חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ofir מקדמים - .אופיר כתבות תדמית >>

עבירות מין – כיצד נכון לטפל?

 

כמה פעמים שמעתם על מקרי זוועה והייתם מנועים מלסייע? במקרים פגיעים ורגישים כמו בעבירות מין, ישנה חשיבות בלתי מבוטלת למתן פסק דין והתייחסות הולמת למקרי העבירה. במקרים בהם מתבצעות זוועות, אין להתפשר על עריכת תהליך משפטי העומד בהגדרות המקובלות של הנורמות המשפטיות הרלוונטיות לאותה התקופה

 

כמה פעמים שמעתם על מקרי זוועה והייתם מנועים מלסייע? במקרים פגיעים ורגישים כמו בעבירות מין, ישנה חשיבות בלתי מבוטלת למתן פסק דין והתייחסות הולמת למקרי העבירה. במקרים בהם מתבצעות זוועות, אין להתפשר על עריכת תהליך משפטי העומד בהגדרות המקובלות של הנורמות המשפטיות הרלוונטיות לאותה התקופה. 

המונח "עבירות מין" כולל בתוכו קשת רחבה של הגדרות ושל התנהגויות שונות אשר לא כולן מוגדרות וחלק מהן אפילו לא מוכרות לאדם מהשורה כעבירות מין. למעשה, חלק ניכר מהנורמות שהיו נהוגות במדינה ובארצות אחרות ברחבי העולם כיום כבר אינן  מקובלות ומהוות עבירה.

אף על פי כן, עדיין לא ברור תמיד איפה עובר הגבול וישנם מקרים רבים בהם לא ברור – לא למוטרדת או למותקפת ולא לאדם המטריד או התוקף, מה הוא המעשה הלא מקובל שנעשה ומה הוא הגבול בדיוק. היכן הגבול נחצה? מי מחליט שאכן נחצה גבול? מי מפרש התנהגות כזו או אחרת כחציית גבולות והאם אכן ננקטה ההתנהגות בזדון? 

מי יכול לקבוע מה הן אמות המידה להתנהגות חברתית מקובלת במקרים אלו? בשל ריבוי השאלות והשינויים הרבים המתקיימים בשנים האחרונות בתחום של עבירות מין, יש צורך בהגדרות ברורות ורבים אינם יודעים כיצד להתנהג במקרים של חציית הגבולות. 

מי שמטפל במקרים אלו לרוב ויכול לעשות לכם סדר הוא עורך דין פלילי במרכז המתמחה בעבירות מין. עורך דין פלילי במרכז שאיתו תוכלו להתייעץ באופן אישי בנוגע לכל מה שעברתם, יכול לסבר את האוזן ולתת הגדרות מדויקות וכן הסברים רלוונטיים לכל אחת מעבירות המין הקיימות כיום ומה היא ההגדרה המתאימה ביותר להתנהגות שאותה אתם פגשתם. 

כל העבירות המיניות מתאפיינות במספר מאפיינים דומים. קיום אספקטים מיניים בעבירה, פגיעות המשלבות בין פגיעות מיניות ופגיעות פיזיות, התנהגויות המערבות אלימות מינית או אלימות כלכלית ומינית, התנהגויות מיניות לא מקובלות במקום העבודה – כל אלו מהווים עילה לתביעה בגין עבירות מין. 

במקרים רבים מדובר במשפטים המתנהלים במסגרת של "מילה תחת מילה", כאשר לא היו עדים ונדרש לקבל החלטה על סמך החלטה של שופט. במקרים כאלה הבושה מצד החשודים יכולה אף להביאם להחריף את מצבם בשל החששות, דווקא במקרים בהם אמירת האמת יכולה לסייע להם משמעותית.

בעוד שהעבירה החמורה ביותר מבחינה מינית היא עבירת אונס, קיימות עבירות מיניות רבות אחרות אשר מוגשת בגינן תביעה לבית משפט כיום. במקרים אלו הרבה יותר קשה להכריע משום שגם כאן, הרבה פעמים הגבולות לא ברורים. הקושי המשותף לכל עבירות המין נובע מהסטיגמה החלה על מי שמוגדר כ"עבריין מין". גם אם החשוד מזוכה בסופו של דבר, במקרים רבים הוא עובר מסע ביוש ומודר ממקום העבודה, מנודה מחבריו וסופג מחירים כבדים מאד בשל ההאשמות.

 

עירית מודיעין

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות