שלום מתניה,
לא ממש מבינה את השאלה "מה עושים במצב של ביקורת"... קודם כל לזכור לנשום. חייבים לעשות את מה שהמבקר אומר לעשות, ולהציג בפניו את מה שהוא מבקש. אם יש לעסק מייצג (יועץ מס או רואה חשבון) אפשר לשתף אותו. לפעמים יש התראה מראש, ולפעמים הפתעה...
רשויות המס עורכים ביקורות לכל סוגי העסקים: מורשים ופטורים וגם חברות. זו הדרך היחידה לבצע ביקורת ואכיפה להתנהלות תקינה.
מחלקת הביקורת של רשות המיסים עובדת כל השנה, בשוטף. שומעים על זה גם בתקשורת. הם עשוים לקבוע ביקורות על פי איזור ("ביקורת מס הכנסה פשטו על איזור גוש דן...") או על פי תחומי עיסוק ("ממבצע ביקורת לעסקים בתחום הספרות העלה ש..."), הם יכולים להכנס לרכב ולהסתער על מרכז מסחרי מסוים, והם יכולים לקחת רשימה לפי א'-ב' או ת'-א', והם יכולים להכנס לעסק שהם פוגשים בטיול או למפעיל החוג של הבן שלהם, או כל דבר אחר. והם יכולים גם לבצע ביקורת בגלל שיש להם חשד ספציפי שעסק מתנהל בצורה לא תקינה (ועל הדרך גם להכנס לכל השכנים שלו לביקורת).
ממה כדאי להזהר? מומלץ (מראש) לא לבצע עבירות על כללי ניהול חשבונות...
תמיד להקפיד לתת קבלה על כל כסף שמתקבל, לשמור את מסמכי ההכנסות וההוצאות של העסק בצורה מסודרת (כולל מסמכי שנים קודמות, שחובה לשמור עליהם 7 שנים), רישום ומעקב של כסף, כולל הפקדות לבנק, מזומנים וצ'קים או רלוונטי (ניהול יכול להיות ידני או בתוכנה מורשית). המלצות נוספות - תמיד להיות נחמד למבקר סמוי של רשות המיסים ולשמור בהישג יש את מספר הטלפון של המייצג לחיזוק (-: ולזכור לנשום.
בהצלחה
שולמית
משרד רו"ח חן נוי
05226505456