חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כלונסאות – למה הם משמשים?

 

המונח כלונסאות הקיים בעולם הבנייה, הוא איננו מושג חדש. בדומה למונחים ואמצעים רבים, גם במונח זה השתמשו עוד בשלבים של בנייה מסורתית בימי קדם. 

 

המונח כלונסאות הקיים בעולם הבנייה, הוא איננו מושג חדש. בדומה למונחים ואמצעים רבים, גם במונח זה השתמשו עוד בשלבים של בנייה מסורתית בימי קדם. עם השנים, מן הסתם, השתנו מאוד האמצעים אך הרעיון נשאר דומה, במילים אחרות, החומר ממנו עשוי כלונס אומנם השתנה, אך השימוש בו נשאר דומה.

כלונסאות הן יסודות עליהן בנוי המבנה. נהוג לקבע אותם בתוך הקרקע ובצורה כזו אפשר לקבע את המבנה אליהן ובכך למעשה אנחנו מקבעים עומסים שונים אל הקרקע ומאפשרים לו לעמוד בצורה תקינה ובטוחה.

כלונס הוא למעשה עמוד, אשר מוחדר עמוק אל תוך הקרקע, כאשר חלק אחד שלו נטמן בקרקע הקצה השני שלו מחובר אל יסודות המבנה. חשוב לציין שבין הכלונסאות השונים, יש אמצעים שונים שמקשרים אותם, כך שהם יחזיקו אחד את השני ויהיו מוברגים בתוך הקרקע. בעבר הכלונסאות היו עשויות עץ, אך בבנייה המודרנית הם עשויים מפלדה, בטון מזוין או בטון דרוך.

לפני שנסביר באילו תנאים ומתי נכון להשתמש בכלונסאות, חשוב לומר, לא כל אחד יכול להטמין את אותם עמוק באדמה, במילים אחרות, רק אנשי מקצוע שמתמחים בעבודה עם אמצעי זה, יכול להיות אחראים להברגתו פנימה אל תוך הקרקע. הרי לשם כך יש צורך בידע מקצועי נרחב, כלי עבודה רציניים וגדולים וכמובן ידע בהנדסה ובתכנון. אחרת כל הבניין עלול להתמוטט, דבר שיכול להוביל לאסון. צריך לציין שתהליך העמדת הכלונסאות מתבצע בשיתוף פעולה בין כל הגורמים שאחראים על תכנון ובניית המבנה, מהשלבים הראשונים שלו.

באילו תנאים ומתי משתמשים בכלונסאות

באופן מעשי, כמעט תמיד אנחנו נמצא שימוש באמצעי זה. בין אם מדובר במבנה פרטי או מבנה אחר, כולל כשמדובר בגשרים או אמצעים אחרים שמיועדים לשימוש ציבורי. בוודאי כשמדובר במבנים שכוללים מרתפים, חניונים או קומות תחתונות מתחת לאדמה.

יתרה מזו, השימוש בכלונסאות יתבצע ביתר שאת כשצריך להקים קירות תמך במקרים שמדובר באדמות ייחודיות, דוגמא אדמת חולית או אדמה בוצית. בשני המקרים הנ"ל, קיים חשש מתמיד שהבניין יקרוס אל תוך הקרקע, דבר שיכול להתרחש מאחר והקרקע לא יכולה להחזיק את המבנה בצורה ישרה. אז כלונסאות יכולות להחזיק אותו עם כל העומסים שלו.

כאמור, אנחנו יכולים למצוא שימוש ניכר בכלונסאות בכל מבנה כבד אשר אמור לשאת משקלים כבדים. זה נכון במקרים ומדובר במבנים עשויים מבטון וכן מבנים אחרים. מה שחשוב לשים לב אליו בזמן התקנת הכלונסאות הוא, שלא קיימת פגיעה במי התהום ובכלל באדמה אשר לתוכה מחדירים את הכלונס, שכן נזק זה יכול להיות משמעותי מאוד ולגרום עם הזמן, לנזק סביבתי משמעותי.

זו סיבה נוספת מדוע כל התהליך מתבצע על ידי אנשי מקצוע שמתמחים בכך ויש להם ניסיון בכל, ולא כל גורם יכול לעשות זאת באופן חופשי.

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות