הצעה שאי אפשר לסרב 2
 
 
או
facebook שתף את פורום המומחים של עיתונט בפייסבוק   whatsapp

 

שאל שאלה חדשה את המומחה

שם: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

נושא ההודעה
השואל
תחום
איך ניתן תקשורת טובה עם המתבגרים?
תגל זילברמן
הנחיית הורים - ADHD

איך ניתן תקשורת טובה עם המתבגרים?

10 כללים ליצירת שיח ללא חפירות
תשובה: איך ניתן תקשורת טובה עם ...
הרחב

תשובת תגל זילברמן

אמא: מה שלומך?
מתבגרת: בסדר
אמא: איך היה בבית הספר?
מתבגרת: בסדר
אמא: היה משהו מיוחד?
מצחיק? עצוב? מכעיס?
מתבגרת: לא... די כבר ....הכל בסדר !!!!
אמא: מה די?את לא מדברת 
מתבגרת: כי את חופרת

 

מוכר לכם?

בעקבות פניות שקבלתי מהורים ,שנתקלים גם הם עם האתגר 
איגדתי 10 כללים ליצירת שיח נכון עם המתבגר\ת מבלי לחפור.

קריאה נעימה  J

1. קובעים פגישה-לרוב אנחנו פונים למתבגרים כשנוח לנו או שמשהו מעסיק אותנו באותו הרגע, בדרך כלל זוהי פניה חד צדדית.
גם אם נראה לנו כי המתבגר "לא עושה כלום "צריך לוודא תחילה כי הוא פנוי לשיחה.
שיח פורה מתקיים כששני הצדדים פנויים , מומלץ לצאת מהבית ולשנות אווירה.

2. להתכונן לשיחה- הפניות של המתבגרים בגיל ההתבגרות נמוכה וכך גם סבלנותם, לפני כל פגישה חשוב שתהיו ממוקדים במסר אותו תרצו להעביר .

3. להמעיט בשאלות -גיל ההתבגרות בהחלט מעלה חששות ותהיות ,זה אך טבעי שתחושו מודאגים .
כשאנו מנהלים שיח מתוך דאגה אנו נוטים לשאול שאלות ברצף
"
מה קרה?...מה אמרו?...מה עשית?...מי היה שם?"
כאשר המתבגר נתקל ב"מבול" של שאלות הוא עסוק בהתנהלות ולא בשיתוף.
כאשר אתם משדרים לחץ המתבגר נלחץ ונסגר.
לכן חשוב להעלות למודעות את חשיבות התגובה ,תתאמנו בהקשבה, אם הנושא מעלה בכם תגובות רגשיות בקשו להפסיק את השיחה עד שתוכלו להתאפס ולהגיב בהתאם.

4. להגיב נכון מול התנגדות ומרד-גיל ההתבגרות תקופה חשובה בה המתבגרים יוצרים זהות נפרדת, לשם השגת הזהות הנפרדת הם לומדים להכיר עצמם דרכם - בפועל הם מתמרדים , מתנסים ובודקים גבולות .
כהורים חשוב לאפשר להם ,מרחב בטוח ,בו יוכלו להתנסות ולמרוד
בשיח מולם אפשרו להם להתנגד ולא לקבל את עמדתכם(גם אם הצדק והניסיון עומדים לצדכם)תתעניינו בנקודת מבטם והעריכו אותם על גיבוש עמדה חדשה ושונה.

5. שמרו על גבולות- אם השיח גולש לתקשורת לא מכבדת סיימו את הפגישה.

6. השיח פורה ומעניין ?עודדו אותם על כך.
בזמנים בהם הם פחות משתפים בקשו להיפגש שוב כי אתם מתגעגעים ורוצים שוב בחוויה.

7. "השבויים"- נצלו רגעים בהם אין להם יכולת "לברוח" מכם (דוגמא נהדרת שאתם מקפיצים אותם לחברים\חוגים)

8. ישנם ישנם נושאים מורכבים שבהם קשה עליכם השיחה? היעזרו בכתבות מהעיתונים או סיפורים מהסביבה כדי להעביר מסר בצורה מרוחקת.

9. אמרו שאתם אוהבים אותם-לפעמים נדמה לנו כי הם גדולים ופחות זקוקים לנו...למעשה זה הגיל שבו הם מאוד זקוקים לחיזוקים להכוונה ולאהבתנו.
נצלו כל שיחה להעברת מסר האהבה.
(זה אף פעם לא נמאס לשמוע כמה שאוהבים אותנו)

10.התחילו כל שיחה בדברים טובים וסיימו כל שיחה בדברים טובים- זה עוזר בהורדת מחסומים ובקרוב לבבות.

 

בהצלחה  J

 

 

שלכם על כל שאלה 
תגל

0523-892281

איך ניתן תקשורת טובה עם המתבגרים?

יש לכם עוד שאלות לתגל זילברמן? כנסו!


---

יועצת ומנחה משפחתית המתמחה בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן בהדרכת הורים.

תגל זילברמן 05233892281 בפייסבוק  



שאלה
איריס
הנחיית הורים - ADHD

שאלה

בני בן 15 מכיתה א עד כיתה ח לקח קונצרטה באופן קבוע.
בכיתה ט ביקש לנסות להתמודד לבד עם בעיות הקשב וריכוז והצליח.
כעת עברה שנה ללא הטיפול התרופתי .
לאחרונה שמתי לב שיש פערים בגובה בינו לבין חבריו (בסביבות 20 ס”מ)ולדעתי יש עיכוב בצמיחתו.
אבא שלו גבוה (1.90)
ואני ממוצעת
1. האם יש קשר לעיכוב הגדילה בעקבות הטיפול התרופתי?
2.האם צריך להתחיל מעקב גדילה?
תשובה: שאלה
הרחב

תשובת תגל זילברמן

שלום איריס,

מחקר מקיף שנעשה ב 2014 במאיו קליניק הוכיח שאדרל, ריטלין וקונצרטה אינם פוגעים בתהליך הגדילה ובגובה הסופי כמבוגרים אצל ילדים שאובחנו עם הפרעת קשב וקיבלו טיפול תרופתי לאורך זמן. יחד עם זאת יתכן והפגיעה בגדילה קשורה לא לתרופה עצמה אלא לקושי בהשלמת החוסרים כשהוא לא אוכל לאורך היום.                                                                                                                                                                              בנוסף יש לקחת בחשבון כי לכל אחד יש קצב גדילה משלו ויתכן ובנך עדיין לא סיים לגדול (בנים ממשיכים לגדול עד גיל 18-20 ויש כאלה שנותנים קפיצת גדילה בגילאים מאוחרים יחסית,16-1)אך התפתחות מינית בהחלט עוצרת גדילה(לא ציינת אם בנך החל להתפתח...)לכן אני ממליצה בחום להתיעץ עם רופא מומחה בתחום הגדילה (אנדוקרינולוג)בעזרת בדיקות דם וצילום כף יד יראה אם אכן יש מקום להתערבות,  בנוסף להתייעץ עם דיאטנית להתאמת תפריט אופטימאלי.

בהצלחה :)

 

 

 

 


יש לכם עוד שאלות לתגל זילברמן? כנסו!


---

יועצת ומנחה משפחתית המתמחה בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן בהדרכת הורים.

תגל זילברמן 05233892281 בפייסבוק  



שאלה
מורה בכתה ד
הנחיית הורים - ADHD

שאלה

אני מורה לילד עם קשב וריכוז ללא טיפול תרופתי(ההורים מסרבים)
הילד אימפולסיבי בודק גבולות ועם זאת מוכשר ,מקסים על לב רחב.
איך ניתן להתמודד מול ילד שכזה...
תשובה: שאלה
הרחב

תשובת תגל זילברמן

שלום מורה יקרה.

משמח מאוד לקרוא על המאמץ וההשתדלות שלך שכלל לא מובנת מאליה.

לנהל כיתה עניין מורכב לכשלעצמו ועם תוספת של ילד אימפולסיבי האתגר גדול הרבה יותר...

טיפול בילד עם הפרעות קשב מצריך הסתכלות רחבה, הטיפול התרופתי איננו הטיפול היחיד.

אימון וליווי של מטפל מומחה להפרעות קשב ושילוב של הדרכה הורית יכולים לעזור.

יש מספר טיפים שאשמח להעניק לך-

1. הילד בהחלט מבין את ההשלכות להתנהגותו האימפולסיבית ,הקושי שלו- בתפיסת הזמן . 

תוצאות מעשיו צריכות להיות מתווכות בזמן אמת. בכדי להגביר את המוטיבציה הפנימית שלו להשגת שינוי בהתנהגותו עליך לבנות (יחד איתו)יומן

התנהלות , שבו תעניקי גמול מיידי לכל התנהלות מבורכת.

ולגבי התנהגויות מפריעות? תבנו ביחד תוצאות מתאימות(חשוב שהילד יהיה מודע לתוצאות מראש)

2. עידוד נכון- ציינת כי הילד מוכשר , העצימי כל פעילות שיכולה להאיר אותו באור חיובי.

אם הוא מוכשר בציור ,העניקי לו אחריות בנושא קישוט הכיתה.

פינה אישית שבו הוא יהיה אחראי להחליף ולהתאים אותה לנושאים הנלמדים , לחגים ולעונות השנה.

חייבת כאן התיחסות מתמדת לעבודתו ולתרומתו

3. לקרוא ספרות קצועית בנושא- ממליצה לך על ספר מצויין של סנדרה פ. ריף "כיצד לחנך וללמד ילדים על ADHD"

תסכול ותחושות של אי מסוגלות מעצימות תסמינים של אימפולסיביות בילדי קשב וריכוז.

יצירה סביבה מותאמת :מכילה ,מעודדת ויחד עם זאת מושתת בגבולות ברורים מקלה על התסמינים.

בהצלחה :)

 


יש לכם עוד שאלות לתגל זילברמן? כנסו!


---

יועצת ומנחה משפחתית המתמחה בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן בהדרכת הורים.

תגל זילברמן 05233892281 בפייסבוק  



שאלה
שרית
הנחיית הורים - ADHD

שאלה

הבן שי סרבן אוכל , לא מוכן לאכול כלום הדבר יוצר מתחים וכמובן כעסים , אני חוששת שיפתח הפרעות אכילה אשמח להסבר מורחב בנושא!
תשובה: שאלה
הרחב

תשובת תגל זילברמן

שלום שרית,

נושא האוכל בהחלט נושא מורכב ומאבקים רבים סביב נושא זה בהחלט יכולים להוביל להפרעות אכילה

מצרפת מאמר מקיף שכתבתי בנושא


 http://www.fingerfood.co.il/single-post/fussyeatertoddlers


יש לכם עוד שאלות לתגל זילברמן? כנסו!


---

יועצת ומנחה משפחתית המתמחה בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן בהדרכת הורים.

תגל זילברמן 05233892281 בפייסבוק  



איך בוחרים את החוג המתאים לילד ה שלך?
תגל זילברמן
הנחיית הורים - ADHD

איך בוחרים את החוג המתאים לילד ה שלך?

החוגים היא הזדמנות נהדרת לחיזוק יכולות אישיות ,במיוחד ילדים הסובלים מהפרעות קשב ולקויות, שלא תמיד באים לידי מיקסום היכולות במסגרת הלימודית.
כדי להפיק את המיטב מהחוג חשוב להתאים אותו לילד בצורה הנכונה ביותר.
מצרפת מאמר קצר המסביר כיצד ניתן לבחור את החוג הנכון.
תשובה: איך בוחרים את החוג המתאי...
הרחב

תשובת תגל זילברמן

הטעות הנפוצה ביותר שבוחרים חוג רק לפי הקריטריון החברתי ,חשוב לקחת בחשבון גם את צרכי ומאפיניי הילד.
חוג מטרתו להעצים את הילד ויכולותיו, ועם זאת גם לחזק את חולשותיו.
להלן מספר טיפים לבחירת חוג לילד:

1. ילדים שהם תזיזתיים או אפילו היפרקטיבים - לבחור חוג הדורש הוצאת אנרגיה רבה, אבל גם שידרוש מחשבה בעת התנועה.
הדבר מאזן את האימפולסיביות שלרוב באה עם ההיפרקטיביות
חוגים כגון: ג'ודו, כדורסל, קפוארה, כדורגל ועוד.

2. ילדים עם קשיים חברתיים - להקפיד שהחוג יהיה בקבוצה קטנה המכילה עד 6 ילדים. אחרי שהילד יסתגל ויפתח ביטחון בקבוצה הקטנה, ניתן להעביר אותו לחוגים עם קבוצות גדולות יותר.
לפני הרישום יש לשתף ולהתייעץ עם המדריכה או מנהלת החוג אם החוג מתאים לילד מופנם ויכול להקנות ולפתח קישורים חברתיים.
חוגים מומלצים: חוגי אסטרטגיות לקישורים חברתיים, מבוכים ודרקונים,משחקי קופסא,תיאטרון,
חשוב כי הקבוצות יהיו אינטימיות ומכילות.

3. ילדים עם הפרעות קשב ולקויות למידה - רצוי לבחור חוגים שהם צריכים לחזור על אותה פעולה מספר פעמים, כך כשהם יצליחו הדבר יעצים את הביטחון העצמי שלהם וישפר את היכולת שלהם להתרכז בפעולה.
גילו שחוג קליעה אולימפית מעולה לצרכים האלו.

לילדי קשב וריכוז יש קושי בהתמדה.
הורים חוששים כי חוסר ההתמדה של ילדם מצביע על התנהלות דומה בעתיד, כך נוצרים מאבקים.
חשוב לקחת בחשבון שתי נקודות חשובות.
1. תקופת הילדות זו תקופה של התנסויות חשוב לילד לאפשר לו להתנסות ולגלות מה מתאים לו ומה פחות.
2. התנסויות ללא גבול פוגעת בילד לכן יש להגביל את הילד להחליף עד שני חוגים בשנה.
כך נגלה רגישות לצרכיו אך ניצור לו מסגרת יציבה !

בהצלחה 

איך בוחרים את החוג המתאים לילד ה שלך?

יש לכם עוד שאלות לתגל זילברמן? כנסו!


---

יועצת ומנחה משפחתית המתמחה בילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולקויות למידה וכן בהדרכת הורים.

תגל זילברמן 05233892281 בפייסבוק  



הוסף תגובה

x
שם: *
כתובת: *
טלפון: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

 

לשכת המסחר
 

 

 
 

 

בעל עסק יקר   הכל כלול ב 26 שקל לחודש