חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

עירוני א ועוצמה זכו באליפות מחוז ירושלים לתיכונים

 

שחקני הנבחרת, שהם גם שחקני נערים ב לאומית מרכז של עוצמה, יטוסו השבוע לטורניר בצרפת וייצגו את העיר והמדינה

 

פרויקט הכדורסל הייחודי של תיכון עירוני א’, בהובלת מועדון כדורסל עוצמה מודיעין, הוא פרי שיתוף פעולה של הרבה מאד גורמים - מחלקת הספורט העירונית, עמותת "סחלבים", מינהל החינוך בעיריית מודיעין, הנהלת וצוות בית הספר תיכון עירוני א’ והנהלת מועדון כדורסל עוצמה מודיעין.

השחקנים המשחקים בפרויקט בכיתה ט’, משחקים יחד גם במועדון כדורסל עוצמה מודיעין בקבוצת נערים ב’ לאומית מרכז, ומתאמנים עם המאמן אמיר כנען גם במועדון וגם במסגרת בית הספר. בשנה שעברה הם זכו יחד באליפות המחוז לכיתות ח’, והשנה הם זכו שוב.

 משחק הגמר

בשבוע שעבר נערך גמר אליפות מחוז ירושלים, ושחקני הכדורסל של תיכון עירוני א’ מודיעין פגשו על המגרש את תיכון היובל מבשרת ציון. הקבוצות שיחקו זו מול זו בשלב הבתים. אז זה נגמר בניצחון צמוד של עירוני א’ 33:39, והיה ברור לכולם שלגמר חוקים משלו, והכל יכול לקרות.

 המשחק הנוכחי נפתח בסל של לירן אזולאי, שאולי רמז על הבאות להגיע. היובל לא חיכו זמן רב, הגיבו בשלשה, והראו שהם באו לגמר כדי להוכיח שהניצחון בשלב הבתים לא מהווה מדד לתוצאה בגמר. היובל המשיכו את הפתיחה הטובה, ועלו ליתרון 4:7, אך שם נעצרו. הגנת עירוני א’ נעלה את הסל עד לסיום הרבע, שהסתיים בתוצאה 7:15 למודיעין.

 הרבע השני התאפיין בחוסר זרימה התקפית של שתי הקבוצות, דבר ששיחק לטובת היובל, שצופפה בהגנה וכיוונה למשחק איטי עם מעט נקודות. ההגנה הטובה של עירוני א’ אפשרה לשחקנים להגדיל מעט את היתרון, ובמחצית הייתה התוצאה 12 הפרש לעירוני א’, 29-17. למחצית השנייה עלו השחקנים ממודיעין לא טוב, ובדקה וחצי רצו היובל ריצת 5:0, שצמצמה ל-7 הפרש בלבד, 29:22.

 אמיר כנען, מאמן עירוני א’, הגיב בטיים-אאוט, במטרה לסדר לשחקנים את המשחק והראש. זה השתלם, ובא לידי ביטוי בריצת 2:19! המומנטום, בראשותם של לירן אזולאי ועמית יהודאי, השאיר את היובל הרחק מאחור, והתוצאה הייתה 24:48. היובל הצליחה למזער נזקים עד לסיום הרבע השלישי ולרדת בפיגור 19 הפרש.

הרבע האחרון היה המשך ישיר למומנטום של עירוני א’, שרקדו על המגרש כל הדרך לתוצאה 45:74, עם משחק קבוצתי נהדר שכלל 21 אסיסטים, הגנה מצוינת וחיבור נפלא. כל שנשאר היה לצפות בקפטן, עמית יהודאי, מניף גביע, לעיני מאות התלמידים וההורים שהגיעו לעודד. עירוני א’ זכו באליפות שנה שנייה ברציפות.

 לירן אזולאי נבחר ל-MVP של הגמר, בתצוגה מדהימה שכללה 28 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. איתי יקותיאל ושקד אוסקר נבחרו לחמישיית הטורניר, יחד עם עוד שני שחקנים מהיובל ושחקן נוסף מתיכון ליד"ה.

 הקלעים: לירן אזולאי עם 28 נקודות, שקד אוסקר 20 נקודות ו-11 ריבאונדים, עמית יהודאי 16 נקודות ו-7 אסיסטים, אלירן דאור 6 נקודות, אריאל ארגמן 6 נקודות ו-9 ריבאונדים, אריאל סולוניק 2 נקודות. כן שחקו איתי יקותיאל ויואב שטרית.

 המאמן, אמיר כנען, סיכם: "אנחנו מאמינים ומרגישים שאנחנו משפחה, ואין כיף גדול מזה. ידענו שהניצחון הזה מגיע לנו. הראינו דומיננטיות לכל אורך הטורניר, מבלי להפסיד אף משחק. ידענו שהיובל לא יתנו לנו את המשחק, וידענו שנצטרך לעבוד קשה. לשמחתי, השחקנים שלי עובדים מאוד קשה, וזה משתלם. לא ציפיתי שננצח בהפרש גדול בגמר. זה לא פשוט להגיע למלחה, מול מאות צופים, עם הלחץ, ולתת שואו, מול קבוצה טובה ומאומנת. אני שמח שהוצאנו לפועל ברמה גבוהה את תוכנית המשחק שהייתה לנו לקראת הגמר. השאיפה היא שהקבוצה הזו תעפיל בעוד שנה-שנתיים לליגת העל לתיכונים, והדרך הנפלאה שעשינו בטורניר הזה בהחלט מראה שאנחנו בכיוון הנכון."

 מנהל מועדון כדורסל עוצמה מודיעין, שמעון סלל רוה רודריגז: " אני חש גאווה ואושר רב, ואנחנו ממשיכים לטפס למעלה. העבודה שנעשית מהבסיס במועדון עוצמה מודיעין, שיתוף הפעולה עם בית הספר עירוני א’ ואגף הספורט נותנים את אותותיהם. יש לנו צוות מנצח - מנהלים, מאמנים ושחקנים, ואנחנו עם הפנים קדימה. ליגת העל לבתי הספר מחכה לנו."

המנהל המקצועי, אשר חגי: "לפני 3 שנים, כשהגעתי למועדון, הקמנו את פרויקט הכדורסל לבתי ספר בעירוני א’ במודיעין. כמנהל המקצועי של הפרויקט, הצבתי לנו מטרה - להגיע לליגת העל לבתי ספר! עשינו צעד גדול לעבר המטרה, וזכינו באליפות מחוז ירושלים לכיתות ט’. זה היה ניצחון ענק בתצוגת כדורסל מעולה!!! כעת אנחנו עם הפנים קדימה, ויוצאים ביחד לטורניר כדורסל בצרפת".

אלעד שמעונוביץ, מחזיק תיק הספורט, פרסם פוסט בפייסבוק"ברכות לנבחרת הכדורסל של תיכון עירוני א׳ שזכתה באליפות מחוז ירושלים בכדורסל, בהדרכתו של המאמן אמיר כנען. לפני כשנתיים הקמנו את הקבוצה, ביוזמה משותפת של מחלקת הספורט, מועדון כדורסל עוצמה מודיעין וצוות מורי ומנהלי התיכון. ריכזנו את השחקנים המוכשרים ביותר בעיר בבית ספר אחד, עם מסלול לימודים ואימונים מיוחד, במטרה להגיע בעוד כשנתיים לליגת העל לתיכונים. השחקנים הצעירים והמוכשרים האלה עשו צעד נוסף אל המטרה. אלופים!"

הנסיעה לטורניר בצרפת 

ביום חמישי הקרוב יטוסו השחקנים לטורניר כדורסל בצרפת, לייצג את המועדון, את מודיעין, את מרכז עצמה ואת מדינת ישראל בטורניר שמארגנת ליגת Kids Game Basket בעיר מולוז (Mulhouse) בחבל אלזס שבצרפתהשחקנים יצאו כשהם מלווים על ידי מאמן הקבוצה, אמיר כנען, ובנציגי הנהלת המועדון, כדי להשתתף בטורניר המיועד לשחקנים בני 15 ומטה.

 הטורניר אמנם מתקיים זו הפעם השלישית, אולם זו הפעם הראשונה שיש בו נציגות של ישראל, ועוצמה מודיעין תהיה הנציגה היחידה היוצאת מהארץ. עוד ישתתפו קבוצות מצרפת, איטליה, שוויץ, תורכיה ואלג’יר. בזכות הקשרים שנרקמו בין עוצמה מודיעין לבין אקדמיות הכדורסל The Academy בגראן קנריה (Gran Canaria) בספרד, יצאו השנה שחקני המועדון בפעם השלישית למחנה כדורסל מקצועי בגראן קנריה.

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות