חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ההורים ש”בתוך הארון”. תמיכה להורים לנוער הומו-לסבי

 

במודיעין עשרות בני נוער הומו-לסביים. קבוצת תמיכה להורים שגילו ביום בהיר אחד שבניהם או בנותיהם בעלי נטיות מיניות שונות מאלו שהם ידעו, נפגשה לראשונה בערב החג. הקבוצה, יוזמה של האגף לשירותים חברתיים בעירייה

 

בעקבות פיגוע השנאה שהיה במרכז הנוער הגאה בתל אביב "ברנוער" בו נרצח תושב העיר, ניר כ"ץ ז"ל, הוחלט באגף לשירותים חברתיים בעיריית מודיעין, לפתוח קבוצת שיח להורים לנערים הומו לסביים.

הקבוצה נפגשת אחת לחודש במשך כל השנה, ומלווה ע"י מנחה מקצועית. היוזמה לפעילות הגיעה מעמותת ההורים "תהלה" - תמיכה להורים של ילדים הומו/לסבי/ביסקסואל/ טרנסג’נדר, שבראשה עומדת איילה כץ אימו של ניר.

לאחר מספר בדיקות צרכים שנערכו בהקשר לנושא זה עלה כי בעיר עשרות הורים לצעירים הומו-לסביים וכי יש צורך רב בקבוצת תמיכה מסוג זה.

את הקבוצה מנחה איריס כוכבי בעלת ידע וניסיון בהפעלת קבוצות מסוג זה. כוכבי, הסבירה כי קבוצת התמיכה ב"תהלה" הוקמה עבור ההורים, אשר "נכנסו לארון" כאשר ילדם "יצא מהארון", ובאה לסייע להם בהתמודדות עם המצב.

המפגש הראשון התקיים, ערב החג. הוא נתן למשתתפים חיזוק, תמיכה ושיתוף בקשיים ובלבטים הקיימים במצבים מאין אלו.

איילה כץ: "חשוב לי שהורים הנמצאים בשיא הקושי של ההתמודדות, ידעו שהם לא לבד, ואנחנו שם בשבילם. כאמא של ניר אני רוצה להגיד שכל עוד הילד שלכם חי, תחבקו אותו ותקבלו אותו. בסופו של דבר כל עוד אפשר לשנות דברים ולבחון מה באמת חשוב בחיים, מה באמת חשוב במערכת היחסים עם הילד.

אפשר להתמודד גם עם הגילוי שנטייתו המינית של הבן או נטייתה של הבת - שונה ממה שחלמנו או רצינו. תאהבו אותם ותחבקו אותם ופשוט תהיו איתם ועם מי שהם, בלי שיפוט.

לא פשוט להגיע לזה, וכל אחד מאיתנו כהורה עובר תהליכים לא פשוטים עם הגילוי, אבל זה שלנו ולא של הילדים- האחריות שלנו כהורים היא לתת לכל ילד את המקום שלו, את האהבה שלו, בלי קשר למה או מי שהוא, ובסופו של דבר, תמיד נרצה להיות חלק מחייו של ילדנו, נרצה שהוא יהיה חלק מחיינו. בל נשכח שמעבר לנטייה המינית זהו אותו ילד כמו רגע לפני שהוא סיפר, וזה הילד שלנו לטוב ולרע, ולטובת איכות חייו שלו. לפחות בתחושה שלי, נכון יותר שיחיה עם האמת שלו מאשר שישקר לעצמו, לנו ולכל העולם לגבי האמת הכי פנימית ומשמעותית שלו".

לשאלות או בקשות ניתן לפנות לאגף לשירותים חברתיים, מדור קידום בריאות, מירב פשיטיצקי טלפון 073-2326431 או איריס כוכבי 050-6332175.

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות