חיפוש

 

 
פורום המומחים mcity
facebook שתף את פורום המומחים בפייסבוק   whatsapp

 

נושא ההודעה
שואל
אניאגרם וגלגל התנופה
שמרית אלישע

אניאגרם וגלגל התנופה

בכתבה זו אדון במודל האניאגרם ובגלגל התנופה, להמשך קריאה כנסו!
אניאגרם וגלגל התנופה
הרחב

האניאגרם הוא מודל גאוני שהחל את דרכו בבית מדרשו של פיתגורס .האניאגרם מבחין בין 9 טיפוסי אישיות . שכל אחד מהם נבדל בנקודת המוצא שלו לחיים. כל אחד מהטיפוסים  רואה את המציאות דרך פריזמה מאד ייחודית הכוללת מבנה אנרגטי רגשי,מנטלי,פסיכואמוציונלי והתנהגותי של תבניות חשיבה וערכים המארגנים את תפיסת עולמו .

תפיסת עולמו מתגבשת דרך הכלים והמתנות שהוצמדו לו כדי לממש את ייעודו ותפקידו בעולם.

אלא שבמהלך השנים כל טיפוס מפתח  מומחיות בשדה הראיה הצר שלו ומתוך אותה קומבינה שייצר לעצמו הוא מניח כי זו המציאות האולטימטיבית אותה רואים כל בני האדם שסביבו  , הוא מתיימר להסביר ולהעניק פרשנות לכל תרחישי החיים

הטגדיה האנושית היא שאותה מסננת מנטלית שנוצרה מנוהלת כמו טייס אוטומטי. שהמתכנת שלה הוא מניע הגנתי וזה המושך בחוטים הוא האגו 

האגו במשמעותו הפסיכולוגית הוא מנגנון שנועד לתווך בין דרישות המציאות והצרכים והדחפים הראשוניים. 

אך מאחר שהוא רק מנגנון אוטומטי שבא להגן על פחד ספציפי . יש לו ריטואל כזה שמייצר אמונה שמגשימה את עצמה וכמו להכעיס הוא הופך את הפחד למציאות  , מה שהופך אותו במהותו, לחבלן אוטואימוני הבועט גול עצמי היישר לזרועות מקור ה"הימנעות" שלו.מאחר והוא נחבט שוב ושוב אל אותה אמונה מגבילה ,הוא מנציח אותה ומאשר לעצמו באפן חד צדדי ובלתי חוזר כי האמונה המגבילה -זו שמכסה על הפחד -נכונה ומאחר וכך נוצר לופ במעגל סגור שמקיף אותו בכלא תודעתי -לו אנו קוראים  "הקופסא". מאחר והקופסא עובדת במעגל סגור אין מערכת אובייקטיבית של פיקוח ,ובקרה שמעמידה את מסקנות האגו לבחינה מחודשת.

כך הולכת ומתגבשת האישיות או טיפוס סביב הנחות יסוד שנצרבו בגיל מוקדם. לרוב עקב חוויה שהאגו לא ידע להתמודד איתה. ההנחות מוצפנות  כמו קוד גנטי בכל תנועה בחיים. האניאגרם מאפשר לזהות את הנוסחה הזו .ובתהליך אימוני ייחודי וממוקד. יש לנו גישה לכל השלוחות שניטוו כמו רשת וירטואלית בכל מערכות היחסים שלנו 

עם עצמנו

עם אחרים 

עם נסיבות ,ערכים,ארועים,או בקיצור "העולם"

בדיוק כמו התרגיל של "אל תחשבו על פילים לבנים" 

אותו הדבר שממלא את התודעה . גורם לדבר להיות שם , ומאחר ומנגנוני הרגש מגיבים לדמיון ולמציאות באותו האופן. נוצר התדר של הפחד\דאגה\עלבון\חוסר אונים.... כאילו שזה כבר קרה 

לכל טיפוס יש פחד ממשהו אחר. ואת אותו הפחד הוא  מנסה לעקוף בדרכיםשהוא פיתח.כך נוצר אזור עיוורון. שהולך ומתרחב. אותו איזור עיוורון הוא המקום הלא מפותח שיוצר את כל הבעיות 

האניאגרם מבחין את 9 הטיפוסים לפי 3 מרכזי אנרגיה שונים.אותו מרכז אחראי על ערוץ הקליטה,הפיענוח והשידור של ההאינפורמציה שמתקבלת מיחסים עם אנשים ונסיבות, למען האמת גם התקשורת האינטראפסיכית המתחוללת בתוך עולמו הפנימי של האדם מופעלת עם אותו ערוץ

האם האדם יחשוב בתדר של היגיון ,

האם האדם יחווה בעצמה רגשית 

האם האדםיחפש פתרון פרקטי .

בכל מרכז יש 3 טיפוסים. כל טיפוס משתמש בערוץ בדרך שונה 

3 מרכזי האנטיליגנציה

 

מרכז הראש-אילו טיפוסים שערוץ התקשורת הראשי שלהם הוא השכל,ההגיון, המחשבות, הרציונל  .הוא ינסה להבין את מה שקורה, לנתח, הוא יפעיל כלים קוגניטיביים כמו: אנליזה,סינטיזה, אסוציאציה, אינדוקציה ,דדוקציה  

טיפוס 5 -רואה את העולם דרך גישה תיאורטית, באפן אוטומטי הוא מייצר תיאוריה לכל תופעה ,גם הוא לא טרח לבדוק אותה, והאמת שבגלל שהוא כלכך מחובר לתבניות תיאורטיות הוא רואה באנשים מטרד ולכן יחסיו עם אנשים רופפים. כך שאין לו די הזדמנויות לוודא את התיאוריות שלו. 

טיפוס 6.-רואה את העולם כמקום בלתי צפוי ומסוכן . ההגיון מאפשר לו לייצר אסטרטגיות ואלטרנטיבות הימלטות והיערכות לכל תרחיש. מאחר וגם אנשים נתפסים כבעלי אינטרסים ומניעים נסתרים -הוא מופעל ע"י המחשבות שלו לזהות ולנחש מה עובר להם בראש . ואילו מזימות הם רוחשים

טיפוס 7 -פוחד לבוא במגע עם כאב ,סבל וקיפוח, הוא מונע ע"י צורך לשמור על חופש פעולה ולכן הוא עסוק בפיתוח תכניות עתידיות  שיעסיקו אותו וימלאו אותו. כל זה כאסטרטגיה לשמור על כל האופציות פתוחות 

 מרכז הלב -אילו טיפוסים שמונעים ע"י רגשות,יש להם אינטליגנציה רגשית מפותחת ,לא בהכרח ,שנם במקום הגבוהה והאידאלי .אלא שיש להם טווח רחב של רגשות (בשונה מטיפוס 5 הרציונאלי שנוכח רק ל5 סוגי רגשות) .

טיפוס 2-בעל לב רחב לנתינה ערוץ . הוא מאסטר של יחסי אנוש .יש לו קשת רחבה של דרכים לזרוע אצל הזולת חיבה ,נחיצות, תלות ..תלוי עד כמה הוא מותנה בצורך להיות נחוץ דרך הנתינה שלו. הוא "קונה " מניה אצל הזולת .ומשתמש בשלל כלים מעוררי רגש כמו חנופה ,פלירטוט,החמאה , חמלה, אמפתיה,הזדהות עם מקור הכאב בבטן הרכה ... כדי לגרום לזולת לקבל את עזרתו

טיפוס 3 -יודע להרגיש מה הערךהכי מוערך במפגש שלו עם אחרים\חברות \אירגונים וכמו זיקית הוא מתוכנת לרכז את כל האלמנטים וסמלי הסטטוס התדמיתיים ולייחצן את עצמו כגירסה הטובה, המוצלחת, והמשופרת ביותר שלה .הוא ישים את כל הרגשות בצד -ואף יראה בהם גורם מטריד ומיותר למען המטרה הנשגבת .הוא מהזן המאמין כי כל האמצעים מקדשים את המטרה .וכשהרגש מוקפא -זה הופך לקל יותר 

טיפוסי 4- הם אלה שנותנים לרגשות את הקרדיט הכי גבוה מכל הטיפוסים." אני מרגיש משמע אני קיים " - הוא המוטו שמנהל אותם.כל עולמם מסתמך ואוסף ראיות מחוויות רגשיות . רגש כמובן הוא מאד סובייקטיבי . ולכן רמת העיוותים בתפיסת המציאות אצלם היא גבוהה . טיפוס זה הוא מאסטר של רגשות . יש לו הבחנות בין סוגי רגשות ,שאחרים לא תמיד מבינים. למשל , מה ההבדל בין מפעים למרטיט? .ניואנסים רגשיים אלו הם לעיתים רבות מקור לתחושת "לא מבינים אותי באמת "

מרכז הגוף\האנסטינקט \התגובה 

טיפוסים אלו נשלטים על ידי הגוף.הם רגישים לתנאי הסביבה הפיזית ומתקשרים עם העולם דרך אינטליגנצייה פיזיולוגית 

טיפוס 8-מתרגם את מחשבותי ורגשותיו במהירות שעוקפת את  מהירות האור של 2 המרכזים האחרים. במילים אחרות לפני שהוא נוכח למה שהוא חושב ומרגיש הוא כבר מגיב. אין זה אומר שהוא לא מרגיש ולא חושב . אלא שמסלולי הרצת האינפורמציה מהאירוע לתגובה -עוברים אצלו בהילוך מהיר על החשיבה הרציונאלית המעבדת את האירוע ומה נכון לעשות . מדלגת על הרג. למשל אני נפגע . כל האינפורמציה הזו מוזרמת במהירות  בלתי נתפסת לאגרוף, לדפיקה על השולחן(או להפיכתו...תלוי ברמת ההתפתחות )הוא חותך עניינים. ככל שהוא נמוך יותר זה יתבטא באלימות, שליטה, אגרסיביות . ככל שהוא עולה ברמת ההתפתחות זה נראה אימפולסיבי, חותך. מציב גבולות מעמיד במקום ...אממה.. שהכשל שלו הוא שהוא כרטיס לכיוון אחד..מאד קשה לו לחזור בו  הוא אלוף במסעות נקמה  ומספיק שכבר סומנת במחנה ה"אוייבים" דינך נחרץ למאסר עולם .אם הוא לא הוציא את היחסים שלכם להורג...

טיפוס 9 - מונע מהצורך לשקט שלווה והרמוניה . הוא נלחץ מוויכוחים, קונפליקטים אי הסכמות. אי נוחות פיזית בכל רמה .וכל אחד מהמטרדים האלה נחווים אצלו בראש כ"רעש" בלתי נסבל. כמובן שככל שהוא ירוד ברמת ההתפתחות שלו תחום ההגדרה לרעש רחב יותר .(למשל משהו שמדבר בטלפון לידו וטורד את מנוחתו) אין להם הרבה דרישות הם גם לא שאפתנים במהותם אבל יש להם דרישות סף שאם הן לא מסופקות הן יוציאו אותו משלוותו . והן: אוכל,שינה ,שקט,מנוחה, שגרה .-ו ב ז מ ן !!!

טיפוס 1 - מונע מתבניות מאד מרובעות של מה נכון , צריך , מוכרח וראוי. ומאחר והעולם לא תמיד חושב כמוהו . ויש אנשים שקוטפים פרחים מוגנים, ויש רחמנא ליצלן אנשים שלא מרימים את האסלה לפני שהם מורידים קבצים. ויש אנשיםחוש הצדק שלהם מראה להם אחרת .לטיפוס 1 יש הרבה "עבודה" בעולם לתקן ולהשליט חוקים ,גבולות וכללים. ולמצער, רמת שיתוף הפעולה לא עונה על רמת הצפיות שלו . רמת הסטנדרטים של האנושות נמוכה בהרבה מרמת הסטנדרטים שלו. ולכן .הוא חווה כעסים ברמות בלתי נתפסות . למעשה הכעס הוא ה"שוער" של כל הרגשות .הוא הצינור להביא פגיעה ,עלבון. צער. עצב וכד' לעולם. 

אבל מיודענו, איש ה"בסדר" מבין שלכעוס זה לא ראוי .ו"צריך" לשמור על איפוק , אבל הוא "מוכרח" להגיב . את כל הקונפליקט הזה הוא מכנים לחביות של חמר נפץ ושומר אותם בשרירים , בגידים , בעצמו, ומאיברים הפנימיים. בשל הנוקשות שלו הוא בסיכון גבוהה לפתח מחלות ממאירות (הנובעות מכעס לא פתור) ,אוסטאופרוזיס(התפוררות העצם כתוצאה מהפרשת חומרים אנטיכולינים ) ניוון בשלד(התפוררות עצם ונוקשות)

האניאגרם אינו מודל מתייג , נהפוך הוא ,האניאגרם  הוא מודל התפתחותי הנע ב2 צירי התפתחות 

ציר וורטקלי -מדבר על 3 תחנות התפתחות ראשיות 

  1. הביטוי הנמוך של הטיפוס -מצב הישרדות -תדר של אני מותנה בצורך של האגו , מגיע לקבל (אישור\הערכה\הערצה\תמיכה\פרטיות\בטחון\חפש פעולה\כבוד\נינוחות.)
  2. הביטוי האדפטיבי של הטיפוס- האדם ברמת תודעה ומודעות . נכון ומזומן למסע התפתחות .מגוייס ללמוד את השיעורים. עדיין נחבט על ידי האגו בכל פעם שהוא שומע בקולו. משלם את המחירים . יודע להבחין מתי האגן צודק ומתי הוא משקר .אלא שלמצער לרוב הוא מזהה אותו רק אחרי שהוא כבר חולל את הנזק. ברמה זו האדם מכיר את המנגון וכיצד הוא פועל מאחורי הקלעים. האגו עדיין מייצג אותו ומדבר מגרונו. אבל הוא מווסת .יש מאבק איתנים בין קולו של האגו (שמדבר בקול רם ) ובין קולו של האני האוטנטי ( שלוחש \מדבר דרך מחלות ומיחושים גופניים) - בשלב זה האדם לרוב לומד לאחר מעשה .לעיתים מצליח למנוע
  3. הביטוי הגבוה -האיכות האמיתית של האדם באה לידי ביטוי במיטבה . 

טיפוס 1 -הופך מצדקן לצדיק (מאובססיבי למודל לחיקוי)

טיפוס 2 -הופך ממרצה לפילנטרופ 

טיפוס 3 הופך מפוזאיסט למקדם פרוייקטים

טיפוס 4 הופך מרכרוכי לבעל חזון (ויורד מרמת הפנטזיה לרמת הביצוע)

טיפוס 5 הופך מחפרן לידען 

טיפוס 6 הופך מפחדן לאסטרטג

טיפוס 7 הופך מבליין למאסטר של שמחת חיים (ומכניס לכאב משמעות של הזדמנות)

טיפוס 8 הופך משתלטן למנהיג

טיפוס 9 הופך מעצלן לאינטגרטור 

למעשה לכל טיפוס יש "שיעור "ללמוד

ו"שיעור" ללמד .

לכל טיפוס יש איכויות שהוא יכול ללמד את העולם . כל טיפוס יש לו כלים מובנים לקדם ,ללמד, ולפתח ערך חשוב לקיום האנושי 

הקושי של בן האדם הוא להכיל בו  זמנית את 3 משימות החיים 

לתקן את נקודות התורפה שלו

לתרום לזולת 

לתרום לקיום האנושי 

מה שיכול לאפשר לו לפרוץ מגבולות האגואיזם המולד שלו .ולעלות ברמת ההתפתחות .הוא  היכולת להרחיב את נקודת המבט ולראות את המציאות גם דרך ראיית הטיפוסים האחרים. למעשה לכל אירוע \אינטראקציה יש 9 זוויות הסתכלות .כאשר כל טיפוס ממקד חלק אחר של הפאזל מהתמונה האמיתית .ככל שאדם מפתח זויות הסתכלות רבות  יותר . הוא יכול לקבל פרספקטיבה קרובה יותר לאובייקטיביות 

מיומנות זו הוא הציר ההוריזונטלי -האופקי . כלומר היכולת לזוז מתבניות החשיבה האוטומטיות ולראות עוד זוייות 

למשל כאשר יש אקסידנט במערכת יחסים 

טיפוס 1 רואה מה לא היה בסדר ומה צריך ונכון לעשות

טיפוס 2 רואה למה השני זקוק והאם הוא מעריך את מה שהוא מקריב למענו

טיפוס 3 רואה מה התועלת שהוא יכול להפיק מהעניין

טיפוס 4 רואה מה השני מרגיש כלפיו

טיפוס 5 רואה מה הוא יכול ללמוד מהעניין

טיפוס 6 רואה מה עלולות להיות ההשלכות \התוצאות ההרסניות 

טיפוס 7 רואה מה החיובי שניתן להפיק ממנו הנאה\הומור ומה ההזדמנות 

טיפוס 8 רואה מה השורה התחתונה ומה תכלס יצא מהעניין 

טיפוס 9 רואה מה המאמץ שהדבר גובה ומה נקודות המבט של יתר המעורבים

כאשר מזיזים את הפוקוס(האוטומטי) לצד . ניתן לקבל פרספקטיבה מליאה אודות המצב .

 

חיצים

האניאגרם מזהה אצל כל טיפוס 2 מצבי תנועה 

התמרה -כאשר הוא עולה ברמת ההתפתחותומרגיש ביטחון

ירידה-כאשר הוא יורד ברמת ההתפתחות . מה שקורה במצבים שבטחונו מתערער 

 

כל טיפוס מחובר בחץ ל - 2 טיפוסים. אשר מהווים עבורו תחנת היפוך ממנה הוא מגיע למצב של איזון . הרמב"ם בהקדמתו למשנה מדבר בחיבור בן 8 פרקים על מודל שבכוחו להחזיר את האדם לאיזון -המודל משווה את תיקון הנפש לרפואה . הרמבם משווה בין חולי רפואי  לחולי הנפש. הוא טוען שכשם שהזנחה רפואית יכולה לגרום להחרפה אקוטית . כך הזנחה פסיכולוגית יכולה לגרום לפלונטר פסיכואמוציונלי .

הרמב"ם מציע גישה להגיע לאיזון .כאשר אדם נוטה לקצוניות הוא צריך לעבור לקצוניות השניה . ואז לחזור לנקודת האמצע. 

למשל אדם שהוא פזרן .כדי להתאזן . הוא צריך לנהוג תקופת מה  בקמצנות עד שהוא ילמד להיות מחושב. וגם יוכל להסתכל לפחד בעיניים . שהרי פזרנות היא  פיצוי שנועד להגן על הפחד להיות במחסור . ורק אחרי ש"ביקר " בקיצוניות השניה - יוכל להגיע לדרך האמצע -נדיבות . 

כך כל טיפוס -עושה "תחנת עגינה" לתקופת -מה  באיכויות ובתפיסה שמציג הטיפוס המחובר אליו בחץ התפתחות (ואנחנו נכוון אותו לגירסה ה"גבוהה "שלו -לאני העליון . ) ומשם הוא יוכל להתמצע על נקודת האיזון 

 

כנפיים -

האניאגרם מדבר על פילוח ל9 טיפוסים . אולם האמת היא ש9 הטיפוסים הם כמו 9 מספרים שניתן ליצור מהם אינסוף מספרי ת.ז . אינספור נוסחאות של בני אדם ייחודיים. 

לכל טיפוס יש 2 שכנים שבנקודה הקריטית מהווים את האנטיטיזה שלו . למשל טיפוס 1 "מכונף" עם 2 שכנים 

טיפוס 2 -שהוא חסר גבולות במהותו בכל הקשור ליחסים 

טיפוס 9 - שהוא נוטה לאמורפיות וחסר זהות מוגדרת ,אינו יכול להצמד לכללים 

טיפוס 1 כביכול מסתכל לצדדיו . ואומר ,אני לא כזה ומקצין עמדה נוקשה של כללים ותבניות.

הכנפיים הן ה"מאזנות"  לרוב לכל אדם יש נטיה לאחד מהכנפיים. יש אנשים שמאוזנים עם 2 הכנפיים. 

הכנף "מוהלת" את טיפוס ומרככת את הההקצנה שלו 

טיפוס 1 עם כנף 2 . יהיה יותר סוציאלי 

טיפוס 1 עם כנף 9  יהיה יותר רך

 

טריאו 

בכל סיטואציה אנו מגיבים מ3 מקומות 

מרכז הראש- מה אנחנו חושבים  על העניין?

מה אנחנו מרגישים?

מה אנחנו עושים?

כפי שציינתי למעלה  .לכל טיפוס יש ערוץ תקשורת ראשי כך שלמעשה : 3 טיפוסים פועלים קוגניטיבית , 3 טיפוסים פועלים ממקום רגשי ו3 טיפוסים פועלים באפן אינסטנקטיבי. 

מאחר ולכל אדם יש את 3 המערכות  הרי שכל אדם חושב ,מרגיש .ופועל .אלא שאצל כל אחד יש נוכחות של מנגנון שמפעיל אותו בכל מערכת .

למשל אדם יכול להיות טיפוס 7 (מראכז הראש) ,8(מרכז הגוף) ,3 (מרכז הלב)

אם ניקח את אותו טיפוס 7 בתמהיל שונה  למשל ,4(מרכז הלב) ,9 (מרכז הגוף)

בין שני האנשים האלה , למרות ששניהם טיפוסי 7 יהיה שוני רב 

הראשון -יהיה פושר ,מזיז הרים ,ומקדם 

השני יהיה לא מחובר לקרקע . בעל מעוף אך לא מסוגל לתרגם אותו לפעולות 

אינסטינקטים

ישנם 3 אינסטינקטים מולדים 

אינסטינקט עצמי-דואג לרווחה האישית הפיזיולוגית ,חום קור, אוירה,נוחות.מרחב, רעב,צמא ,יהיו דברים שיכולים לטרפד את הנאתו 

אינסטיקט אינטימי -דואג לתחושת קבלה, זקוק לקשר אחד על אחד. קשה לו להיות לבד או בחברה 

אינסטינקט חברתי -דואג לאקשן ו.."יאללה בלגן" 

שוני באינסטינקט יכול להוות מקור לקונפליקטים ופגיעה בקשר זוגי . למשל כאשר אחד מבני הזוג הוא בעל אינסטינקט אינטימי ובן זוגו בעל אינסטינקט חברתי . החברתי יחפש לצאת עם החברה . או יזמין חברה לבית . ובן\ת הזוג יפגעו ויפרשו התנהלות זו כדחיה.

כשאחד מבני הזוג הוא בעל אינסטינקט עצמי . ובן\ת הזוג בעל אינסטינקט אינטימי או חברתי  העצמי שזקוק לשקט ,הפעילות החברתית או הנסיון לאינטימיות יאיימו עליו ויגרמו לו למתח .

 

                  גלגל התנופה -המימד הרביעי המימד הרוחני הייעוד הנשמתי והראיה דרך ספירות 

האניאגרם מדבר על 3 מרכזי אינטיליגנציה. גלגלל התנופה מדבר על 4 מימדי הוויה .

גלגל התנופה הוא פיתוח שלי .זהו מודל אקלקטי שמסתמך על האניאגרם,הגישה הקוגניטיבית בפסיכולוגיה,על גישות אימוניות ועל הקבלה היהודית ומשום כך הוא מודלשלוקח בחשבון את הגורם המטאפיזי.

יש אנשים הרואים בגורם המטאפיזי אנטי טיזה לרציונאליזם . ואני רואה בו את הרציונאליזם בהתגלמותו . 

מסיבה פשוטה . אם 120 שנה הם יחדת זמן ארוכה או קצרה ככל שתהיה (אם נוריד ממנה את תקופת הנעורים ותקופת הזקנה שהן תקופות פחות איכותיות) ונעמיד אותה ביחס לאינסוף, ואם נניח שבתקופת ה120 שנה שקיבלנו על פני האדמה אנו עושים "מבחן פסיכומטרי" לפקולטא העתידית שלנו בחיי הנצח 

נראה לי סופר לא ריאלי לגשת למבחן כזה בלי לקחת קור הכנה לפסיכומטרי .

הקורס הזה הוא קורס התפתחות בשיטת גלגל התנופה (או כל גישה אחרת שרואה את החיים

בגישת סוף החיים)

במילים אחרות .המהלך הכי ריאלי בעיני הוא לשאול את עצמכם מה מהות החיים?

מה אתם עושים כאן?

ומה נדרש מכם כדי לצלוח את מסע חייכם \ כך שבסוף ימיכם כשיראו לכם את כל מהלך חייכם

כמו סרט

ודאו . תוכלו לומר שאתם לא מתביישים באף רגע רגע.

המטודולוגיה מבוססת על הניסיון הרב והידע שצבר מודל האניאגרם .  

האניאגרם כשיטה מתבסס על

חלוקה לטיפוסים. 

הפרט  מזהה את עצמו. ומכאן מתחיל תהליךשל עבודת התפתחות הכולל 2 שלבים 

  1. להכיר את הקופסה 
  2. לצאת ממנה 

המסלול מותאם אידיוסינקרטית לכל טיפוס . כאשר עיקר העבודה היא להפריד את האדם מהמנגנון. לאפשר ל נקודת תצפית מחוץ לקופסה .תוך שהוא מנהל דיאלוג עם המנגנון  

התהליך מדוייק .ומקצר מאד את הדרך .

גלגל התנופה .הוא מטודולוגיה שמתבוננת על הטיפוסים מתוך נקודת מוצא רוחנית. התפיסה הבסיסית היא כי החיים כמו גלגל 

וכי האדם הגיע לעולם כדי לעבור מסע של התמרה והתפתחות. הקבלה היהודית נותנת לנו הסבר מדוייק אודות טיבו של העולם . ותורת הבעל שם טוב מספרת לנו על מהות הנפש כיצד היא בנויה ומהם כללי האצבע בהבנת מהות הנפש.

האניאגרם הוא דרך מאד מהירה כדי להתחיל תהליך של התפתחות מדהימה. אך בהיותו יצירה אנושית הוא מוגבל .קרה לי שנוכחתי לראות אנשים שעשו תהליך של דיאלוג עם האגו אך מאחר ולא היו מחוברים לתכלית הקיום האנושי - במקום להחליש את כוחו של האגו . הם שכללו אותו והוא הופיע אצל אותה הגברת רק בשינוי האדרת . למשל טיפוס 2 שהיה כל חייו בנתינה בעקבות עבודת התפתחות הצליח לזהות את הריטואל של המנגנון. החליט שהוא לא פראייר יותר ....מכאן התחיל המנגנון של ה3 לקחת פיקוד .במקום לעלות למדרגה של  השפעה ,הוא חבר ל3 ... 

כשאדם מבין מה הוא עושה בעולם, כשהוא לומד לזהות את האיכויות האמיתיות של הטיפוס...מה הייעוד שלו. ומה הבשורה שלו לעולם ,בד בבד הוא מרחיב את הספקטרום שלו להבין את העולם דרך עיניהם של טיפוסים נוספים. כאן הוא הופך להיות בגירסה הכי מדוייקת שלו.

כטיפוס 7 חשבתי שהחיים הם לונאפארק ,לא היה מקום בחיי לעצב,קצב איטי, הפרעות בזרימה, כל אלו נתפסו בעיני כמיותרים. 

עד שבורא עולם הרים לי את ההנדברקס. ניסיתי להתפרע כמו חיה פצועה  שנלכדה ברשת . עד שהבנתי שבורא עולם הכניס בתוך הסיסטם הזה שנקרא חיים את חוק הירידה צורך עליה . ואז הבנתי שלמעשה מעבר לעובדה שבכל טיפוס יש את כל 9 הטיפוסים ושלמעשה כל מנגנון מגובה בעוד 8 מנגנונים שקושרים טוב טוב את קשר הקונספירציה של האגו . אלא שלמעשה אם נראה את עצמנו במסע ספיראלי שבו אנחנו כל הזמם פותחים וסוגרים מעגלים - הרי שכל אחד ימצא את עצמו בתזמונים כאלו ואחרים לכוד בתוך אחד מ9 המנגנונים .

נכון שהמנגנון הראשי -תקראו לו הטיפוס . הוא המושך בחוטים. אלא שכשנכנס לתמונה חבלן אחר . הטיפוס הראשי מתחפר פנימה . הוא ממשיך לנהל את הסשן. אלא שמאחר והוא איבד שליטה . כי מנגנון אחר נכנס לתמונה . אז הוא כבר לא מגן וזה פוטנציאל להתרסקות .

כל אדם צפוי לעבור משבר מכונן שכזה . מסיבה פשוטה . ברגע מסויים כל אחד מבין שהוא לא בא לעולם כדי לגרוס סטייקים ואנטריקוטים. ואחרי 120 שנה אף אחד לא עולה למעלה לא עם נדלן ולא עם חשבון בנק. וגם הטיולים בחול . כבר לא ממש מופיעים שם למעלה באינסטנגרם.

שם למעלה שואלים אותו 

  1. האם מילאת את תפקידך ושליחותך בעולם? האם ניצלת את ההזדמנות שנתנו לך לתקן?
  2. האם נשאת ונתת ביושר? (ובורא עולם לא פרייר . הוא מתחשבן על כל סנט שיש לו חשש לגזל)

ואז האדם מתחיל להתבלבל .מצד אחד הוא מבין שיש לו עסק עם חיי נצח שעכשיו הוא בונה את האפליקציה שלהם .

                                         מצד שני האגו מתחיל לצרוח. הוא מבין שאם עומד לפניו בר דעת ולא חמור . הוא הולך לעשות עם עצמו משהו . וזה אומר שהוא (האגו) הולך להיות מפוטר . ואז הוא מוציא את כל הראיות מהפייסבוק והאינסטנגרם כמה הוא הציל אותו ודאג לתדמית,לפוזה, וכבוד העצמי שלו.

כאן מתחיל ה"ביזנס" האמיתי של החיים . ספר התניא של ר שניאור זלמן מלאדי מכנה זאת  ה"מאבק". עד לאותו הרגע חיינו כאילו אין מחר .אכול ושתו כי מחר נמות. אבל כשמבינים ששמה למעלה לא נותנים קרדיט על מספר הליטרים של האלכוהול שבלענו . ולא מקבלים דיור ב"משכנות השאננים" לפי ההון שצברנו בבנק.

שמה למעלה .כללי המשחק אחרים. שם נותנים קרדיט למידות טובות . למעשי חסד , ולמילוי השליחות האלוקית. 

ולכן , הבנתי שהאניאגרם הוא חכמה אדירה שיש לה כלים לעשות חצי דרך. אבל הדרך השלמה נמצאת בתורת ישראל ובקבלה

5 מדרגות התפתחות לפי החסידות 

רשע ורע לו -זה אדם שרואה רק את עצמו ומזיק לאחרים הוא חי בתודעת הישרדות ובשבילו לשרוד זה לטרוף או להטרף

רשע וטוב לו -זה אדם שעושה רע מתוך פחד הישרדות אבל יש לו רגעי חרטה . במהותו אינו רוצה לפגוע כל עוד זה לא מפריע לו 

בינוני -אדם שלאחר מאבק פנימי מצליח לעשות רק טוב ולנצח את הרע בתוך נפשו לפני שיוצא החוצה

צדיק ורע לו -זה אדם שנמצא בהשפעה על הזולת הוא מכיר את הרע אך לא בא אתו במגע

צדיק וטוב לו -זה אדם שאין לו כל שייכות לרע 

מאחר ויש 5 מדרגות בבני אדם . ומאחר וכל הוויה שהיא אמת בעולם יש לה מימד של מאקרו ומימד של מיקרו הרי שכל אדם יכול בתהליך התפתחות לעבור על פני הציר הזה

 

בשלב הראשון הוא אגואיסט כמו תינוק . התינוק רואה רק את עצמו ואת הסביבה כספקי צרכים 

בשלב השני -הוא מגלה שהוא גם פוגע בחוסר ההתחשבות שלו בזולת .הוא לא בהכרח מעוניין לפגוע . כל עוד הוא מקבל את מה שהוא רוצה .הוא לא ישים רגליים על המושב באוטובוס רק כדי להראות שהוא גנסטר .אבל הוא לא יקום לאשה בהריון 

בשלב השלישי -הוא קולט שהאגו מסתיר ממנו את האמת וגורם לו לעשות שוב ושוב את אותם הדברים למרות שהוא כבר נפל לאותן הבורות בעבר . בשלב זה הוא נכנס למצב תודעתי של מודעות עצמית .הוא מבין שאף אחד לא הזיז לו את הגבינה וכי הכל תלוי בו. הוא מפסיק לראות בסביבה גורם אחראי. הוא עובר ממוד של קרבן למוד של אחראי . הוא מביו שהשיעורים חוזרים על עצמם שוב ושוב עד שלומדים אותם. והוא מחליט להיות תלמיד בבית הספר שבו לומדים את השיעורים .... כלפי חוץ הוא מצליח לאחר עבודה גדולה לנצח הרגלים אוטמטיים ולעשות טרנספורמציות. 

בשלב הרביעי . הוא מבין שיש לו ייעוד .הוא מתחבר למהות האמיתית של עצמו .הוא מצליח להביא את הביטוי הגבוה של נשמתו לידי ביטוי

בשלב החמישי -הוא מאסטר  . יש לו שליטה עצמית מליאה . כל כולו בתדר של השפעה . הוא מקרין מהתבונה שלו . ומשמש מורה דרך .הוא מסוגל להביא את כל 9 האיכויות של באופן הגבוה ביותר שלהם ובו זמנית .

הוא מסוגל להיות מדוייק ומתוקן, בנתינה ,במיטבו,בהשראה.בתבונה,בבטחון,בחיוביות,בהובלה ,ובאינטגרציה  -בכל תנועה והוויה שלו

למעשה גלגל התנופה ,יוצר את האינטגרציה בין גישת האניאגם המביאה מודל מאד מדוייק לזהות את 9 פעלולי האגו ולהביא אותם למרותה של הנפש האוטנטית . ובין דרך הקבלה שמתווה את המסלול והדרך הקצרה ביותר להגיע למיצוי הפוטנציאל ומילוי השליחות בעולם .

לתפיסתי .גם אם האניאגם הוא גיפיאס מצויין כל עוד היעד שלו הוא תחנת עצירה ואינו  מחובר ליעד הסופי האמיתי. הוא יעשה רק חלק מהמסע אל שורש הנשמה .

 

0523451834
  whatsapp

הוסף תגובה

x
שם: *
כתובת: *
טלפון: *
מייל: חובה למבקשי קבלת התגובה במייל
כותרת: *
תוכן: *
  קראתי והסכמתי לתנאי השימוש בפורום

 

 

צו סגירה לאתר בנייה בקניון במודיעין
רואי חשבון. כיצד בעל עסק יכול להתכונן לביקורת מס
חשד לתקיפה והתעללות בגן ילדים במודיעין
התחדשות עירונית. קבוצת ווי. בי. די. איי מציינת 20 שנות פעילות
 
 
 
 
 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות