חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מיתוג עסקי וחשיבותו להצלחת העסק

 

מה כולל תהליך מיתוג של עסק חדש? כמה זמן לרוב זה לוקח? תשובות לשאלות אלו ועוד בכתבה הבאה...

 

מיתוג לעסק כולל היכרות של הממתג/ת עם בעל/ת העסק, חידוד של החזון, הערכים והמהות של העסק והשירותים והמוצרים שלו, חידוד קהלי יעד והייתי מרחיקה לכת ואומרת אפילו בחינת אסטרטגייה שיווקית.

תהליך מיתוג איכותי יכלול היכרות מעמיקה יותר של המעצב עם התחומים העיקריים של העסק, הפעילות של הקולגות (או כמו שאוהבים להגיד - מתחרים) ותמצות המסרים העיקריים של בעלי העסק לקהל היעד שלו. 

לאחר האיפיון הנ"ל וסיעור מוחות מתקיים תהליך היצירה עצמו שבו נוצרות הסקיצות ללוגו. לאחר בחירת הסקיצה הטובה ביותר מתבצעים דיוקים ותיקונים עד להגעה ללוגו הסופי.

במיתוג מתחילים בד"כ מהלוגו, היות שממנו נגזרים שאר העיצובים ונוצרת שפה עיצובית עם כל מוצר גרפי חדש שיש לגביו צורך. הלוגו נותן את "הטון" לגבי אווירה כללית, צבעוניות, צורניות וכמובן גופנים. 

תהליך כזה משתנה מאוד מבחינת הזמנים כי זה תלוי בכל כך הרבה גורמים (זמינות המעצב/ת והלקוח אחד לשני ולהיפך), שינויי כיוון באמצע תהליך, החלטות עסקיות/אסטרטגיות שמשתנות וכו’. זה יכול לקחת שבוע-שבועיים וגם כמה חודשים טובים. 

בסטודיו שלי אני עובדת בצורה קצת שונה עם הרבה מהלקוחות שלי שבוחרים בכך - והתהליך מתקצר באופן משמעותי: אני מכירה את הלקוחות בשיחה טלפונית ובפגישת זום. אנחנו עושים איפיון וסיעור מוחות יחד ואף ניגשים למסך המחשב יחד והסקיצות נוצרות ונבנות במהלך הפגישה המשותפת, כך שיש ללקוחות שלי שליטה בתהליך היצירה וניתן ליצור כמה סקיצות ולהחליט ביחד מה מתחבר להם יותר, מה עובד יותר טוב ואיך זה נראה עם כל שינוי קטן. בתהליך כזה הלקוחות שלי מקבלים בדיוק את מה שהם רוצים כי הם חלק בלתי נפרד מהיצירה, הם רואים את הכל בזמן אמת ויכולים לבחור בעצמם את הצבעים, הגופנים, האיורים והצורניות - יחד עם היד המכוונת והמבצעת המקצועית שלי. בתהליך הזה הלוגו מוכן במהלך הפגישה כך שכל התהליך כולל סה"כ 3-4 פגישות אינטנסיביות ומשמעותיות. כמובן שאני מעצבת מיתוגים גם בשיטה "הרגילה" של איפיון > סקיצות > בחירת הלקוח > דיוק וסגירה לפרסום, כמו הרוב המוחלט של המעצבות והמעצבים הגרפיים, כי לא כל הלקוחות מתעניינים בלהיות חלק מתהליך היצירה - כל אחת ואחד ומה שמתאים להם  :) 

חשוב בבחירת המעצב/ת למיתוג - קודם כל לראות עבודות קודמות, לראות שאתם מתחברים לסגנונות שמוצגים בתיק העבודות שלו/ה. לשוחח, להבין את תהליך העבודה ומה מקבלים בסופו. לשים לב שהמעצב/ת מספק/ת גם גרסאות משלימות ללוגו (לרוחב, אנכי, עם התאמה לרקע בהיר וכהה וכו’) ואת קובצי הלוגו באיכות גבוהה (PDF וקטורי, PNG עם רקע שקוף וכו’). 

אשמח לתת יעוץ פרטני. אם תרצי לשוחח ניתן לפנות אליי בווצאפ/בטלפון 052-3762990.

בברכה ובהצלחה!

יערה, סטודיו דבש וצינמון - עיצוב גרפי

יש לכם עוד שאלות ליערה רוזי (צינמון) - עיצוב גרפי ודפוס? כנסו!

052-3762990 הפייסבוק שלי

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות