חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית ירושלים >>

איך עורכים תיאום מס

 

כותבת המאמר הינה שולמית נוי, מומחית בהנהלת חשבונות, מנהלת את תחום החזרי המס לשכירים ואחראית על מחלקת הנהלת החשבונות לעצמאים. כיצד הדבר מתבצע בפועל ובמה הוא תלוי? על כך בטור הבא...

 

תיאום מס

שכירים שיש להם הכנסה ממספר מעסיקים

(כולל גמלאים: פנסיות משני גורמים ו/או פנסיונר שמקבל גם משכורת)

(כולל מי שצריך לקבל גמלה מחברת ביטוח, כגון חלילה אבדן כושר עבודה או אחרת)

צריכים (=חייבים על פי חוק) לערוך תיאום מס ובכך להימנע מתשלום מס עודף במשך שנת המס. תיאום מס יכול להיות כדאי כאשר מחליפים מקום עבודה, או כאשר אין הכנסה בחלק מהשנה (אם מתחילים לעבוד לא בינואר בשנה המסוימת..).

בנוסף, שכירים שזכאים להקלות שונות במס (כגון תושבות באיזור מוטב, לידות ילדים, תרומות, נכויות כולל חינוך מיוחד, ועוד) יכולים לקבל אותן באמצעות עריכת תיאום מס.

הכנסה של עצמאי מעסק אינה נחשבת ל"משכורת", אבל עצמאי שיש לו בנוסף לעסק שתי משכורות, יעשה תיאום בין המשכורות בלבד (ללא נתוני העסק, שמחושבים בנפרד ובאים לידי ביטוי בדוח השנתי).

ללא תיאום מס, שני/כל המעסיקים/משלמים אמורים לנכות מס בשיעור מקסימלי של 47%. התיאום מאפשר לשני/כל המעסיקים לנכות מס תקין (על פי הנתונים שהוזנו).

יש לציין שלא תמיד ניתן לבצע *תיקון* של התיאום (עדכון שני בתוך אותה השנה) ללא ביקור פיזי במס הכנסה, אז כדאי לודא שהמצב ידוע בטרם מבצעים תיאום.

לשכירים עם הכנסה ממספר מקורות (בעיקר בשכר נמוך יחסית) מומלץ לערוך גם תיאום ניכויים מול המוסד לביטוח לאומי כדי להימנע מתשלום דמי ביטוח גבוהים מהנדרש.

תיאום מס במס הכנסה מתבצע *מראש* עבור שנת המס הנוכחית.

ניתן לבצע תיאום באינטרנט (או אישית במס הכנסה..). יש להכין מראש את ההכנסות הצפויות מהמעסיקים השונים, ואת "מספר תיק הניכויים" של כל מעסיק. הסיום התהליך מתקבל אישור עבור כל מעסיק, ויש לדאוג למסור למעסיקים פיזית.

בתום השנה, כדאי למי שמבצע תיאום מס, לבצע בדיקה של החזרי מס הכנסה (מי שעצמאי או בן/בת זוגו עצמאים, המחויב בדוח שנתי, בדיקת תקינות ניכוי המס יבדק במסגרת הדוח). תיאום המס מבוצע על פי הערכת המס, וזה לא תמיד מדויק.

יש לציין, שמס הכנסה עשוי לדרוש דוח שנתי ממי שעובד אצל יותר ממעסיק אחד במקביל ואינו מבצע תיאום מס. זה יכול להציף מצבים של חובות מס (לדוגמא – אם בטופס 101 בתחילת השנה העובד מסמן לכל מעסיק שהוא המעסיק היחיד וזה לא נכון) ולא נעים.

 

יש לכם עוד שאלות להנהלת חשבונות - שולמית נוי? כנסו!

המיניסייט שלי

 05226505456

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות