הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות
עיריית מודיעין רגיל
הצעה שאי אפשר לסרב 2
 
 
או
facebook שתף את פורום המומחים של עיתונט בפייסבוק   whatsapp

 

שאל שאלה חדשה את המומחה

שם: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

נושא ההודעה
השואל
תחום
שאלה
אמא מודאגת
הנחיית הורים - ADHD

שאלה

אני מאוד נסערת עכשיו!
חזרתי מפגישה עם הנירולוג
הסכמתי לכל מילה שנאמרה בסיכום אבל שהגיעה תכנית הטיפול התרופתי נשברתי !!!
לא מפריעים לי תופעות לוואי כמו חוסר תיאבון או קושי להירדם רק המשפט ” הילד יראה לך שונה בעין`” הקפיץ אותי !!!!
מה שמפחיד אותי זו המחשבה שאני הולכת לאבד את הילד שלי שצוחק שמח ומלא חיים !!!
את העיניים המאושרות ומלאות הקונדסות
אני לא יודעת למה לצפות
המעגל הקרוב שלי אנטי אנטי טיפול תרופתי ושולפים לי מחקרים מזעזעים אז נורא קשה לי...
אבל הזומבי לא יוצא לי מהראש ולא יכולה להירגע ...
אשמח להבין מה תעשה לו התרופה!!!
תשובה: שאלה
הרחב

תשובת תגל זילברמן

שלום אמא מודאגת,

אני בהחלט יכולה להבין את הסערה המתרחשת בלבך.                                                                                                                                  אני מניחה כי כוונת הנוירולוג היתה להכין אותך להשפעת התרופה


דבר ראשון חשוב לי לציין כי טיפול תרופתי מותאם לא הופך את הילד לזומבי.התרופה מקלה על התסמינים של הפרעת הקשב(לזמן קצוב) ובכך יוצרת איזון ושקט פנימי-אצל ילדים היפראקטיבים שזקוקים לתזוזה מתמדת ,כדי לשמור על מצב עירנות ,בהחלט ניתן יהיה להבחין בשינוי חיצוני- הם פחות יזוזו .(חלק מהתזוזה לעיתים מתבטאת בפטפטנות, בתזזיות, בצעקות ובהשמעת קולות)כאשר ההתנהגויות הללו יורדות בעצמה אין זה אומר כי הילד זומבי, אנחנו פשוט לא רגילים לראות ילד מרוכז ללא הנלווים מסביב.

דבר נוסף, ההשפעת התרופה מידית ולעיתים לוקח זמן להתאים מינון וסוג תרופה מתאימים ,לכן מנסים, משנים ,מפסיקים וממשיכים עד שמצליחים למצוא את השילוב האופטימאלי.

חשוב לקחת בחשבון כי התרופה אינה הפתרון היחיד היא חלק ממכלול מערכתי! כאשר בונים תכנית טובה ומותאמת עוצמת תסמיני הפרעת הקשב משתנה ואינה פוגעת בתפקוד היומיומי.

לצערי, יש הרבה סטיגמות שליליות על הטיפול התרופתי.מתוך ניסיון של מקרים רבים ישנם מצבים שטיפול זה הציל חיים ומערכות יחסים.

 

בהצלחה:)

 

 


יש לכם עוד שאלות לתגל זילברמן? כנסו!


---

יועצת ומנחה משפחתית המתמחה בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן בהדרכת הורים.

תגל זילברמן 05233892281 בפייסבוק  



שאלה
חני
הנחיית הורים - ADHD

שאלה

האם יש קשר בין סקרנות של ילדים (שרוצים לדעת הכל,לא מפספסים שום דבר ). לבין הפרעת קשב וריכוז ?
תשובה: שאלה
הרחב

תשובת תגל זילברמן

שלום חני,

 

הקשר בין סקרנות,לבין מאפיינים התנהגותיים שונים של הפרעת קשב, נבדק והוכח מחקרית: זוהתה סקרנות גבוהה יותר בקרב ילדים ומבוגרים עם הפרעת קשב. החל בעובדה הבסיסית הידועה, שילדים עם הפרעת קשב, מצליחים לגלות יותר מוטיבציה וריכוז בנושאים שמעניינים אותם (כמובן שזה נכון אצל כל ילד, אבל זה בולט יותר בפער בין שני המצבים, אצל ילדים עם הפרעת קשב), וגם הרבה מעבר.

אם מעניין מישהו/י, אוכל להעלות הפניה למחקרים עצמם.


יש לכם עוד שאלות לתגל זילברמן? כנסו!


---

יועצת ומנחה משפחתית המתמחה בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן בהדרכת הורים.

תגל זילברמן 05233892281 בפייסבוק  



טיפול תרופתי מגיל צעיר
דפנה
הנחיית הורים - ADHD

טיפול תרופתי מגיל צעיר

יש לי ילד בן 5 הוא סובל מADHD ,ויסות חושי ולומד בגן של חינוך מיוחד.
הוא מאוד אימפולסיבי עד כדי סיכון עצמי חשוב לציין שהוא לא אלים.
אנחנו במעקב אצל מטפלת בעיסוק היא הפנתה אותנו לנירולוג מאחר וקשה לה לעבוד איתו כי הוא לא מוכן לשבת ודעתו מוסחת בקלות.
אני תוהה אם זה לא מוקדם מדי.
אשמח לשמוע את חוות דעתך
תשובה: טיפול תרופתי מגיל צעיר
הרחב

תשובת תגל זילברמן

שלום דפנה,

האיזון התרופתי נועד להשיג אבני דרך התפתחותיים התואמים את גילו, חשוב מאוד שהילד יחווה חוויות של הצלחה. (דבר שיחזק את בטחונו את הדימוי ויקדם אותו בעוד תחומים)                                                                                                                                                                אחד המאפיינים של הטיפול התרופתי הוא שהוא מעלה את היעילות של שאר הטיפולים. אמנם הסימפטומים חוזרים בתום ההשפעה של הכדור, אך הידע והמיומנויות שנרכשו בזמן הזה נשארים איתו ומסייעים לו להתקדם

ההחלטה הסופית היא שלך!

ממליצה לך לפנות לרופא להתיעצות ולשמוע כמה שיותר פרטים.גם אם הרופא המליץ על הטיפול ואת לא שלמה -אל תתחילי.                                    ההחלטה הבלעדית שלך!                                                                                                                                                                          ההבדל הוא שאחרי הביקור אצל הרופא, יהיה לך יותר מידע כדי לקבל החלטה מושכלת לכאן או לכאן.

 

בהצלחה :)

 


יש לכם עוד שאלות לתגל זילברמן? כנסו!


---

יועצת ומנחה משפחתית המתמחה בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן בהדרכת הורים.

תגל זילברמן 05233892281 בפייסבוק  



תסמינים של הפרעות קשב שהבחנתי בהם לאחרונה
מיכל
הנחיית הורים - ADHD

תסמינים של הפרעות קשב שהבחנתי בהם לאחרונה

אני בת 43 אמא ל 3 ילדים
מעולם לא סבלתי מהפרעות קשב
שמתי לב כי בזמן האחרון אני סובלת מכל מיני תופעות מוזרות שמזכירות לי את אותן תופעות של הפרעות קשב-
שכחנות
פיזור של המחשבה
חוסר סבלנות
אפילו לא מסוגלת לראות טלוויזיה בלי להתעסק בעוד 1000 דברים מסביב(למרות שהתענית שאני צופה מעניינת אותי)

מה קרה לי? פתאום התחלתי לסבול מהפרעות קשב?
תשובה: תסמינים של הפרעות קשב שה...
הרחב

תשובת תגל זילברמן

שלום מיכל,

התסמינים שציינת בהחלט מתאימים לתסמיני הפרעת הקשב,

חשוב  לציין כי לא כל מי שסובל מהתסמינים אכן סובל מהפרעת קשב!

לעיתים לחץ ועומס רגשי משפיעים עלינו-יוצרים בלבול וחוסר שקט ומתפרשים כאותם התסמינים. 

בנוסף הסביבה הפסיכולוגית העוטפת את כולנו יצרה סגנון חיים מהיר ,הזמינות והמהירות שהכל נעשה ב"כאן ועכשיו" מוסיף גם הוא לחוסר היכולת

שלנו בדחיית סיפוקיםדבר המשפיע על פיזור המחשבה וחוסר המתקדות בדבר אחד.

מה ניתן לעשות?

1. בכדי להקל בהורדת הלחצים והעומסים העזרי הניהול זמנים בצורה אפקטיבית.

2. ברגע שהתסמינים מפריעים לך בהתנהלות היומיומית גשי לייעוץ אצל רופא מומחה בתחום (נוירולוג)

בהצלחה :)


יש לכם עוד שאלות לתגל זילברמן? כנסו!


---

יועצת ומנחה משפחתית המתמחה בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן בהדרכת הורים.

תגל זילברמן 05233892281 בפייסבוק  



התפרצויות זעם של ילדים
תגל זילברמן
הנחיית הורים - ADHD

התפרצויות זעם של ילדים

איך מתמודדים נכון מול התפרצות רגשית של ילדים ומה הקשר להפרעת קשב?
הורים רבים מוצאים עצמם נבוכים מול התפרצויות זעם של ילדיהם במיוחד במקומות ציבוריים
חיברתי 5 כללים שיעזרו לכם להגיב נכון ולצלוח כל התפרצות בשלום
תשובה: התפרצויות זעם של ילדים
הרחב

תשובת תגל זילברמן

לרוב הילדים יש קושי בוויסות הרגשי-  אכזבה וכעס עלולים להוביל אותם להתקפי כעס מאחר ואין בידיהם את היכולת להכיל רגשות מתסכלים ולהביע את הרגשותיהם באופן שהסביבה תבין ותעזור להם. כלומר חוסר הוויסות נובע מחוסר יכולת של הילד (ושל סובביו!) להכיל את הרגשות הקשים בתוכו, ומחוסר הנכונות להכיר בהן כחלק מעולמו הפנימי. עצם היכולת להבין מה אני מרגיש ולמה, ולתת לכך ביטוי, ממתן בהרבה את עוצמת הרגש ומונע את ההצפה ואת אובדן השליטה.

לכן חשוב שהילד ידע לזהות את רגשותיו ולבטא אותם. כשהוא יכיר בהם כחלק ממנו, הוא יוכל לקחת עליהם אחריות. התנהלות נכונה נלמדת עם הזמן בעיקר בעזרת תיווך מותאם של הסביבה.

יש שתי תגובות אופייניות להבעת תסכול                                                                                                                                                  האחת אקטיבית- כעסים המופנים לסביבה :בעיטות, צרחות, בכי שלא תמיד מובן.                                                                                              השנייה פאסיבית – ילד מסתגר ומופנם

מחקרים מראים שאותו אזור במוח האחראי על ויסות רגשי, אינו עובד באופן זהה אצל ילדים המאובחנים עם הפרעת קשב וריכוז לעומת ילדים שאין להם הפרעה זו.                                                                                                                                                                                       לכן ילדים עם הפרעות קשב מתקשים יותר לשלוט בדחפים, הם בדרך כלל חסרי סבלנות, עם יכולת הרגעה עצמית פחותה מילדים בני גילם.

התפרצות רגשית לא עניין של חינוך או משמעת, אלא קושי לשלוט בעוצמת הרגשות.                                                                                במקרים של התפרצות  עונשים ואיומים לא יועילו, אלא לעיתים הם עלולים להחמיר את המצב בכך שיוסיפו עוד רגשות לקלחת הגדושה ממילא.

צריך לזכור גם שבמצב של סערת רגשות אין פניות לשיחות רציונליות. לכן אין טעם להרחיב בהסברים בזמן ההתפרצות .

 

אז מה עושים בזמן התפרצות?

1.     1. על ההורים להגיב בצורה עניינית לשקף את מה שרואים "אני רואה שאתה כועס....פגוע....עצבני"

2.     2. מהווים דוגמה אישית לשליטה ברגשות. כלומר על ההורה לשמור על קור רוח לא להגיב לכעס בכעס. יש לזה יתרון נוסף במקומות ציבוריים, משום שמסתבר שהסביבה לא שופטת את המצב על פי התנהגות הילד אלא על פי תגובות ההורים.

3.     3. דיבור עצמי (של ההורה לעצמו לתגובה יעילה)– "הילד לא עושה לי דווקא ההתנהלות מצביעה על הקושי האישי שלו..."

4.     4. הקפדה על תזונה ומנוחה לאורך היום יכולים גם כן למנוע ולצמצם את ההתפרצויות. זאת משום שרעב ועייפות מקשים עוד יותר על שליטה ברגש. נושא זה חשוב במיוחד במקרים של טיפול תרופתי, משום שהוא עשוי להפחית את התחושה של הגוף לרעב ולעייפות, אבל לא את הצורך שלו באוכל ושינה.

5.     5. מקנים כלים להתמודדות עם רגשות עזים במיוחד

א.     נשימות – מלמדים את הילד בשעת כעס ותסכול לנשום דבר המאפשר לו יכולת של עצירה ושליטה יותר טובה על תגובותיו

הדגש הוא על הוצאת האוויר (נשיפה)

3 שניות של שאיפת אוויר

4 שניות של החזקת האוויר בבטן

5 שניות של נשיפה איטית

יש לעשות זאת בשלושה מחזורים

ב.     מנעד רגשות

יש ליצור מנעד בנוגע לרגש מסוים. עד כמה אני מרגיש עכשיו כעס/ כאב/ פחד מ 0 עד 10? והאם השתנה משהו בעקבות התערבות מסוימת.                                                                                                                                                                   הסרגל עוזר מאד להתבוננות פנימית ברגש ובתחושה הגופנית, והגברת המודעות באופן זה מעצימה את השליטה של הילד בעצמו. זהו כלי שמשלב את ההתבוננות על המחשבות, הרגשות והתחושות.                                                                                                כמובן שיש משמעות וחשיבות שכל ילד יוצר את הסרגל האישי שלו ומצייר על הסולם ציורים תואמים, ומשתמש בו לאחר מכן במהלך היום.

ג.      חפץ עזר- יוצרים בקבוק הרגעות העשוי מנצנצים (ראה קישור לסרטון https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=LVQSE82-c3Q  )בשעת כעס הילד מנער את הבקבוק (ומוציא תוך כדי הניעור את הכעסים)ואז מביט בנצנצים שאט אט שוקעים , הבקבוק מלמד את הילד להירגע ולמתן את תגובותיו

כך משליטה חיצונית הילד ישיג שליטה פנימית עד להטמעת השליטה ללא כל צורך בחפץ עזר.

 

בהצלחה J


יש לכם עוד שאלות לתגל זילברמן? כנסו!


---

יועצת ומנחה משפחתית המתמחה בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן בהדרכת הורים.

תגל זילברמן 05233892281 בפייסבוק  



הוסף תגובה

x
שם: *
כתובת: *
טלפון: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

 

 

b,h