חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מבשלות באהבה לסביבה

 

מיזם ההפרדה במקור המקיף יותר מ-60% מכלל בתי האב בעיר מתרחב, והחל לפעול גם בשכונת הכרמים.

 

מיזם ההפרדה במקור המקיף יותר מ-60% מכלל בתי האב בעיר מתרחב, והחל לפעול גם בשכונת הכרמים. בימים אלה החלו תושבי השכונה להפריד אשפה, ובכך מצטרפת שכונת הכרמים לשכונות המפרידות: אבני חן, המגינים, הנביאים, הפרחים והנחלים. מודיעין, מכבים-רעות רעות נחשבת לעיר המובילה בהפרדת פסולת בארץ בזכות שיתוף הפעולה של התושבים. שיתוף פעולה זה ניכר גם במערכת החינוך בעיר בה מקפידים להפריד בין סוגי הפסולת השונים.

כחלק ממאמץ זה נמצא שכמות גדולה של פסולת אורגנית (שאריות מזון) נזרקת מדי יום במעונות העיר. מדריכה מטעם היחידה הסביבתית יצרה קשר עם מעונות הילדים הפועלים בעיר, ויצ"ו, נעמ"ת ואמונה במטרה ליצור שיתוף פעולה של הפרדת פסולת משאריות ארוחת הבקר והצהריים של הילדים. לאור הצלחת שיתוף הפעולה עם המעונות ובעיקר עם המבשלות העובדות במעונות, הוחלט להעניק תעודות הערכה למעון ולמבשלת השונות.

רכזת הדרכה ביחידה הסביבתית, יעל משה הסבירה כי המבשלות קיבלו את נושא ההפרדה בטבעיות רבה, ומוכיחות מדי יום כמה קל לתרום ולשמור על איכות הסביבה אם רק נותנים את התנאים לקיום המשימה שהם שני פחים זמינים, רגיל וחום וכתוצאה מכך שאריות האוכל שבמעונות מנוצלות ליצירת ביו גז ודשן במקום להיטמן ולזהם את האדמה.

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות