חיפוש

 

 
לדף הבית >>     Seo Rush תוכן שיווקי >>

להקלה בכאבי אבנים בכליות - מה ממולץ לעשות

 

למערכת העיכול שלנו יש תפקיד אחד גדול ומשמעותי. תפקידה הוא לאפשר לנו לעבד את האוכל אותו אנחנו צורכים באופן כזה שיאפשר לנו ליהנות מאותם חומרים טובים אשר ישמשו אותנו בתור אבני בניין למערכות השונות בגוף

 

למערכת העיכול שלנו יש תפקיד אחד גדול ומשמעותי. תפקידה הוא לאפשר לנו לעבד את האוכל אותו אנחנו צורכים באופן כזה שיאפשר לנו ליהנות מאותם חומרים טובים אשר ישמשו אותנו בתור אבני בניין למערכות השונות בגוף. מעבר לכך, תפקידה של המערכת הוא לאסוף את כל אותן שאריות מהתהליך ולהוציא אותן דרך מערכות השתן והצואה בתור פסולת. תופעה כמו אבנים בכליות יכולה להעיד על כך שיש בעיה באופן פירוק המלחים במערכת השתן. מה שמביא להתפתחות של כאבים, צמרמורות עזות ויכול לגרום לסכנת חיים במקרים מסוימים. במאמר הבא אנחנו רוצים לדבר על התופעה בהרחבה. להסביר על הפרטים הרפואיים ולעזור לכם להבין איך אם יכולים להתנהל בצורה טובה יותר כדי להימנע מהופעה כרונית של אבנים בכליות. אם אתם רוצים לשמוע עוד, אנחנו יוצאים לדרך ממש עכשיו. קדימה, בואו נתחיל.

מה זו התופעה הזו בעצם

התופעה, אבנים בכליות, נגרמת כאשר מערכת השתן לא מצליחה לפרק את המלחים עד הסוף. מה שמשאיר לנו בכליות כמו גבישים קטנים כאלו אשר להם אנחנו קוראים ’אבנים בכליות’. כאשר הגבישים הללו קטנים, עם הזמן ובכאבים, הם מצליחים לצאת מהכליה ולהמשיך למערכת השתן. אבל יש מקרים בהם האבנים גדולות מדי, מה שיכול ממש לסתום את הכליה ולהביא להתפתחות של אירוע משמעותי ולא נעים בכלל.

בין כלל התסמינים המשוייכים לתופעה אנחנו נראה עליה דרמטית בחום של הגוף. יופיע דם בשתן. יהיו צמרמורות עזות ובלתי נשלטות וכמובן, יופיע כאב עז בבטן.

מי נמצאים בקבוצת הסיכון אשר עלולים לסבול מהתופעה

השכיחות של התופעה עומדת על משהו כמו 15% מאוכלוסיית העולם כאשר גברים נמצאים בסכנה גדולה יותר לחלות מאשר נשים. אנחנו נראה בדרך כלל שכיחות של התופעה בקרב מי שלא אוכלים תזונה בריאה ומאוזנת לאורך זמן. שכן אנחנו יודעים כי אוכל מטוגן ועתיר מלחים בהחלט עלול להוביל להתפחות של אבנים בכליות עם הזמן. מי שלוקחים תרופות מסוימות יכולים לחוות את הסימפטומים. מי שיש להם נטייה משפחתית או מי שבעבר סבלו מאבנים בכליות, עלולים לסבול מהבעיה שנית.

מתי יש לפנות לייעוץ רפואי

אנחנו כמובן לא יכולים להחליף ייעוץ רפואי, כאשר אנחנו מעבירים לכם את המידע מעבר למסך המחשב. אבל אנחנו כן יכולים להגיד כי ברגע בו אתם לא מרגישים טוב, יש עליה בחום, צמרמורות, דם בשתן וכן הלאה. הרי שאתם חייבים לפנות במהירות לקבלת מענה רפואי מקצועי. בסופו של יום, הרי שרק הרופא שלכם ישכיל לראות את מלוא התמונה ולהציע לכם את הטיפול הרלוונטי.

יש כמה דרכים לטיפול באבנים בכליות, בין אם על ידי שימוש בהלם חוץ גופי בניסיון לרסק את האבנים, מה שיאפשר להן להמשיך ולצאת במערכת השתן. רק במקרים חמורים, ילכו על טיפול פולשני כמו ניתוח בניסיון להוציא את האבנים בהצלחה. העניין הוא שהמטרה היא לא רק לטפל בבעיה באופן נקודתי. אלא, המטרה היא להצליח ולמנוע הופעה חוזרת של אותן אבנים במערכת השתן. את זה אנחנו עושים בכמה דרכים.

איך לשמור על אורח חיים מאוזן כדי להימנע מהישנות התופעה

כאמור, המטרה שלנו בראש ובראשונה זה למנוע הישנות של התופעה המדאיגה. את זה ניתן לעשות קודם כל באמצעות תזונה מאוזנת. הימנעות ממאכלים מטוגנים, מלוחים יתר על המידה ואלכוהול בהחלט יכולים לעשות שינוי בטווח הארוך. בנוסף, חשוב להקפיד על שתיה מרובה. שכן הופעה של אבנים בכליות תלויה לעיתים בירידה של כמות הנוזלים במערכת השתן. כך שאם יש לכם נטיה טבעית לכך, הרי שעליכם יותר מכולם להקפיד על שתיה בכמות המומלצת בכל יום.

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות