חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות מוניציפאליות 2018 >>

ריאיון עם האדריכל איתי אלמוג-בר - מועמד מודיעין חופשית 

 

בסיעת מודיעין חופשית, המתמודדת בימים אלה למועצת העיר מודיעין-מכבים-רעות, נמצאים מספר פנים חדשות בנוף הפוליטי המקומי, שאחד מהם הוא האדריכל איתי אלמוג-בר שיספר בראיון עימו על החלטתו להתמודד למועצת העיר

 

בסיעת מודיעין חופשית, המתמודדת בימים אלה למועצת העיר מודיעין-מכבים-רעות, נמצאים מספר פנים חדשות בנוף הפוליטי המקומי, שאחד מהם הוא האדריכל איתי אלמוג-בר שיספר בראיון עימו על החלטתו להתמודד למועצת העיר, על ההפגנות נגד השחיתות במודיעין (61 שבועות) שהוא שותף לארגונן, על פורטל ארכיג׳וב לאדריכלות ועיצוב שהוא הקים ומנהל משנת 2000, מדוע החליט להצטרף למודיעין חופשית ומהם הנושאים החשובים בהם הוא מתכוון לעסוק עבור התושבים במידה וייבחר כחבר מועצה.

 

איתי, מתי הגעת למודיעין ומהיכן?
"אשתי ואני עברנו למודיעין בשנת 2004. אני גדלתי בירושלים ואשתי בקיבוץ בצפון, ונפגשנו בירושלים כששנינו היינו סטודנטים. גדלתי בשכונת קרית יובל בירושלים, למדתי בתיכון בויאר, ובצבא שירתתי כקצין בחיל המודיעין. לאחר השחרור התחלתי ללמוד אדריכלות, ואני אדריכל בוגר בצלאל. לאחר הלימודים התחלתי לעבוד במקצוע. אשתי היא חוקרת ומרצה באוניברסיטה העברית בתחום החברה האזרחית ומדיניות חברתית. בשנת 2000, כשהאינטרנט היה בחיתוליו,  הקמתי פורטל לאדריכלות ועיצוב בשם: Archijob  שכיום נחשב לפורטל המוביל בארץ בתחום זה. בשנת 2004 הרחבנו את הפעילות עם מרכז ההדרכהArchijob-Studio  ובאותה שנה עברנו לגור במודיעין. יש לנו שני ילדים: בן ובת שלומדים בבתי הספר בעיר".


ספר קצת על העסק שלך.

"בשנת 2008 הקמנו מרכז פעילות ברחוב הברזל ברמת החייל בתל אביב. המרכז כולל את פעילות פורטל Archijob ומרכז ההדרכה, שמתמחה בהוראת תוכנות לאדריכלים ומעצבים ובהוראת עיצוב פנים והום סטיילינג לקהל הרחב. לאורך השנים חוויתי את תהליך ההתפתחות של האינטרנט מימי ’חומה ומגדל’ ועד לימים אלה כאשר רוב האתרים שייכים לגוף מדיה כזה או אחר וכל אתרי התוכן נאבקים על תקציבי פרסום מול פייסבוק וגוגל. העובדה שאני הבעלים היחיד של הפורטל ומרכז ההדרכה זה מצב יוצא דופן בשוק האינטרנט. בארגון מועסקים כ-15 עובדים: חלקם בהפעלת הפורטל וחלקם בתחום הקורסים".

 

ואיך הנסיעות היומיומיות ממודיעין לתל אביב?
"זו נקודה מאוד כואבת – הפקקים בכל כיוון מטורפים, ובשנה האחרונה התראיינתי בנושא זה לכתבות במספר ערוצי תקשורת שעסקו בנושא חשוב זה. הייתי שמח לעבוד ממודיעין, אבל מרכז הדרכה גדול שמתמחה בעיצוב ואדריכלות יכול להתקיים רק בתל אביב מבחינת הביקוש לקורסים המקצועיים הספציפיים".

מה בעצם גרם לך להצטרף ל’מודיעין חופשית’?
"תמיד היתה לי מודעות חברתית ואני שואף לחיות במדינה עם צדק חברתי. בשנת 2011 הצטרפתי למחאת הדיור במאהל במודיעין, שם פגשתי גם את גילעד ביהרי, חברי לסיעת מודיעין חופשית.  זו היתה הפעם הראשונה שהפגנתי באופן קבוע ונחשפתי להרבה אנשים מעניינים ולכח של ציבור שמתאגד.

בהמשך צפיתי בדאגה בתהליך הפגיעה בדמוקרטיה ובפרשות השחיתות השלטונית, שנחשפו לאורך השנים. בשנת 2017, לאחר שהחלו ההפגנות נגד השחיתות בפתח תקווה – שהתפשטו למקומות נוספים ברחבי הארץ – החלטנו מספר גברים ונשים ממודיעין להרים הפגנות נגד השחיתות גם כאן. היו בהתחלה הרבה אנשים, ובהמשך זה הצטמצם לגרעין של כמה עשרות שמגיעים להפגנות מדי מוצ״ש. גילעד ואני נפגשנו שוב בהפגנות, ולאחר זמן מה לקחנו על עצמנו לארגן אותן באופן קבוע. להפגין כל מוצ״ש זה לא קל, ואף דורש אישיות חזקה ואמונה בדרך –  גם כשהתושבים מסביב עייפים ומתקשים להילחם בעצמם.

בהפגנות פגשתי את יו"ר מודיעין חופשית, חבר המועצה אבי אלבז, שהפגין איתנו באופן קבוע לאורך כל התקופה. זה בהחלט ראוי לציון שחבר מועצה בא להפגין באופן קבוע ומעיד גם עליו. פגשתי בהפגנות גם את יהורם גלילי ואלה ארדיטי, שגם הם איתנו היום בסיעה. לאחר שאבי אלבז ראה את יכולת הארגון והאנרגיות שלנו בהפגנות, והציע לנו לחבור למודיעין חופשית.  נפגשנו, דנו בנושאים השונים וראיתי שאני מתחבר ב-100% לרעיון של סיעה שלוחמת למען שקיפות ומנהל תקין, נאבקת בכפיה הדתית ודואגת לזכויות הפרט – נושאים שעסקנו בהם גם בהפגנות נגד השחיתות. כמו כן, החלטנו מההתחלה שהסיעה הולכת לעסוק בתחומים רבים ומגוונים מעבר למה שעסקה עד כה".

איזה נושאים הבאת איתך לסיעה?
"הבאתי את נושא שיפור התכנון העירוני והרחבת נושא ’עיר ירוקה’ ואפרט בנושא תכנון: יש בעיר הרבה בעיות תכנון שונות שניתנות לפתרון כמו למשל: הקמת בנייני משרדים בישפרו בסמוך לרכבת כמו שנעשה בערים אחרות, דבר שימשוך הרבה עסקים לאזור. הפעלת שאטלים מהרכבת לליגד וישפרו שיסייעו לעובדים שמתקשים להגיע היום למרכזי התעסוקה. נפעל למען בניית תכנית חדשה לתחבורה הציבורית, שילוב תחרויות עיצוב ואדריכלות לשיפור פני העיר, שילוב התושבים בתהליכי התכנון. כך, במקום שיפילו עלינו לדוגמה פסל סביבתי שלא מחובר למיקום, יוכלו התושבים לקחת חלק בעצמם בהחלטה על הפתרון המתאים. נקדם הקמת מכללה ומעונות לסטודנטים, ובחזון שלנו יש גם מוזיאון לאמנות ומדע. יש בעיר גם בעיות בתכנון כבישים ובעיות בהיעדר נגישות ברחבי העיר ואדם כמוני במועצה, שהוא אדריכל, יוכל להילחם למען הנושאים אלו".


ומה לגבי עיר ירוקה?
"הנושא משתלב עם תחום התכנון, יש להכיל תקן ירוק על הבניה בעיר, לפעול להפחתת זיהום האוויר, למקם פאנלים סולריים מעל מתחמי חניה שגם ייצרו צל וגם יפיקו חשמל שייצר הכנסה לעירייה (ואולי יביא גם להפחתת הארנונה). אנו נפעל לשתילת עצים מטילי צל ברחבי העיר, וננסה להפוך את הגבעות הדרומיות לגן לאומי (שזו הצעה שמודיעין חופשית הציעה כבר ב-2016 וראש העיר וחברי מועצה אחרים התנגדו). גם נתמוך במינוי אקולוג עירוני דבר שחסר כיום בעירייה".

 

יש כאלה שאומרים שהעיר מודיעין כבר חופשית, אז למה צריך אתכם?
"חופש זה דבר יחסי, יש תהליכים שמתרחשים במדינה ברמה הארצית והם מחלחלים לרמה העירונית. אני גדלתי בירושלים בקרית יובל שהיתה חילונית והיום היא חרדית ברובה. גם טבריה ובית שמש היו חופשיות יחסית והיום הצביון השתנה לחלוטין. גם בערים ״חילוניות״ יש מקרים רבים של כפיה דתית לדוגמה בחורה שהלכה לים בהרצליה לפני חודשיים וספגה איומים כי היא לא לבושה באופן צנוע. יש ערים שבסניפי הדואר מבקשים להיכנס בלבוש צנוע, בראשל״צ לא נתנו לבחורה שבאה להחזיר ספר לספריה העירונית להיכנס ״כי היא באה בשעות של שומרי מסורת״ ובית המשפט פסק נגד זה.

מודיעין כיום סגורה בשבתות כמעט כמו כל עיר דתית. יש מעט מאד עסקים פתוחים בשבת ואין תחבורה ציבורית בשבת. יש לחץ לערוך אירועים עם הפרדה בין נשים וגברים, יש משפחות שקיבלו הערות בפארק ענבה על הלבוש בימים שבאים לשם חרדים מערים סמוכות. מישהו צריך להילחם למען הזכויות של הציבור החופשי חילוני וזה אנחנו במודיעין חופשית. יש גם נושאים נוספים כמו תמיכתנו בקהילה הגאה – שידרנו סרטים מאירוע הגאווה והיינו הראשונים שחתמנו על מצע קהילת הלהט״ב שיצא לקראת הבחירות המקומיות. בקיצור, אנחנו למען חופש הפרט, ומסתבר שצריך להילחם כדי לשמור עליו".

מה התחזית שלכם לתוצאות הבחירות?
"לראשות העיר יש מועמד אחד, אז שם התוצאה ברורה. מבחינת מועצת העיר, אנחנו שואפים להיות הסיעה השנייה בחוזקה במועצת העיר (אחרי הסיעה של חיים ביבס). גם ראו את זה בסקר שנערך לאחרונה בקבוצת הפייסבוק ’מודיעין שלנו’, שחברים בה 49 אלף חברים . בסקר היו כ-1,700 הצבעות שזה המון! קיבלנו שם כ-20 אחוז מהקולות ומוקמנו במקום השני בסקר".

ומה המסר שלך לסיום?
"אנחנו כאנשים שנלחמים מדי יום נגד השחיתות, נילחם במועצת העיר למען האזרחים, נמנע שחיתות ונגביר את השקיפות: אנחנו בעד שידור ישיבות מועצת העיר בשידור חי כדי שהאזרחים יבינו מה קורה שם. אנחנו ניאבק למען שקיפות בפעילות עמותת סחלבים והחברה הכלכלית לפיתוח מודיעין. אנחנו למען חופש הפרט של כולם – בין אם אתם חילונים חופשיים או אם אתם דתיים. אנחנו נצביע בנושאים לפי המהות. כך למשל, אם מחר לדוגמה יש הצעה ’ירוקה’ שטובה לתושבים, שמגישה סיעה אחרת – אנחנו נתמוך. מודיעין חופשית תכניס סטנדרטים חדשים בעיר בעבודה למען התושבים, אבל כדי שכל זה יקרה צריך שביום הבחירות אנשים ילכו לקלפי ויצביעו עבורנו".

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות