חיפוש

 

 
לדף הבית >>     כלכלה עסקים וקריירה >>

דרור אטרי: ”לא נאפשר פגיעה בחופש ההתאגדות של חברינו בקהילה העסקית”

 

פגשנו את נשיא לשכת המסחר ירושלים והשפלה דרור אטרי רגוע לחלוטין, וזאת גם בתום שבועיים רוחשי פעילות, ומס ימים אחרי הרמת כוסית מרגשת על גגו של מלון ”טריפ בת שבע” בבירה, בהשתתפות  שגרירים וקונסולים מקוסטה ריקה, טורקיה, פיליפינים, יו”ר העסקים במזרח העיר ובכירים במשק הישראלי

 

נשיא לשכת המסחר ירושלים והשפלה סוגר עוד שנה עברית עמוסה פעילות, צמיחה ושאיפה להגעה לפסגות גבוהות יותר ויותר. שבוע אחרי הרמת הכוסית המרגשת על גגו של מלון "טריפ בת שבע" בבירה, בהשתתפות נציגים ושגרירים כמו קוסטה ריקה והפיליפינים  ושל יו"ר העסקים במזרח העיר, פגשנו את דרור רגוע כאילו לא עברו עליו שבועות לחוצים ועמוסים של פעילות שבין היתר נועדה לסייע לאנשי העסקים בעיר:

נשיא לשכת המסחר מר דרור אטרי ושגריר קוסטה ריקה 

 

מר אטרי, העסקים בירושלים עומדים מול אתגרים לא פשוטים. באילו פעולות נוקטת הלשכה לטובת העסקים?

דרור אטרי: "כשנכנסתי לתפקידי מצאתי את חבריי בקהילה העסקית בירושלים מתמודדים עם קשיים כלכליים וביורוקרטיים, חלקם היו על סף סגירת עסקיהם,  ולא מעט מהם אף סגרו את עסקיהםבשנה החולפת. בחרנו בלשכת המסחר ירושלים לשים את החבר במרכז ולסייע בידם ברמה הפרטנית וברמה המורחבת. ברמה הפרטנית העמדנו אץ שירותי הלשכה לחברים, הן בנושא יעוץ וליווי עסקי, מרכז המימון הישראלי, קידום יוזמות עסקיות ובניית תהליכים להפריה מקצועית עסקית של החברים על ידי יצירת מעגלים של מפגשי נטוורקינג, ימי עיון וכנסים.

ברמה הרוחבית הצלחנו לייצר תהליכי שיתוף פעולה מעמיקים עם חברי הטוב השר לענייני ירושלים ח"כ זאב אלקין ששם לו מטרה להדק את הקשרים שבין הקהילה העסקית ומשרדו ואנו זוכים לדלת פתוחה ולמענה לכל פנייתנו. הצלחנו להוביל ולהעמיק את קשרינו עם משרד התרבות והספורט בראשות השרה מירי רגב ויצירת הרמוניה ועשיה משתפת עם מנכ"ל המשרד יוסי שרעבי. גם מול הרשות לפיתוח ירושלים.

הלשכה וחבריה בנתה מערכת יחסים יפה ועם העומד בראשה המנכ"ל אייל חיימובסקי שפועלים ללא לאות לקידום צמיחתה וכלכלתה של העיר. לשמחתי מצאתי בעיריית ירושלים מראש העיר ניר ברקת , המנכ"ל אמנון מרחב תושב עירי וידיד שנים רבות ומנהלי האגפים השונים שותפים לכאב חברינוופועלים יחדיו לחיזוק צמיחתה וכלכלתה. אמנם הבעיות לא נפתרו אבל עצם זה שישנה אוזן קשבת זה כבר הרבה מאד.

לדוגמא יחד הצלחנו לתקן עוולות של חברינו בקהילה העסקית כמו ביטול שוק העיר שבימי שני ורביעי היו ממוקמים דוכנים המנוהלים על ידי עסקים מחוץ לעיר אשר פגעו בפרנסת עסקי דל בני העיר בכל שהעמידו למכירה פריטים ומוצרים במקביל למוצרים אותם מעמידים חברינו במרכז העיר שבמשך שלושים שנה ומשלמים מיסים וארנונה.

פניה משותפת לגורמי העירייה הצלחנו להביא לביטול השוק. הלשכה אף הצליחה לסייע לסוחרי שכונת נחלת השבעה על ידי כך שצמצמנו משמעותית את היקף עבודות התשתית שתוכננו באזור. ניסיון העבר לימד כי הם היו נפגעים פגיעה אנושה אם התכניות היו יוצאות אל הפועל במתכונתן המקורית. צמצום פרק הזמן הציל במידה רבה את העסקים שם".

 

בשנה החולפת נחנך הכביש החדש לירושלים, בשנה הקרובה ייחנך גם קו הרכבת הבינעירוני החדש לבירה. איזו השפעה היה לדברים על הסקטור העסקי בירושלים?

לשכת המסחר מברכת את שר התחבורה חבר הכנסת ישראל כץ ואת ראש העיר ניר ברכת על קידום היזומה שללא ספק תסייע להרחבתה, צמיחתה ושגשוגה הכלכלית של העיר בכל שככל שדרכי ההגעה לעיר יהיו טובות יותר נוכל לראות יותר ויותר אנשים שבאים ונהנים מהשירותים המגוונים והיפים אותם מעמידים חברינו לקהילה העסקית .

וועידת העסקים הקטנים

 

בשנה החולפת הינו עדים לאינפלציה של יוזמות חקיקה שנועדו אולי להגן על הצרכן, אך פגעו קשות בסקטור העסקי. כיצד פעלה הלשכה  בייצוג האינטרסים של חבריה?

לצערי לא מעט ממשרדי הממשלה והכנסת לא הפנימו שכלכלתה של מדינה ושל רשות מקומית מושתתת על עסקיה. המגזר העסקי עומד הפני מבול של חקיקה דורסני כנגד העסקים. לשכת המסחר יחד עם שותפיה בארגונים הכלכליים עמדה עמידה איתנה כנגד מבול החקיקה. רק לצורך ההבנה-  בכנסת הנוכחית חוקקו 175 חוקים בתחום דיני העבודה שעל חלקם אנו מברכים, אבל אף אחד לא שאל את עצמו מאיפה בעלי העסקים יביאו את הכסף כדי לתת למענה לחוקים החדשים, אבל אם אנחנו לא היינו שם היו מחוקקים 400 חוקים נוספים. הצלחנו בכוחות משותפים עם האירגונים הכלכליים לצמצם באופן ניכר כאמור את הפגיעה בעסקים.

 

לאחרונה אנו עדים לתביעות של ארגונים שונים בירושלים והסביבה כננגד עסקים מירושלים וסביבתה לתשלום דמי טיפול ארגוניים. מה עמדת הלשכה בנושא ומה הפעולות שנקטה לטובת חבריה והעסקים מירושלים בנושא?

הלשכה מאמינה בחופש ההתאגדות של החברים ובחירתם תחת מי להתאגד. יחד עם זאת, וכפי שהתפרסם לא אחת, היא לא אפשרה ולא תאפשר פגיעה בחבריה, ותעמוד כצוק איתן לצד החברים. כפי שהצליחה לבטל תביעות ודרישות תשלום של ארגונים כנגד חברים החברים בלשכה. לשכת המסחר חברה לפעילות משותפת לצד לשכת המסחר חיפה אשר הגישה בגץ בנושא ופעילות זו הצליחה להקפיא את כל הניסיונות לגבות דמי חבר כנגד עסקים בכלל, עד לחודש אוגוסט האחרון שבו בג"ץ הנחה את כל בתי הדין לעבודה והארצי לעצור כל התדיינות וכל הליך הקשור לתביעות של ארגונים כנגד עסקים בנושא. בג"ץ הורה למדינה ובראשה משרד העבודה והרווחה האמון על העניין, להיכנס להתדיינות עם הארגונים ולגבש תקנות חדשות הולמות יותר לתקופה העכשווית ואשר יתנו את הדעת למצוקות הקהילה העסקית.

 

חותמים על ההסכם

 

מזה זמן אנו רואים תנופה רחבה של לשכת המסחר במישור הבינלאומי. מה תוכל לספר על זה?

עם כניסתי לתפקיד שמתי לי למטרה לסייע ברמה הפרקטית והמעשית לחבריי לקהילה העסקית בקידום הזדמנויות עסקיות ברמה הארצית והבינלאומית. הרחבנו את האגף הבינלאומי ויצרנו פתיחת שווקים חדשים והזדמנויות עסקיות ברמה הבינלאומית שיביאו להפריית ידע מקצועי בנינו לבין מדינות בעולם. 

אנו פועלים ללא לאות לפיתוח הזדמנויות עסקיות כאמור על ידי אפיון הצרכים של כל מדינה לצד האפשרויות שאותן יכולים חברים במגזר העסקי בישראל לעמיד לרשות אותן מדינות ולהיפך, וכן קידום משלחות עסקיות בעיר. חברי משלחות אלה לנים בירושלים, מתארחים ומבלים בעיר ונהנים מהשירותים המצוייניםשאותם מעמידים חברינו לקהילה העסקית לטובת אותן משלחות.

אני גאה לעדכן שבתקופה כה קצרה הצלחנו להביא לחתימת הסכמי סחר שמגלמים בתוכם את שלושת הפרמטרים שציינתי, לדוגמה להסכם עם המועצה של מחוז חרבין בסין המונה עשרה מיליון תושבים, העמקנו ופתחנו את דלתות ההזדמנויות העסקיות לחברינו מול הפיליפינים, תאילנד, קוסטה ריקה, תורכיה וצרפת. חימום מערכת היחסים בנינו לבין השגרירים והקונסולים המסחריים הניבו קידום של משלחות עסקיות רמי דרג בין אותן מדינות לחברינו בקהילה העסקית.

לשכת המסחר גם לא פסקה ואף העמיקה את קשריה מול חברינו במזרח ירושלים ואני שמח שיושב ראש איגוד העסקים במזרח ירושלים מאזן אקלאקבחר להצטרף ללשכה, להעמיד בראש מעייניו את קידום המסחר בין מערב העיר למזרחה, ולהיות שגריר נאמן של הלשכה בירדן, בסעודיה ובארצות ערביות עמן לישראל יש קשרים דיפלומטיים.

 

אילו יוזמות חדשות בכוונת הלשכה להשיק בשנה הקרובה לרווחת בעלי העסקים בעיר?

לשכת המסחר מאמינה שיכולתו של בעל העסק לפעול ברמה המקצועית והעסקית באופן הראוי והיעיל ביותר.בימינו זוהי חובה על כל בעל עסק למקצע את עצמו ברמה האישית והמקצועית ועל כן לאחרונה הקימנו את "קמפוס המכללה העסקית חברתית" שתעניק העשרה מקצועית בתחום הניהול העסקי, שיווק בעידן הרשתות החברתיות, דיני עבודה, משפט מסחרי, ימי עיון וקורסים בנושאי דירקטורים, ניהול רשתות חברתיות, ניהול פיננסי וכו’.

 

 אחרי  החתימה

 

דרור אטרי וחברי הלשכה

ערכי הקיימות והסביבה הופכים ליותר ויותר משמעותיים גם בעולמות הכלכלה והעסקים. אילו פעולות נעשו על ידי הלשכה בתחום זה?

בלשכת המסחר קיימים ארגונים ארציים הפועלים לקידום האינטרסים המקצועיים של חבריהם בענפים השונים. בשנה האחרונה הוקם בתוך הלשכה ענף הקלינטק וההיי - טק הישראלי שמגבש בימים אלה פעולות לקידום הנושא.

הסכם השמיים הפתוחים והביטחון היחסי בתחום התעופה העולמית, הפכו את ענף התיירות לאחד הצומחים ביותר בכלכלה העולמית, גם בארץ נרשמה עליה במספר המבקרים. האם להערכתך העיר ערוכה לקליטתם ומה עוד ניתן לעשות?

הקהילה העסקית בירושלים לא רק שמוכנה וזמינה לארח ולהנגיש את שירותיה לתיירים מחו"ל ולתושבי ישראל בכלל. ירושלים לא רק שהיא בירתנו האהובה , היא גם אם שלושת הדתות שקהילות רבות רואות בה אזור תיירותי מן המעלה הראשונה. האטרקציות והשירותים אותם מעמידים חברינו, לצד פעולות נוספות של גורמי ממשל ועירוניים מקדמים בימים אלה יעניקו למבקר בעיר את האירוח המושלם.

מה תאחל לאנשי העסקים עם פרוס השנה החדשה?

ני מאחל לכל חברי בלשכה, בארגונים השונים הפועלים דרכינו ולכלל אנשי העסקים בבירה ובשפלה, שנה של התפתחות וצמיחה, של גידול בעסקים ושל התרחבות ושנה של מהצלחה בכל מעשה ידיכם".

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות