חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

פחד מפניה לטיפול נפשי

 

אני יודע שאני צריך טיפול. המצב שלי לא טוב ובכל זאת אני דוחה ודוחה את הטלפון הראשון ולא מבין למה. מה אפשר לעשות כדי להתגבר על הדחיינות הזו? על כך בכתבה הבאה...

 

"אני יודע שאני צריך טיפול" זהו משפט שהוא כבר הצהרה חשובה. זוהי אמירה שמצביעה על המודעות שלך למצבך בהווה ועל רצון ברור שיהיה אחרת. מעבר לזה, זוהי הכרזה על מוכנות לקבל עזרה מאדם חיצוני שיש לו הכישורים וההכשרה לעזור לך. במשפט השאלה הקצר שהנחת כאן, כבר מתקיימים התנאים הראשוניים של תהליך טיפולי - ההכרה בקושי, השאיפה לשינוי, ההבנה שלצורך כך יש צורך בהתערבות חיצונית והיכולת לבקש עזרה. זוהי נקודת פתיחה חשובה ומקדמת לקראת שינוי. 

הדחיינות כפי שהגדרת בשאלתך היא מושג רחב שחשוב להבין האם ואיפה יש לזה ביטויים במצבים אחרים בחייך. בהתייחס לפנייה לטיפול, נראה לי שהשתהות בפנייה לטיפול אינה בהכרח סימן לדחיינות. 

פניה לטיפול היא צעד שעשוי לעיתים להיות מורכב. צעד שכמוהו כהכרזה - אני רוצה שמשהו בחיים שלי יהיה אחרת! אני רוצה שינוי!  בין המילים נמצאת מחשבה שהחיים כפי שהם עכשיו אינם כמו שאני רוצה. מחשבה כזו יכולה להיות הדחיפה לעשות את הצעד הראשון. אם החיים לא כמו שאני רוצה, סימן שאני רוצה שהם יראו אחרת. כאן נמצא המרווח שבין המחשבה לפעולה.

במרווח הזה שבין "אני יודע שאני צריך טיפול" לבין הפנייה לטיפול יש בדרך-כלל שילוב של חסר במידע וחששות שונים כמו - איך זה שאני לא מצליח.ה להתגבר בעצמי?, מה זה אומר עלי?, מה יגידו עלי?, ואם לא יהיה חיבור טוב עם המטפל.ת? ומה אם זה לא יצליח? ואפילו מה יהיה אם זה כן יצליח...? ועוד ועוד... השאלות האלה שכיחות, טבעיות וקיימות במידה זו א אחרת כמעט אצל כולם. חשוב לזכור שפנייה לטיפול היא צעד אמיץ שמראה על חוזק ומוכנות לקחת אחריות על עצמך ועל החיים שלך ולא לשכוח שפנייה לעזרה היא יכולת חשובה ולא חולשה. 

ניסוח השאלה שלך עם כל הההצהרות הגלויות והסמויות שבה, כבר מראה על מוכנות ובשלות לעבור ממחשבה לפעולה ולעשות את הצעד הבא - לפנות לטיפול. זה הזמן שלך.

ועוד משהו קטן, ממש לפני ימים ספורים נשאלתי בפורום הזה "איך בוחרים מטפל?" יתכן שהמענה לשאלה הזו יוכל לסייע גם לך לעשות את הצעד הנחוץ כדי להתחיל בתהליך שלך לקראת חיים בהרגשה טובה, חיים של משמעות והנאה. הרי הקישור לתשובה: https://mcity.co.il/?id=2202205110614462  (כתבה שיווקית)

מאחלת הצלחה בצעד הבא,

שירה רות הרפז

פסיכותרפיה פרטנית, הדרכה למטפלים, הנחית קבוצות, סדנאות והרצאות.


יש לכם עוד שאלות לשירה רות הרפז פסיכותרפיה? כנסו!

https://shirarutherapy.co.il/

052-2784639

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות