למרות שכתבתי על כך שהאנשים / ההון האנושי הוא שמבדל את העסק בכל זאת כמה מילים על צורות בידול עסקי נוספים:
בידול המוצר - כאן מדובר ביצירת מוצר / שירות עם מאפיינים ייחודיים שהם רק שלו, כמו חידושים טכנולוגיים, פיתוחים יצירתיים של תכונות קיימות, שירות חדש ומיוחד שנותן מענה לצורך לא ממומש בשוק ולפתור אותו בדרך מעניינת ושונה ממה שקיים בשוק.
בידול השירות – מה שונה בשירות שלי לעומת שירות אחר... מה מייחד רק את השירות שאני נותן והן כמי שהעסק שלו הוא השירות עצמו, ובין אם זה עסק המוכר מוצרים פיזיים.
בידול המיתוג - באמצעות שם מותג זכיר/ קליט/ מעביר מסר, דרך הלוגו, הצבעים, סלוגנים וקו עיצוב עקבי. מיתוג טוב הוא מיתוג התורם גם לקשר רגשי בין הלקוח למותג ומשאיר חותם.
בידול התמחיר – המחיר שלי הוא.... "העלות הגבוהה ביותר" או "העלות הנמוכה ביותר" או אולי המחיר "מתאים לכל כיס"... .
בידול התקשורת השיווקית - שימוש בערוצי מדיה מגוונות, סגנון, טון ומסרים שונים מהמתחרים, מסר יכול להיות בהומור, בדרך עקיפה, ישירה, בקור רוח.. תלוי מוצר /שירות.
אם יש לכם עוד רעיון לבידול.... מוזמנים להציע
בסוף אני תמיד חוזרת למשפט – עסקים עושים עם אנשים!!! והם אלו שיוצרים את הבידול באמת.