חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

סכיני שף יפניים מקצועיים – מידע והמלצות

 

מטבח הוא אחד המקומות החשובים בחיינו, גם בבית, גם במסעדות, וגם בצבא. הרי שהצבא לא ישאיר את חייליו רעבים, הרי שמסעדה תטפל בלקוחותיה כמו שצריך, ואימא לא תשאיר את הילדים בלי אוכל...

 

מטבח הוא אחד המקומות החשובים בחיינו, גם בבית, גם במסעדות, וגם בצבא. הרי שהצבא לא ישאיר את חייליו רעבים, הרי שמסעדה תטפל בלקוחותיה כמו שצריך, ואימא לא תשאיר את הילדים בלי אוכל, אך חשוב מאוד בכל זאת שההכנות במטבח גם לא יהיו מסובכות, הרי שהכנת אוכל זאת משימה לא פשוטה שכוללת השקעה. לכן, ישנם סכיני שף יפניים מקצועיים, שנועדו על מנת להקל על כולם בעת הכנת האוכל.

מהן היתרונות של סכיני שף יפניים מקצועיים?

היתרון בהן הוא הפלדה שממנו הן עשויות, ומרמת החיתוך הגבוה שלו לעומת שאר הסכינים. הסכינים המתחרות בסכיני שף יפניים הן סכיני שף מערביות, שנועדו למטבח האירופאי הייחודי. סכיני שף יפניות נועדו בכדי לאוכל היפני, ביניהן חיתוך דק ומדויק של הדג.

ישנם סוגים שונים של סכינים יפניים, אך ישנם 2 עיקריים:

  • סאן-מאי – זוהי סכין אשר מחודדת משני צדיה, והיא נועדה לחיתוך של דגים, ודברים פנימיים. בנוסף, הסכין הינה סכין יחסית רכה, כך שההשחזה שלה היא קלה יותר משל כל סכין אחרת.
  • ני-מאי – זוהי סכין אשר מחודדת מצד אחד בלבד, ולה יש שימושים רבים, לדוגמה חלקן לחיתוך ירקות, וחלקן לחיתוך בשר. סכינים אלה חדות הרבה יותר, לדוגמה סכין ששני צידיה מחודדים, בדרך כלל המתכון יהיו בצורה שווה מחודדות, כל צד ב-20 מעלות, ככה שהסכין תהיה חדה ב-40 מעלות, ואילו בסכין ני-מאי החידוד בצד אחד, כך שחוד אחד יהיה 20 מעלות בלבד, זאת אומרת חדה פי 2.

כיצד מתחזקים לסכיני שף יפניות?

התחזוקה אמורה להתבצע בצורה שוטפת. ראשית, הניקיון של הסכינים לאחר השימוש יתבצע בברז מים עם סבון בלבד. שנית, העדיפות היא ייבוש מידי באמצעות מגבת. דבר אחרון, השחיזו את הסכין פעם בכמה שימושים, בכדי לא לאבד מאיכותה.

מהו הבדל החדות בין הסכין היפנית לסכין מערבית?

ההבדל הוא בזווית החדות. סכין מערבית תהיה סכין חדה, שהזווית בין שני המשכי המתכות תהיה 30 עד 40 מעלות. אילו בסכין יפנית הזווית תהיה בין 20 עד 30 מעלות.

כיצד מבצעים בחירה של סכין יפנית?

השתדלו לבחור סכין שף יפנית על פי הפרמטרים הבאים ונסו להתאים את הסכין לצרכים שלכם:

  • משקל הסכין – ודאו כי המשקל מתאים לפרק כף היד שלכם, ולסוג דברים שאתם עומדים לחתוך.
  • אורך הסכין – האורך אמורה להתאים גם לנוחות שלכם, וגם לדברים שאתם חותכים בדרך כלל. מומלץ לקחת 2 סכינים או יותר בשביל כל סוג חתיכה, לדוגמה סכינים ארוכות יותר למען חיתוך של בשר, וסכינים קצרות יותר למען חיתוך ירקות.
  • ידית הסכין – סכין עם ידית נוחה היא מרכיב חשוב מאוד בין שאר מרכיבי הנוחות. וודאו כי הידית של הסכין תהיה נוחה עבורכם.

לרכישת סכיני שף מקצועיים של האטורי ולקבלת מידע נוסף עברו לאתר הרשמי.

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות