חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הפקקים של מודיעין - המהפכה בדרך

 

משנה לשנה מתארכים הפקקים בעיקר בכניסה וביציאה מהעיר, וזאת מין הסתם גם בעקבות הקמת השכונות החדשות  שהעבירו את מודיעין את סף ה 100.000 תושב.  אז מה נעשה כדי לצמצם את הסבל שנגרם לנהגי העיר.  בתקווה לבשורות פנינו פנינו לשלמה פסי, חבר המועצה, המחזיק את תיק התחבורה, ומשמש כסגנו וכמ”מ של ראש העיר המסביר: ”מצב הצפיפות בעיר בסה״כ במצב סביר מאוד ובאיזורי צומת שילת ומערב העיר מתוכננת מהפכה תעבורתית”. שווה לקרוא.

 

כל מי שיצא לו  ובינהם עבדכם הנאמן להגיע לצומת החשמונאים/האלה או לצומת שילת, הרגיש  למה הכוונה כשאומרים פקק מקומי. הבעיה הזו קיימת בחלקים מהיום גם במעברי העמקים מצד לצד והתחושה היא שמתכני העיר פשוט לא הביאו בחשבון את התפתחות העיר וצי הרכבים ולמרות כל מאמצי העיריה למזער את התופעה, זה לא הולך קל. רק נזכיר שלפני שנים, עלה רעיון לסלול שיקוע משילת לחשמונאים ובכך להקל על העומס, ואולם מסיבות שונות זה לא יצא לפועל. 

 המהפכה בדרך. שלמה פסי

אז כב’ ממלא מקום ראש העיר, איך יוצאים מזה...

שלמה פסי למי שאינו יודע, משמש מאז שביבס התיישב על כיסא הראיס כסגנו וממלא מקומו ומזו תקופה גם מחזיק את תיק התחבורה. ניראה שזו הכתובת הכי רלוונטית לבעיה הבוערת ופנינו אליו וממנו שמענו בעצם את השאלה האומנם כצעקתה?

פסי: "ככל שהעיר גדלה ומתפתחת וכן מספר התושבים גדל (לפני זמן קצר חצינו את המעבר ל 100,000 תושבים בעיר) אז גם הצפיפות בתחבורה תגדל. לפיכך, מצב הצפיפות בעיר בסה״כ במצב סביר מאוד !

צירי הגישה ברורים .הנתיבים כולם במפות מוכרים ! הפתרון להפחתת הצפיפות בכבישים היא שימוש בתחבורה הציבורית. בנוסף, הרכבת החלה לפעול לירושלים, לצד השבת פעילות הרכבת לכיוון תל אביב, אל מעבר לשעה 20:00. זאת כולל החזרת פעילות הרכבת בימי שישי ומוצא״ש. כמו כן נערכת בשנים האחרונות סלילת הקו לכיוון ראשל״צ על 431 והתכנון של תחנות רכבת נוספות לכיוון מרכז התעסוקה בליגד. כל אלו, לצד הפעילות מול משרד התחבורה לשיפור שרותי האוטובוסים ברמה העירונית והבין עירונית, יגרמו לתושבים לשנות את הרגלי הנסיעה ולהעדיף אמצעי נסיעה שאינם רכב פרטי "

לפני הכיכר בהולמס פלייס

רחוב פיקוס.... רק מתחיל וכבר נגמר

ועתה לסיפור העצוב...  בתחילת שנות ה 2000 בעת תחילת בניית הקניון, (הרבה לפני עידן חיים ביבס), סוכם במו"מ בין העיריה דאז לבין היזם לשנות את תוכנית הבניה, שינוי שהפך את רחוב פיקוס להפוך למעשה לרחוב ללא מוצא ועל הדרך הרחוב גם קוצר בהתאם, וכך מי שמגיע היום מתלתן או מעמק איילון, חייב להקיף את כל הקניון כדי להתחבר לעמק דותן או לצאת לכיוון לטרון ויצחק רבין. עצוב? בכיה לדורות... 

האם בכיסו של ממלא מקום ראש העיר ומחזיק התיק יש איזה להחזיר את הגלגל? ברור שלא...: "כפי שאני מבין זה היה בתקופה שרעות מכבים היו יישובים נפרדים ולא היה לנו שום קשר לסוגיות של העיר . ואני כפי שידוע לך באתם שנים ברעות . מה שכתבת מסתדר לי טוב עם בעיות. ניקוז של מי הגשמים שגרמו להצפות של הקניון בהעדר תכנית ניקוז רצינית שבוצעה רק לאחר 2 הצפות רצופות"

443 לפני צומת שילת

 ומה באשר לצומת שילת... כאן שלמה פסי דוקא איש בשורות:

"כל אזור צומת שילת מתוכנן למחלף גדול כך שהתנועה ב 443 תחלוף במפלס שונה ללא רמזורים ואילן בתנועה ושילובה מכיוון ואל שילת וכך גם לכניסה ויציאה ממודיעין יעברו למפלסים אחרים כך שהמקום יעבור שידרוג מהותי !
מרכז עיר החדש המתוכנן יהיה בצידה המערבי של העיר קרוב לאזור התעסוקה (ליגד) באזור הגובל בקצה האלה בואכה מגרש הכדורגל . מרכז שימשוך חלק ניכר מאוד מהתנועה והנגישות ולשם תהייה גם בתחנת רכבת שתעבור תת קרקעי שתאפשר הסעים להמונים"

הרבה אופטימיות וחזון. ועתה רק נותר להמתין לביצוע.

יש לכם עוד שאלות לשלמה פאסי? כנסו!

עירית מודיעין

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות