חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

הספרים שמועדפים על ילדי מודיעין מכבים רעות

 

מי הם הספרים המועדפים על שכבות הגיל השונות בקרב ילדי מודיעין-מכבים-רעות? "מצעד הספרים" השנתי בספריות העירוניות מגלה לנו שהמגוון רחב: מאקולוגיה ושואה ועד דמיון והרפתקאות

 

כמידי שנה גם השנה השתתפו תלמידי בתי הספר במודיעין מכבים רעות במצעד הספרים השנתי שיוזמת המחלקה לספריות בתי הספר במשרד החינוך. מצעד הספרים זוכה מידי שנה להיענות גדולה ושיתוף פעולה בקרב התלמידים.

יום ההצבעה מלווה בהפנינג ססגוני ושמח ובו בוחרים התלמידים בספרים שקראו ואהבו במיוחד. אז מה אוהבים ילדי מודיעין מכבים רעות לקרוא:

השנה כיכבו שני ספרים בראש המצעד לגילאי א’-ג’: "אריה הספרייה" מאת מישל קנודסן ובאיורים המדהימים של קווין הוקס. מה עושים כשמגיעים בוקר בהיר אחד לספריה ופוגשים שם אריה? ומה קרה כשיום אחד נאלץ האריה להפר את כללי ההתנהגות המקובלים?

יחד עימו דורג ראשון "אקו ולוגי" מאת תמר אדר ובאיורים של טניה רוטמן. סיפור החושף באמצעות יצורים דמיוניים את הבעיות האקולוגיות שגורם האדם לסביבה.

בגילאי ד’-ו’ בלטו השנה במיוחד הסיפור "האי ברחוב הציפורים" מאת אורי אורלב: סיפורו של אלכס, ילד יהודי בגטו בפולין. וכן, "האי של נים" מאת טלי בשוראי יצקוביץ. התמודדותה של נים, ילדה החיה על אי בודד עם אביה המדען, עם היעלמותו המפתיעה של האב.

גם "האגדה על מרפי בטטה" מאת אואן קולפר- סיפור פרוע על ספרנית איומה המצוידת ברובה שיורה בטטות, נכנס לראש המצעד במקביל לשני האחרים.

בגילאי העל יסודיים הגיעו למקומות הראשונים "האי ברחוב הציפורים" ו"המכוערים של דניאל": חוויות וקשיים איתם מתמודד דניאל, על סף גיל ההתבגרות.

משרד החינוך מעניק מידי שנה פרסים לבתי הספר שנטלו חלק במצעד והציגו פעילויות יצירתיות וחוותיות במיוחד.

בתמונה, דגם של אחוזת בית, לימים תל אביב, במסגרת חגיגות 100 שנה לתל אביב. דגם זה נעשה בעקבות הספר "שביל קליפות התפוזים" של נחום גוטמן על ידי תלמידי בית הספר יחד.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות