חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

קבוצת תמיכה לסבים וסבתות שאיבדו נכד/ה באירועי 7 לאוקטובר ומלחמת חרבות ברזל

 

המחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים באגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות מקימה קבוצת תמיכה לתושבים ותושבות ותיקים, סבים וסבתות שאיבדו נכד.ה באירועי ה- 7.10 ובמלחמת חרבות ברזל מאז ועד היום.

 

להצטרפות ולפרטים נוספים ניתן לפנות לעו"ס אילה זידובר – 089392678 ולעו"ס סלעית בר - 089392670

 ב- 7 לאוקטובר ומאז נהרגו אזרחים.ות וחיילים.ות רבים. המספר הגבוה של הקורבנות יצר מציאות כאובה ומטלטלת גם עבור סבים וסבתות רבים ששכלו את נכדיהם האהובים.

נכד מסמל עבור הסבים מקור לתחושת המשכיות ומשמעות, ואובדנו נחווה כאובדן כואב המטלטל את חייהם. זהו אבל טראומתי שהשפעתו ארוכת טווח ומתרחש בניגוד למהלך חיים צפוי וטבעי.

בנוסף תקופת הזקנה מאופיינת באתגרים והתמודדויות שונות ביניהן אובדנים תפקודיים, חברתיים, ואישיים, כשמשימת האדם המבוגר היא שמירה על אוטונומיה וחיים עצמאיים למרות השינויים והאובדנים הנובעים ממעגל החיים.

אובדן אדם יקר וקרוב מהווה טלטלה עמוקה עבור הנותרים מאחור. זו חוויה המערערת את המערך הנפשי הרגשי החשיבתי והפיזי של האבלים וכן את עולמם הבין אישי והחברתי.

אובדן נכד/ה אף משפיע על יכולות הבן/ת להמשיך להוות דמות תומכת להורה מחד ומאידך ההורה אינו רוצה להעיק על בנו או בתו החווה שכול ואובדן בעצמו.

מבדיקה שערכנו עולה כי אין גוף רשמי שלקח על עצמו את ההתייחסות עבור אוכלוסייה ייחודית זו, מאחר וסבים וסבתות אינם מוגדרים כמעגל ראשון של השכול.

משרד הרווחה לקח על עצמו לתת מענה לאוכלוסיית הסבים והסבתות על ידי הקמת קבוצות תמיכה ברחבי הארץ לסבים וסבתות.

מטרות הקבוצה הן לתת מענה ייחודי לביטוי ועיבוד רגשותיהם בתוך קבוצת השווים, מתן לגיטימציה וכלים להתמודדות יעילה עם האובדן תוך חיזוק תפקידם המיוחד במשפחה הרב דורית, ויצירת תקווה.

ענת יולס מנהלת המחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים: "מאחר ונחשפנו למצוקתם הקשה של הסבים והסבתות שאיבדו נכד/ה באירועים האחרונים ומאחר ומניסיוננו  אנו חשופים להתמודדויות הרבות של האזרחים הוותיקים בתקופת חיים זו, מאזן הכוחות במשפחה מתערער כתוצאה מהאובדן הקשה. החלטנו להקים קבוצת תמיכה עבורם על מנת לתת להם מסגרת בה יוכלו לשתף את רגשותיהם את כאבם ולקבל כלים להתמודדות יעילה עם המצב."

 

להצטרפות ולפרטים נוספים ניתן לפנות: אילה זידובר – 089392678 סלעית בר - 089392670                                                      

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות