חיפוש

 

 
לדף הבית >>     יולי לב, מייסד VixiV, מומחה לירידה במשקל באופן טבעי >>

סובלים מעצירות? הכירו את המזונות שיסייעו לכם

 

עצירות היא תופעה לא נעימה המפריעה להתנהלות תקינה של מי שסובל ממנה. אם גם לכם יש נטייה לעצירות, לפני שאתם פונים לתרופות שונות- תציצו ברשימה שלפניכם.

 

הידעתם כי בין 2% ל- 30% מהאנשים סובלים מעצירות בכל רגע נתון? בקרב מבוגרים המספרים אף גבוהים יותר. מדובר ב"תקלה" בתהליך העיכול במעי הגס והתופעה נגרמת בעקבות מעבר איטי של פסולת מוצקה. הצואה הופכת לקשה בעקבות כך שכמות גדולה מדי של מים ממנה נספגה חזרה לגוף. כל מי שסובל מהתופעה יודע שכאשר פונים לתרופות משלשלות הגוף בסופו של דבר מתרגל אליהן והן הופכות לפחות יעילות ולכן עדיף לפנות למשלשלים טבעיים- לפניכם רשימה מסודרת על פי סדר העדיפות.

מים

לא בכדי הם נמצאים בראש הרשימה- עלותם נמוכה והם נטלי תופעות לוואי. הקפדה על שתייה מרובה חיונית לגופנו, בייחוד למערכת העיכול. מחקרים מראים כי שתייה מרובה במשך היום עשויה לסייע במניעת עצירות, אפילו כרונית, על ידי שיפור תנועה עקבית של הצואה המאפשרת לה לעבור ביתר קלות. מומלץ לשתות לפחות 9 כוסות מים לאורך היום.

קפה

אמנם הקפה לא מהווה פתרון עבור בעלי עצירות כרונית אך הוא יכול לסייע לאלו הסובלים מבעיות בפעילות המעיים. שתיית כוס קפה טרי מהביל בכל בוקר עשויה לסייע לכם להתפנות במהלך ה-20 עד ה-50 דקות שלאחר השתייה. הקפה יוצר גירוי בשרירי המעי הגס ומייצר אפקט שלשול טבעי. בנוסף, הוא בעל השפעה רבה על הגסטרין, הורמון המשוחרר לאחר אכילה, האחראי על הפרשת חומצת קיבה המסייעת לפרק את חתיכות המזון בקיבה. ההורמון מגביר את תנועתם של שרירים פנימיים, מאיץ את תהליכי המעברים ומסייע לפעילות המעיים.

שזיפים מיובשים

מדובר באחד המשלשלים הטבעיים הטעימים ביותר על המדפים. בכל 100 גרם שזיפים מיובשים ישנם 7 גרם מדובר ב-28% מהצריכה המומלצת היומית של סיבים. בנוסף, הם מכילים סורביטול, סוג של סוכר אלכוהולי המסייע להחדיר מים לתוך המעיים ולסייע בתנועתם. הצריכה היומית המומלצת היא 6 עד 8 שזיפים מיובשים בגודל בינוני.

מזונות פרוביוטיים

מזונות אלה אהובים במיוחד על מערכת העיכול שלנו. צריכה קבועה של מזונות עשירים בפרוביוטיקה, מסייעת למנוע את רוב בעיות העיכול, כולל שלשולים ועצירות. מזונות כגון
כרוב כבוש ופטריות קומבוצ’ה יכולים לסייע בתנועתיות המעיים ולהפחית את הסיכון לתפקוד לקוי של מערכת העיכול. חשוב לצרוך מזונות פרוביוטיים במתינות מכיוון שצריכת יתר עלולה לגרום לכאבי בטן, צרבת, בחילות, הקאות ושלשולים.

קיווי

הקיווי מוכר מאז ומתמיד כבעל רכיבים משלשלים עוצמתיים, הודות לתכולת הסיבים הגבוהה שלו. קיווי אחד קטן יספק לגופכם כמעט 2 גרם של סיבים תזונתיים. הפרי מכיל סיבים מסיסים ולא מסיסים, יחד עם רכיב הפקטין (רב סוכר בעל השפעה משלשלת טבעית) וכל אלה מסייעים להגביר את התנועה של מערכת העיכול הממריצה את תנועת המעיים. מומלץ לכלול לפחות 2 פירות קיווי קטנים בתפריט התזונה היומי שלכם.

מי קוקוס

מי קוקוס הנם חלופה מתוקה למים רגילים ומהווים משלשל טבעי רב עוצמה. צריכתם מסייעת לשמור על רמות אלקטרוליט בריא, לנקות את מערכת השתן ולשמור על הגוף רווי מים .הודות לתכולת האלקטרוליט הגבוהה שלהם הם מונעים התייבשות ועצירות הנגרמות לעיתים קרובות בשל רמות ירודות של אלקטרוליטים בדם. שימו לב כי יש להימנע משתייה מרובה מדי של מי קוקוס- אנשים רבים דיווחו על בעיות עיכול, כולל שלשולים, לאחר 2 כוסות ומעלה, כמו כן חפשו אותם נטולי סוכר.

*הכמוסה הטבעית של VixiV מיוצרת במפעלים המאושרים על ידי משרד הבריאות הישראלי והFDA-  האמריקאי, בהשגחת הרבנות הראשית ונמכרים בבתי מרקחת ובתי טבע נבחרים.

ליצירת קשר

**אזהרה: תוסף תזונה אינו תרופה. יש להיוועץ עם רופא. חל איסור שימוש לנשים בהריון, מניקות ולילדים.

  C•D•R בית למותגים מחוללי מהפכה

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות