שלום יערה,
קודם כל אתן לך קצת מידע לגבי מה ההבדל בין כיתה קטנה להוראה מתקנת.
בהוראה מתקנת מדובר על מורה שיושבת עם הילד על מקצוע אחד ועוזרת לו להבין החומר
באמצעות טכניקות ודרכי למידה שמותאמות אישית לילד. הטכניקות יכולות להיות על ידי שימוש
בעזרים חזותיים או מילוליים על פי החוזקות של הילד.
בכיתה קטנה מדובר בעצם על כיתה עם קצת תלמידים (בד"כ בסביבות העשרה תלמידים),
בכיתה יש מורה וסייעת ותוכנית הלמידה מותאמת אישית לכל ילד.
מבחינה מקצועית אני יכולה להגיד לך שכיתה קטנה יכולה להיות נהדרת ולהעלות את הילד אך היא יכולה גם להוריד אותו הכל תלוי בצוות ובילדים בכיתה. אחת הבעיות של כיתה קטנה היא שהילד הרבה פעמים לא מקבל בה כלים איך ללמוד לבד ואיך להצליח כשהוא מסיים את בית הספר, והבעיה
השניה בכיתה קטנה היא שלפעמים לילד קשה להשתלב בה מבחינה חברתית.
אני יכולה להגיד לך שמכיוון שאת מדברת על קשב וריכוז ועל בעיות חברתיות באופן אישי הייתי מנסה משהו אחר. הייתי מנסה לקחת את הילדה למטפל שעושה טיפולים מיוחדים כמו הטיפולים שאני עושה, שמשלבות בכל מפגש גם טיפול רגשי גם טיפול פיזי וחשיבתי, הטיפול הרגשי והחשיבתי יחד עם פעילויות פיסיות יעזרו לבתך לפתור את בעיות הקשב והריכוז ויעלה אצלה את יכולות הלמידה, בעצם זה ייתן לה כלים איך להצליח ולהתקדם גם מבחינה רגשית לימודים וגם מבחינה חברתית, וכך בתך תוכל להרגיש טוב עם עצמה ולהצליח.
אפשרות נוספת היא לנסות תהליך הוראה מתקנת בשילוב עם טיפול רגשי.
בכל מקרה מכיוון שלכיתה קטנה את תמיד יכולה להכניס את הילדה הייתי מנסה קודם דברים אחרים
ואם זה לא היה מצליח הייתי בוחרת בכיתה קטנה.
אישית אני ממליצה שתנסי קודם כל לפתור הבעיה על ידי טיפול פיזיולוגי ורגשי, כדי שגם אם בסוף תחליטי להכניס אותה לכיתה קטנה היא תיכנס כשהיכולות הלימודיות שלה גבוהות יותר.
אם יש לך עוד שאלות או התלבטות את מוזמנת לפנות אלי אישית ואשמח לעזור לך .
בברכה
שרון
0507603244