הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות
דוס צמרת
 
 
או
facebook שתף את פורום המומחים של עיתונט בפייסבוק   whatsapp

 

שאל שאלה חדשה את המומחה

שם: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

נושא ההודעה
השואל
תחום
דברנות יתר ושקרים והקשר להפרעות קשב
תגל זילברמן
הנחיית הורים - ADHD

דברנות יתר ושקרים והקשר להפרעות קשב

בני לאחרונה לא מפסיק לדבר ,
בנוסף לרוב הוא משקר
1. האם יש קשר להפרעת קשב
2. איך נכון להגיב ? אני מוכיחה אותו כשהוא משקר
תשובה: דברנות יתר ושקרים והקשר ...
הרחב

תשובת תגל זילברמן

אמא יקרה!
הדיבור הבלתי פוסק הוא חלק מהספטומים של הפרעת הקשב.
הדיבור גורם לתנועתיות שמעוררת את מערכת הקשב.

בנושא השקרים-
בהחלט תופעה מכעיסה שיכולה להעיד על מספר דברים ששווים בדיקה
1. האם הילד משקר בכדי להימנע מעונשים?
2. האם הילד משקר כדי להעצים חוויות\מקרים שעבר?
3. האם הילד "בורח" לעולם הדמיון ויוצר עולם משלו?

בכל מקרה השקר הוא אמצעי כדי להשיג מטרה גלויה או סמויה
(יש הנעזרם בשקר כמגננה)- לכן אסור לנו לבטל את השקר אלא לגלות את הצורך הנסתר של בנך ולהעניק מענה מיטבי

גם שהילד "משקר" במצח נחושה אסור לנו להוכיח אותו או לכנותו בשמות "שקרן" וכו' (זה רק יקבע את הבעיה)
איך נכון להגיב?

1. יש להאיר נקודות הסתכלות נוספות-
דוגמא : 
הילד "כל הכיתה נכשלה במבחן"

ההורה"אני מבינה שתלמידים רבים נכשלו..."

2. ולגלות מה הניע אותו לשקר ושם לטפל


הערה- לילדי קשב וריכוז יש עולם עשיר של דמיון ויצירתיות דבר שיכול להוסיף "צבעים" רבים לנקודת הסתכלותם.


לשאלות נוספות והבהרות 
ניתן ליצור קשר
0523-892281


בהצלחה :)



יש לכם עוד שאלות לתגל זילברמן? כנסו!


---

יועצת ומנחה משפחתית המתמחה בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן בהדרכת הורים.

תגל זילברמן 05233892281 בפייסבוק  



לצרף כלב למשפחה האם יכול להועיל לילה עם ADHD
תגל זילברמן
הנחיית הורים - ADHD

לצרף כלב למשפחה האם יכול להועיל לילה עם ADHD

יש לנו ילדה בת 12 הסובלת מADHD היא מאוד ילדותית לגילה עם קשיים חברתיים.
היא כל הזמן רוצה כלב, האמת אנחנו די חוששים, מתוך מודעות שכל העול יפול עלינו,
האם כלב יכול לעזור לילדה?
תשובה: לצרף כלב למשפחה האם יכול...
הרחב

תשובת תגל זילברמן

מתוך ניסיון עם ילדים ובני נוער ,כלב בהחלט תוספת מבורכת.

לילדה עם קשיים חברתי כלב יכול להועיל-
1. יש חבר נאמן בבית שתמיד מקבל אותה בשמחה ונאמן לה- מה שמחזק את תחושת הבטחון.

2. כלב "יאלץ" את הילדה לצאת מהבית ולהסתובב ,דבר שבהחלט יכול לקדם אינטראקציה עם ילדים - ילדים ירצו להתקרב לכלב ללטף\לשחק איתו בהחלט הזדמנות ליצירת קשרים סביב נושא משותף.

בנוסף לילדים עם היפרקטיביות - כלב הזדמנות להוציא את המרץ

יחד עם זאת צריך לקחת בחשבון מס' נקודות חשובות לפני שמצרפים כלב למשפחה

1. יש לבחור את הכלב הנכון שמתאים ל"מזג" המשפחתי.

2. לפנות תקציב חודשי( מזון+טיפולים)

3. כלב הזדמנות להגדיל את נושא האחריות אצל ילדתך, חשוב לתאם ציפיות ולהדריך אותה במטלות סביב נושא הכלב (קחו בחשבון כי רוב הנטל יפול עליכם ההורים)

4. למשפחה מצטרף חבר חדש- עם רגשות צרכים ונתינה אין סופית!

בהצלחה :)



יש לכם עוד שאלות לתגל זילברמן? כנסו!


---

יועצת ומנחה משפחתית המתמחה בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן בהדרכת הורים.

תגל זילברמן 05233892281 בפייסבוק  



התניית יציאה לסיור טיול בליווי הורה בלבד
תגל זילברמן
הנחיית הורים - ADHD

התניית יציאה לסיור טיול בליווי הורה בלבד

האם בית הספר יכול להתנות יציאה של תלמיד לטיול שכבתי בליווי הורה בלבד בעקבות בעיות התנהגותיות?
בני סובל מהיפראקטיביות ניסינו כל טיפול תרופתית ללא הצלחה,
בעקבות התנהגות זו מסרבים להוציאו לטיולים

אשמח לתשובתך
תשובה: התניית יציאה לסיור טיול...
הרחב

תשובת תגל זילברמן

הורה יקר!
כאשר יש לתלמיד בעיה התנהגותית העלולה לסכן אותו או את סביבתו בית הספר לא יקח אחריות!
הפתרון האידיאלי- צירוף הורה מלווה על מנת שהילד לא יפסיד כל פעילות מחוץ לתחומי בית הספר.

ממליצה בחום למצוא פתרון  לבעית ההתנהגות(מלבד טיפול תרופתי)

יש  דרכים מגוונות- הדרך האופטימאלית שילוב של הדרכת הורים וטיפול רגשי \קוגנטיבי התנהגותי מול הילד (cbt)

חשוב לקחת בחשבון כי בעיות התנהגותיות גוררות קשיים חברתיים ופגיעה בביטחון האישי

בהצלחה:)


יש לכם עוד שאלות לתגל זילברמן? כנסו!


---

יועצת ומנחה משפחתית המתמחה בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן בהדרכת הורים.

תגל זילברמן 05233892281 בפייסבוק  



העצמת ילדי קשב ולקויות
תגל זילברמן
הנחיית הורים - ADHD

העצמת ילדי קשב ולקויות

יש לי ילד היפר מקסים, יש רגעים שאני מרגישה שהכול קורה לו,כמובן שתמיד בלי כוונה ( נשפך לו, נמרח לו, שבר לעצמו למישהו, שיקר על משהו , ענה לא יפה וכו`..) וברגעי חולשה שלי כמובן כתוצאה מעיפות . אימפולסיביות . ראש מלא דאגות אחרות,אני עונה באופן שמקטין אותו, ולא רואה אותו ואחר כך כ”כ מתבאסת .
אני רוצה לנצח את התגובות האוטומטיות האלה !!! אני רוצה להצליח לא ליפול למקום הזה!!
אשמח לעזרתך
יפית
תשובה: העצמת ילדי קשב ולקויות
הרחב

תשובת תגל זילברמן

יפית היקרה!
תחילה המודעות שלך לגבי בנך ראויה להערכה,

כן ילדך אימפולסיבי מגיב מהר וזה כמובן בא על חשבון זהירות 

מה ניתן לעשות?

לא תמיד אפשרי להיות בשליטה ,כן ישנם רגעים אוביקטיבים כי התנהגותו מקפיצה.

ברגעים שכאלה תמיד נכון לצאת מהתמונה- לנתק מגע.

שבר? ליכלך? שפך?  תאמרי "אני יודעת שאין זה קרה בכוונה סומכת עליך שתנקה "וצאי מהחדר.

מתי חוזרים רק שהכעס כבר לא מנהל אותך!

מציעה לך לנהל פנקס ובו רשימות של סיטואציות בהם בנך מגלה אחריות ,בגרות וזהירות

בפעמים בהם יש "נפילות" להיעזר במקרים שהצליח ולהאיר לו את הצלחותיו.

"נשפך, אתב זוכר איך אתמול......לכן אני סומכת עליך שתצליח"


בהצלחה :)


העצמת ילדי קשב ולקויות

יש לכם עוד שאלות לתגל זילברמן? כנסו!


---

יועצת ומנחה משפחתית המתמחה בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן בהדרכת הורים.

תגל זילברמן 05233892281 בפייסבוק  



חוסר פעילות חברתית
תגל זילברמן
הנחיית הורים - ADHD

חוסר פעילות חברתית

יש לי מתבגרת בת 14 (כיתה ח`)
מאובחנת עם הפרעות קשב(ללא היפראקטיביות) ולקויות למידה.
תלמידה טובה (משקיעה המון בלימודים) בכתה בסדר מבחינה חברתית
לאחר הלימודים היא לא מעורבת בשום פעילות חברתית -לא רוצה ללכת לצופים או כל תנועת נוער אחרת, לא רוצה ללכת לחוגים (בעבר הייתה במחול- מאוד מוכשרת והפסיקה ,ששאלתי למה ? ענתה שאין לה כוח)

בכתה המורה והיועצת דווחו לי שהיא פעילה מבחינה חברתית ואהובה.
היא תיפגש עם חברות רק אם הן יזמו (היא לא תיזום)

רציתי לדעת מה לעשות כדי לעודד אותה לצאת ולהיות יותר פעילה מבחינה חברתית.
תשובה: חוסר פעילות חברתית
הרחב

תשובת תגל זילברמן

אמא יקרה!
בהחלט לא פשוט לראות מתבגרת שבזמנה הפנוי בוחרת להיות בבית.

הציפיה שלנו ,כי בגיל ההתבגרות היא תהיה מוקפת בחברים ומעורבת בפעילויות חברתיות ,טבעית לחלוטין.

הפער, בין הציפיה  למציאות , טמון בנושא הלימודי.

להיות בעל הפרעת קשב ולקויות סיפור מורכב הדורש מאמצים רבים.

היא תלמידה טובה ולצורך כך משקיעה רבות.

גם להקשיב בשיעורים גם ללמוד בבית - לא פשוט כלל.

כשרוב האנרגיה מופנת לצד הלימודי לא נשאר כוח להתמודד מול הצד החברתי.

היא עייפה ורוצה לנוח...

כמו כן החוסר רצון שלה ליזום מפגשים מונע מהמקום של חוסר ביטחון , היא רוצהחוששת מתשובות שליליות

אז מה עושים?

1. תחילה מבינים את המתבגרת , נותנים תוקף לתחושותיה מאפשרים לה לנוח ולאגור כוחות.

2. על כל מאמץ חברתי מעודדים.היא יודעת מהי עמדתך אין צורך להפציר בה לצאת.

3. לשתף את היועצת והמורה ולראות היכן הן יכולות להכנס לתמונה גם מבחינה לימודים - לראות היכן ניתן להקל וגם מבחינה חברתית -ארגון מפגשים.


בהצלחה :)



יש לכם עוד שאלות לתגל זילברמן? כנסו!


---

יועצת ומנחה משפחתית המתמחה בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן בהדרכת הורים.

תגל זילברמן 05233892281 בפייסבוק  



הוסף תגובה

x
שם: *
כתובת: *
טלפון: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

 

עיריית מודיעין רגיל
 

 

 

b,h