שלום אלכס,
שאלה מענינת - מאד תלויה באופי העבודה שלך, וגם קצת בך:
ראשית - הקבלה שאתה נותן היא עוד "כרטיס ביקור". חשוב שיראה טוב, ותשקף את המידע הבסיסי שלך ושל העסק. אפשרי מבית דפוס ובממוחשבות: שם, לוגו/סלוגן, מספר עוסק, תחום עיסוק, טלפון, מייל...
[על פי חוק אתה חייב זיהוי על המסמך, אבל את זה אפשר לפתור בבחותמת, רצוי להמנע מפנקס קנוי בחנות לצרכי משרד. וגם קבלות ידניות מחייבות ניהול פנקס תקבולים ותשלומים במקביל].
הבחירה בין ממוחשב למודפס/ידני תלוי באופי העבודה שלך - וגם קצת באופי שלך.
אם אתה עובד מול אנשים פרטיים, רוצה "לתקתק" קבלה ידנית, עובד בסכומים קטנים יחסית, אולי עובד מול לקוחות מבוגרים שאוהבים נייר ביד ולא הודעה במייל, אולי לא אוהב מיחשוב, זה בסדר גמור. אני לא מצפה לקבל מנותן שרות קטן קבלה ממוחשבת. אבל בעצם... קבלה ממוחשבת אתה מתקתק בסלולרי ושולח ללקוח במייל/טלפון, עם כרטיס ביקור דיגיטלי. אולי זה נותן לך קצת יתרון של רושם...?
ואם אתה עובד מול ציבור צעיר יותר, ממוחשב יותר, סכומים גדולים יותר, עבודה יותר ממוחשבת, אולי קבלות ממוחשבות הן נדרשות ומצופות..?
יתרונות נוספים בממוחשבות, א) אין בלאגן בספרור/רצף, ועונה על דרישות ניהול "תקין" ב) יש מעקב אחרי לקוחות חוזרים ג) יש סיכום בכל עת, ומעקב אחרי גובה ההכנסה... ד) מצמצם טעויות. ה) קריא ו) ירוק ז)משלוח למייל ביחד עם כרטיס ביקור אינטרנטי (פרסום..) ח) קל לסכם לסיכום שנתי, לעצמך או למייצג ט) גיבוי נתונים אינטרנטי י) מעבר קל וחסכוני לעוסק מורשה, כאשר תעבור את התקרה!
ואם כבר אתה עובד בממוחשבות, מרבית התוכנות מאפשרות ניהול הוצאות גם, ללא תוספת מחיר, וזה מקל על איסוף מידע לדוח השנתי.
ויתרונות בידניות, בעיקר: נגיש וזמין
אז אחרי שכתבתי, אני מעדיפה ממוחשבות (-: אבל באמת שמה שעובד לך זה סבבה.
מקוה שנתתי לך כמה נקודות להבהרה לעצמך,
בברכה
שולמית נוי 08-9150505
משרד רו"ח חן נוי
05226505456