הי, קריאה איטת וקושי לעבור לכתב לא מנוקד קשור בדרך כלל לבעיה במערכות הפיזיות בגוף, זה יכול להיות קשור לתפיסה מרחבית (זו מערכת שמשפיע על יכולת הארגון שלנו, היכולת ללמוד דברים תבניתיים היכולת לשלוף אינפורמציה וגם על יכולת הזיכרון), או שזה יכול להיות קשור למערכת ההצלבה. בכל מקרה יכולת הסדר וארגון ושליפת אינפורמציה מאוד משפיע על היכולת לקרוא ללא ניקוד.
כאמא שרוצה לסייע לילד שלה הייתי ממליצה לך להתחיל מתחילת קטעים קצרים קלים ומנוקדים (מאוד חשוב שיהיו קלים ואפילו קטעים יותר קלים מהרמה של הכיתה), למשל, אפשר לקנות בסטימצקי ספרים לילדים קטנים. מומלץ לקרוא איתו קטע קצר פעמיים, בפעם הראשונה תקראי איתו את הקטע עם ניקוד, דקה אחרי, קראי אותו שוב אותו הקטע בדיוק רק שהפעם תסתירי את הניקוד בשורה עם דף חלק, ואם מילה מסויימת הוא לא יצליח לקרוא להראות לו את המילה מנוקדת ואז ושוב להסתיר הניקוד בהמשך הקטע.
בצורת פעולה זו את משיגה שתי תוצאות.
א. העלאת הביטחון של הילד (היום הילד מאמין שהוא לא יכול לקרוא כתב לא מנוקד,
ואנחנו רוצים לשנות אמונה זו)
ב. בצורה זו הילד לומד טכניקה של קריאה ללא ניקוד.
בברכה
שרון
0507603244