חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

מי רוצה מחסום-2 ?

 

בשבוע הבא, ביום שני, יצלצל הטלפון בביתם של תושבי מכבים-רעות. הם יתבקשו לקבוע את עמדת המשפחה האם להמשיך ולקיים, או לסלק את המחסומים מכביש יאיר פרג. אז מה?! זה היה רק עניין של כסף?! לא של בטחון?!

 

הסקר לבדיקת עמדת תושבי מכבים-רעות ביחס להמשך החזקה ומימון המחסום על דרך יאיר פרג, יבוצע ביום שני הבא, ה-5 במרץ, שושן פורים.

במסמך שהופץ על ידי מינהלת הרובע, מעדכן שמעון דבוש, מנכ"ל מינהלת הרובע, כי קיימות שתי אפשרויות שיש להחליט ביניהן: האחת, ביטול מוחלט של המחסום הקיים ואי הקמת מחסום נוסף על כביש 11 שצפוי להיפתח בחודש אוגוסט.

השני, הקמת מחסום נוסף- חדש, על כביש 11 לכשייפתח. כך, יהיו שני מחסומים פעילים על הכביש. האחד מצפון לכניסה למכבים (קים כיום), והשני מדרום לכניסה לרעות (על הכביש שיפתח).

המשמעות הכלכלית היא שינוי בתעריפי גביית אגרת השמירה. כיום מממנים תושבי מכבים ורעות את המחסום בתשלומי האגרה בגובה 25 שקלים לחודש למשפחה. הוספת מחסום תוסיף עוד 20 שקלים לאגרה החודשית ותעמוד, לדברי דבוטש, על 45 שקלים לחודש למשפחה. זאת מלבד 19 שקלים הנגבים על ידי העירייה, מכל תושב בעיר.

כאמור, המשאל ייתקיים ביום שני 5/3/07 החל מהשעה 19:30. תושבי מכבים רעות  נקראים לקבוע "עמדת משפחה" ולהנחות בני הבית - מי שעונה לשיחה- להצביע בהתאם.

להלן שאלת הסקר: " מנהלת מכבים רעות מבקשת לקבל את עמדתכם בקשר לעתיד המחסום בכניסה ליישוב. עם פתיחת כביש 11/12 ישתנו הסדרי הביטחון . אנו נדרש להחליט האם לבטל את המחסום הקיים ובכך להסיר הפיקוח על הכניסות ליישוב, או להקים מחסום נוסף בתוספת עלות של 20 ₪ למשפחה לחודש. המחיר הכולל עבור שני המחסומים יהיה כ- 45 ₪ בחודש .

האם לדעתך יש להמשיך בשמירה ופיקוח על הכניסות לישוב? אם אתם מעוניינים שנוסיף עוד מחסום בתוספת עלות 20 ₪ לכל בית אב ביישוב הקש 1. אם אתם מעוניינים בביטול המחסום הקיים הקש 2."

דיעה אישית
המחסום על כביש יאיר פרג הוקם עוד בימי המועצה המקומית מכבים רעות על רקע מכת גניבות הרכב והרכוש מהיישוב. המחסום הצטרף לגדר בטחון שהוקמה במימון פיקוד העורף ויחד הם צמצמו משמעותית את הפריצות.

מאז זרמו מים רבים בנחל ענבה. היה איחוד רשויות והוחל בבניית גדר ההפרדה. כיום, גדר ההפרדה עדיין אינה מבצעית, אולם כמות הפריצות נותרה ללא שינוי משמעותי גם בשנה החולפת.

חובה להודות, המחסום, כמעט מיום הקמתו, היה "פיל לבן" שתיפקד יותר לצרכי מראית עין ותחושת ביטחון בלבד. מימונו היה ונותר עניין פנימי להחלטה של התושבים שהעדיפו לפני מספר שנים, לשלם ולא לשמור בעצמם, כפי שהיה נהוג ביישוב קודם לכן.

יש למחסום הזה גם היבט של התבדלות, של שמירה על "מרחב אוטונומי", לכאורה, מבודל במאפייניו הטריטורילים משאר חלקי העיר מודיעין. מצב אותו רצו וקיבלו רוב מוחלט של התושבים, אם באמצעות מינהלת רובע ואם בחלומות על היפרדות מהעיר מודיעין.

למעשה, ביום שני יצטרכו תושבי מכבים-רעות להחליט האם להסיר עוד שלב בתהליך ההתחברות לעיר מודיעין, או לחשק את רצונם בהיפרדות ממנה, גם אם באופן סמלי. וכמובן, האם הם מוכנים לשלם עבור כך. כי בסופו של דבר הענין הבטחוני פה כבר ממזמן אינו רלוונטי.

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות