכנקמה שרטו וגירדו  את רכבו ולקינוח גם פינצ’רו כמה צמיגים. ובנוסף, השבוע באחד הערבים פתחו במסע צפירות ליד ביתו ובתי השכנים. ב’ שוב פנה למשטרה והגיש תלונה נגד המעשים. 

וברחוב אנפה פוחדים. פוחדים עד כדי כך שב’  מספר כי בתו שנמצאת בחודשי הריון אפילו חוששת לצאת לרחוב בשעות החשיכה.

ב’ נשמע די שבור ובשיחות טלפון שערכנו עם עוד שכנים נשמעו בדיוק אותן טענות.

כל שישי מגיעים שוטרים

זה באשר למכבים, אבל גם בעמק האלה המצב לא שקט בלשון המעטה.  "כל שישי", אומרת לנו מ’ תושבת הרחוב "אנו מזמינים שוטרים שיבואו לגרש או לעצור צעירים שהפכו את סופי השבוע שלנו לסיוט". אז מה קורה בעמק האלה? מדי ערב שבת לקראת חצות, כך מספרים דיירי הסביבה, נאספים חבורות של בני נוער  מצוידים בנרגילות, בקבוקי שתיה חריפה ומערכות שמע היכולות להרקיד דיסקוטק בינוני וחוגגים.

"כולם כאן מפחדים", אומר ל’ תושב וותיק שעבר לא מכבר משכונת מליבו לכאן, "וזו לא רק המוזיקה. יש קללות וצרחות בין הצעירים".  

מהשיחות ניתן היה להתרשם שבדרך כלל החבורה מונה בין 10-7 צעירים, אך לעיתים החבורה כפולה ויותר.

ש: ומה עם המשטרה?

"כן", אומר ל’ אנו מזעיקים את המשטרה, מגיעה ניידת, עושה סיבוב במקום והולכת". כך ממשיכה החגיגה עד השעות הקטנות של הלילה והתושבים רואים לזה סוף.

 תושבים נגד "הולמס פלייס"

ג’ מתגורר בשכונת מליבו כשנה וחצי, ובניגוד לשאר המרואיינים אין בפיו תלונות על בני הנוער. "מגיעים לפארק הדגים קבוצות של 100 נערים ונערות מכל מיני תנועות נוער, בני עקיבא והשומר הצעיר. הם חוגגים ושרים והכל באופן שלא מפריע כאן לאיש".

אז מה מפריע? "הולמס פלייס". במקום המשמש כבריכת שחייה וחדר כושר, נערכות מסיבות רועשות כולל כאלה שמתקיימות אף בשבת בצהרים. "אין אפשרות לאכוף את הפסקת הרעש? הרי מדובר בגוף ציבורי שאמור להיות עליו פיקוח".

תושב נוסף בשכונה מספר כי במקום נערכות מסיבות אומנם עד שעה 23.00 בלילה (לפי החוק), אך הדציבלים מאיימים לקרוע את תוף אוזניהם לא רק של דיירי האזור, אלא אף מעמק החולה שהתלוננו על מוסיקה מחרישת אוזניים.

התושבים דורשים להתקין מכשירים למדידת עוצמות רעש. "חיינו אינם חיים ומי שלא מבין זאת מוזמן להגיע לכאן באחד הלילות הללו".

ש: והיכן המשטרה בסיפור?

ג’ מספר שהוגשו תלונות כלום לא קורה. אך השכנים החליטו לנקוט בפעולה והתארגנו נגד ה"הולמס פלייס". הודפסו וחולקו פליירים, ויש אף שהרחיקו לכת-חלק מהשכנים החלו להגיע עם רכביהם למקום, כל אימת שהרעש היה חזק מנשוא, והחלו לצפור במחאה מול ה"הולמס פלייס".

תגובת המשטרה: "באשר לתלונה בנושא הולמס פליס, המדובר בקריאות סיור אשר מגיעות למקום האירוע ולא בתלונה. באשר לתלונה מרחוב אנפה, התלונה בטיפול.  אנו בקשר עם המתלוננים  ובעקבות פניית העיתון שוחחנו עמם והדרכנו אותם לרשום מספרי רכב של רכבים שיגיעו לרחוב בפעם הבאה. המשטרה תזמין בעלי רכב אלה ותזהירם לבל יחזרו על המעשה".

תגובת מועדון "הולמס פלייס": מועדון הולמס פלייס מודיעין משרת קהל גדול של לקוחות ועושה כל שביכולתו לתת לו את השירות הטוב ביותר. חלק מהשירות כולל גם פעילויות נופש שונות. אנו שוקדים ימים ולילות למען לקוחותינו, שמעריכים את ההשקעה. אנו מקפידים מאוד לפעול במסגרת החוק, תוך התחשבות מרבית בתושבי הרחובות הסמוכים, הן מבחינת שעות הפעילות והן מבחינת עוצמתה-זה חשוב לנו! אנו מזמינים את התושבים להצטרף לקהל החברים המרוצה שלנו וליהנות גם הם מהחוויה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות