חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מי יחוסן? ומי לא? רולטת חיסוני התלמידים במודיעין

 

תלמידים במודיעין לא מקבלים חיסונים בבתי הספר כבר שנה שנייה ברציפות. לעירייה נודע כי משרד הבריאות נערך לחסן רק 65% מהתלמידים. סגן ראש העיר מיכאל חרל"פ טוען כי מפלים לרעה את ילדי מודיעין: "זו פשיטת רגל של הרפואה המונעת במדינת ישראל"

 

סגן ראש העיר המחזיק בתיק הבריאות, מיכאל חרל"פ, זועם על החלטת משרד הבריאות לחסן השנה רק 65% מתלמידי העיר. זאת לאחר שגם בשנת הלימודים שעברה וגם השנה לא הושלמו כל החיסונים שבאחריות משרד הבריאות. לדברי יו"ר הסתדרות אחיות בריאות הציבור, מוריה אשכנזי, 1,300 ילדים בבתי הספר היסודיים במודיעין טרם חוסנו. מדובר בחיסונים הניתנים על פי תוכנית משרד הבריאות: לכיתות א’ - חצבת אדמת וחזרת. כיתות ב’ - דפתריה, טטנוס, שעלת ושיתוק ילדים וכיתות ח’ חיסונים למחלות דפתריה וטטנוס.

זעמו של חרל"פ התעורר לאור מכתב שהגיע לעירייה לפני כשבועיים מד"ר אסטרייה ברק, רופאת נפת רמלה של משרד הבריאות. במכתבה כותבת ד"ר אסטרייה כי משרד הבריאות יעשה את כל המאמצים לתת את החיסונים בבתי הספר בעיר, לאחר חופשת הפסח, אך ההערכה היא שהמשרד יצליח לעמוד בכיסוי חיסונים בהיקף של כ-65% בקרב תלמידי העיר מודיעין. בעקבות המכתב פנה חרל"פ למנכ"ל משרד הבריאות וביקש כי יפעל באופן אישי על מנת לחסן את כל התלמידים בעיר.

חרל"פ: "את המלחמות בין משרד הבריאות למשרד האוצר לא צריך לעשות על גבם של התלמידים בעיר מודיעין. את כל התלמידים במודיעין צריך לחסן ולא צריך להפלות את התלמידים בעיר ביחס לערים אחרות בארץ שבהן הילדים כן מחוסנים. לא זו בלבד שהוציאו את אחיות בתי הספר מבתי הספר במודיעין אלא עכשיו גם לא מחסנים את התלמידים. לצערי זו פשיטת רגל של הרפואה המונעת במדינת ישראל ואפעל מול המשרד לשנות את ההחלטה כך שכל התלמידים במודיעין יחוסנו".

לדברי חרל"פ משרד הבריאות התחייב לחסן את כל התלמידים עד סוף שנת הלימודים הנוכחית. כך עולה ממכתב שהגיע בחודש נובמבר האחרון לעירייה ובו הודיעה רופאת המחוז, ד"ר עופרה חבקין, כי הנחיית משרד הבריאות היא שבכל בתי ספר יינתנו החיסונים על פי תוכנית החיסונים וביצוע החיסונים לתלמידי מודיעין יתבצע, כמו בכל בתי הספר בארץ, עד לסוף שנת הלימודים תשס"ו. למרות הבטחה זו מתברר עתה שבמשרד מתכוונים להשלים את החיסונים רק ל-65% מהתלמידים.

כזכור בתחילת שנת הלימודים בוטלו בעיר גם אחיות בתי הספר ולכן לא רק שלא ניתנים חיסונים לילדי מודיעין אלא שגם נמנעת מהם רפואה מונעת במסגרת עבודת האחיות בבתי הספר. הפסקת עבודתן של אחיות בבתי הספר בעיר מונעת ביצוע מעקב שוטף, עפ"י תוכנית משרד הבריאות.בכלל זה: חינוך וקידום הבריאות, הערכת גדילה, בדיקת ראיה, בדיקת שמיעה ועוד.

מוריה אשכנזי: "זה נובע מהקיצוצים האכזריים של משרד האוצר שלמעשה בגין הקיצוצים האלה בריאות התלמיד נותרה כאדמה חרוכה." אשכנזי קוראת להורים שילדיהם לומדים בכל הכיתות בחינוך היסודי בעיר להתחיל בפעילות מחאה ופניה לראש הממשלה ולהתריע על כך שקיימת סכנה משמעותית לבריאותם של הילדים. "לא מדובר רק בחיסונים", אומרת אשכנזי, "אלא גם בטיפול בילדים שיפגעו במהלך הלימודים וגם בחינוך לבריאות ובנושא של איתור מחלות ובעיות רפואיות כמו הפרעות אכילה, הפרעות בראיה ושמיעה. כל אלו הם דברים שלא מבוצעים בגין מחסור תקציבי ממשלה".

בתגובה מסרה ענבל יעקובס, מ"מ דובר משרד הבריאות: "בשנים האחרונות קוצץ תקציב משרד הבריאות הדבר הביא לקיצוץ משמעותי בכח האדם הסיעודי בבריאות התלמיד (הניתן בכיתות א-ט). משרד הבריאות הצליח למנוע את האיום על סגירת השירות כולו. במקביל ועדת חריגים (גוף מרכזי לקביעת קבלה להעסקה מטעם משרד האוצר ונציבות שירות המדינה), אינה מאשרת קליטת אחיות חדשות לשירותי בריאות התלמיד. לכן משרות האחיות שעזבו את המערכת אינן מאוישות ע"י אחרות. עם זאת, לאור הנחיית מנכ"ל משרד הבריאות כל לשכות הבריאות עושות את מרב המאמצים להגיע לכיסוי החיסוני המקסימלי, בקרב התלמידים."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות