חיפוש

 

 
לדף הבית >>     אבי אלבז >>

שאילתה - מהו הלו”ז המחייב של העירייה להקמת והפעלת מאגר גנטי לכלבים?

 

אבי אלבז פונה לחיים ביבס ומבקש: ”הגיע הזמן להקים מיידית מאגר גנטי וליישם אותו אצלנו בעיר, כפי שעשו עיריית ת”א ועיריית קצרין שהייתה החלוצה בנושא”.

 

1. מועצת עיריית תל אביב-יפו אישרה לפני שנה, בתחילת יולי 2021, תיקון לחוק עזר עירוני הקובע כי בעלי ובעלות כלבים יידרשו במעמד קבלת או חידוש רישיון הכלב למסור פרטי זיהוי גנטיים (DNA) של כלבם.

https://www.tel-aviv.gov.il/Pages/MainItemPage.aspx?WebID=3af57d92-807c-43c5-8d5f-6fd455eb2776&ListID=81e17809-311d-4bba-9bf1-2363bb9debcd&ItemId=1572

  1. התיקון לחוק אושר כחלק מהמאבק העיקש של העירייה בתופעת אי איסוף צואת כלבים על ידי בעליהם ברחבי העיר. במסגרת פעולות האכיפה, פקחי העירייה ידגמו את צואת הכלבים שלא נאספה ויתאימו אותה למאגר ה-DNA העירוני. בעל הכלב יקבל את הקנס באמצעות הדואר ובהתאם לתיקון חוק העזר, ואף יחויב בעלות הוצאות הדיגום והבדיקה. התיקון יועבר לבחינת משרד הפנים, בהתאם להוראות הדין.
  2. בתחילת מרץ 2020 הגשנו הצעה לסדר שהעירייה תקים בתוך 6 חודשים (עד תחילת ספטמבר 2020), מאגר גנטי לכלבים, שבו יהיו הנתונים הגנטיים של כל הכלבים שברשות תושבי העיר, בכדי להרתיע, לצמצם לאפס ולמגר את התופעה של צואת כלבים על המדרכות ברחבי העיר, במטרה ליצור תרבות של שמירה על מרחב ציבורי נקי, מסודר ובטוח לרווחת תושבי העיר והכלבים.
  3. במענה להצעה לסדר, עדכנת שהעירייה פועלת להסדיר את הנושא.
  1. ב- 25 באוגוסט 2021 הגשנו שאילתה בנושא הקמת מאגר גנטי לכלבים, שבו יהיו הנתונים הגנטיים של כל הכלבים שברשות תושבי העיר.
  2. תשובתך הייתה שהעירייה ממתינה שמשרד החקלאות יחוקק חקיקה ראשית בנושא.

לא ידוע לי מה משרד החקלאות עשה או לא עשה, אך לא נראה לי שבמצב הפוליטי הרעוע בישראל, משרד החקלאות יעשה משהו בנושא בשנים הקרובות אם בכלל.

  1. כמו"כ, טענת בתשובתך שיש בעיה משפטית להרשיע בעלי כלבים בגלל קושי מדעי וכו’.
  2. אנו סבורים שכל הטענות לעיל לא נבחנו במבחן המציאות, והגיע הזמן להקים מיידית מאגר גנטי וליישם אותו אצלנו בעיר, כפי שעשו עיריית ת"א ועיריית קצרין שהייתה החלוצה בנושא.
  3. כל הולך רגל בעיר, בכל שכונות העיר, רואה את צואת כלבים שנמצאת בכל מקום על המדרכות בעיר ובשבילי הליכה, ולכן הגיע הזמן למגר את התופעה.

לאור האמור לעיל, אבקש התייחסותך לשאלתנו:

מהו הלו"ז המחייב של העירייה להקמת והפעלת מאגר גנטי לכלבים?

נבקש להעביר אלינו ואל חברי מועצת העיר בהקדם תשובה מפורטת לשאילתה לפני ישיבת המועצה.

 

בברכה אבי אלבז 
חבר מועצת העיר
מודיעין-מכבים-רעות
יו"ר האופוזיציה
יו"ר וועדת ביקורת 
יו"ר סיעת מודיעין חופשית.

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות