חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ארבע עצות מועילות לסופרוומן

 

עם היד על הלב-כמה פעמים מצאת את עצמך עם שארית הטוסט של הילד אצלך בפה, כשאת מכניסה כלים למדיח ומביטה במקביל בטלביזיה? והכי מצחיק שאח"כ את עולה על המשקל ונדהמת ממיקומו של המחוג... כמה טיפים לסופרוומן המצויה

 

מי לא הייתה רוצה לאכול בחופשיות, מבלי לדאוג שמה שהיא אוכלת יפגע בגזרה שלה או "ישמין" אותה? מי לא הייתה רוצה לאכול רק כשהגוף שלה מאותת שהיא רעבה, מבלי לחשב קלוריות? התעסקות באוכל ובמשקל מאפיינת נשים רבות כאשר ההתעסקות יכולה לנוע ממצב נורמטיבי של רצון לשמור על בריאות, ועד להתעסקות אובססיבית ומצב של הפרעת אכילה.

במאמר זה אתייחס למספר הרגלי אכילה שמטרתם להוות "חגורת בטיחות" בכל מצב של אכילה. הרגלים אלו ישמרו עלייך וידאגו לכך שתאכלי בבטחה, מבלי לחשוש שמא את מבצעת "עבירת תנועה" חמורה.

בדקי 4 פרמטרים לפני שאת אוכלת: 1. האם אני יושבת או עומדת? דוגמאות לאכילה תוך כדי עמידה: את אוכלת ישירות מהמקרר? למשל פרוסת גבינה צהובה, 2 תותים מהסלסלה , ביס מעוגת הגבינה....

או למשל, התקפי זלילה . כמו: אכילה של שקית במבה בזמן שאת מארגנת קניות מהסופר. אולי גם טעימות מבישולים? את עומדת מעל הסירים וטועמת שניצל שהרגע טיגנת, פשטידה שיצאה מהתנור וכו’.

וגם במזנונים בופה באירועים קבלת פנים בחתונות: את עומדת ואוכלת סיגרים, מאפי פיצה וכו’. ובקניון!: קנית מאפה בכניסה לקניון ואת אוכלת אותו כשאת כבר מתקדמת למדרגות הנעות, בדרך לרכב?! ומי לא מכירה את האכילה של שאריות האוכל של הילדים? את עומדת ומפנה את הצלחות מהשולחן ומחסלת את החצי טוסט שהילד השאיר בצלחת.

מצבים של אכילה בעמידה מיועדים לפורענות,כיוון שבד"כ מדובר במאכלים עשירים בשומן וקלוריות. כמו כן מדובר בד"כ באכילה שלא מתוך רעב גופני. לכן- קבעי לעצמך כלל: את אוכלת רק בישיבה. כל אכילה בעמידה, מסכנת אותך.

2. האם אני אוכלת סביב שולחן האוכל? או במקום אחר כגון מול המחשב או מול הטלויזיה? המטרה היא לאכול אך ורק סביב שולחן אוכל. אכילה בשולחן אוכל מסייעת לאכול לאט, ליהנות מהאוכל , לחוש בטעם ובמרקם של המזון. כמו כן, אכילה סביב שולחן מקנה אופציה לאכילה בריאה יותר ואכילה של ארוחה משביעה במקום חטיף.

חשבי מה את אוכלת בד"כ מול הטלויזיה? פיצה, גלידה? וכאשר את ליד שולחן? ארוחה מבושלת? כריך? האכילה בשולחן אוכל תוחמת את האכילה לזמנים המיועדים לארוחות ומקנה לנו גבולות פיזיים של האכילה.

3. האם אני אוכלת מצלחת או מכלי אחר? דוגמאות לאכילה שלא מצלחת: אכילה מהסיר : כשאת מבשלת, כשאת לוקחת תוספת מהסיר הממוקם באמצע השולחן ( לא מנומס...).

אכילה מהקופסא: אין לך מושג כמה קוטג’ אכלת כיוון שפשוט אכלת ישירות מהקופסא ולא הנחת בצלחת. את לא זוכרת כמה עוגיות אכלת מהמיכל הגדול ( קופסת COOKIES ).

מומלץ לאכול רק מצלחת. ורק מהצלחת שלך ( לא של הילדים ). אם ברצונך לשלוט בכמות שאת אוכלת כדאי לפנק את עצמך ולהכין כל ארוחה על צלחת. כך תתחילי לשים לב לכמויות המזון שאת אוכלת, תמיד באותו יחס לגודל הצלחת בבית, ותתרגלי לאכול בצורה מסודרת. אכילה מצלחת מאפשרת לאכול לאט. כדאי להניח את הסכו"ם על הצלחת בין ביס לביס. כמו כן מומלץ להשאיר תמיד משהו בצלחת. את שטיפת הכלים השאירי למדיח.

4. האם אני עסוקה בעוד משהו חוץ מהאכילה? מומלץ לאכול בנחת, ולהתרכז באכילה. דוגמא להתעסקויות מיותרות המסיחות את הדעת מהאוכל: את מוצאת את עצמך מדברת בפלאפון וכשאת מנתקת את השיחה?, את מגלה שסיימת לאכול, מבלי שהרגשת?.

אכילה בזמן נהיגה. קודם כל, לפי החוק חובה להחזיק את ההגה בשתי ידיים. בנוסף, איכות המזון הנאכל בנהיגה ברוב המקרים לא מרהיבה. חשבי על כל הפעמים שקנית קפה ומאפה לנסיעה, על ההמבורגר מהמק דרייב, הארטיק מתחנת הדלק וכו’

אכילה בזמן קריאת עיתון או ספר. את גם עלולה להתלכלך מחוסר קואורדינציה ( ביצוע שתי פעולות במקביל) ובנוסף, לא תשימי לב לטעם ולכמות של המזון. וכמובן, אכילה תוך כדי הקלדה במחשב, או קריאת מיילים.

אכילה ללא עיסוקים נלווים מאפשרת הנאה מהמזון, אכילה איטית וכן הגעה לתחושת שובע. ניתן לאכול בצוותא ולשוחח עם מי שיושב בשולחן אך לא מומלץ לעשות פעולות נוספות בזמן האכילה. נכון שאת סופרוומן ואשת אשכולות, אך פרגני לעצמך הפסקת אוכל איכותית.

לסיום, כשם שאת נוהגת רק כאשר את חגורה בחגורת בטיחות, ללא תלות במרחק הנסיעה, בשעה ובנוסעים האחרים ברכב כך אני ממליצה לך לאכול: רק בישיבה ורק מצלחת.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות