חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות 2008 >>

הופכים את אבני החושן לחד סיטרי

 

בימים אלה בוחנת העירייה, בשיתוף עם תושבי רחוב אבני החושן, אפשרות להפוך את הרחוב לחד סטרי בקטע הדרך בין רחוב כפתור ופרח בו יש מגרש חנייה עבור באי בית הספר אבני חן...

 

 מטרת הבדיקה היא לבחון  מצב שבו בשעות העומס יהפוך קטע הרחוב, בו שוכנים שני בתי הספר, שישה גני ילדים ומעון יום, לחד סטרי. בעירייה הדגישו כי למעט פרק זמן זה בעת ההגעה למוסדות החינוך, התנועה ברחוב תמשיך להיות דו סטרית.  

נושא זה עלה לדיון בעקבות פניות התושבים שהתלוננו כי מידי בוקר ישנו עומס תנועה כבד בחלק זה של הרחוב, המשמש ציר מרכזי עבור תושבי השכונה ומוביל ממרכז השכונה לרחוב פז ומשם לכביש 3 העירוני (יהודה המכבי) ולכביש 431 המוביל לתל אביב וערי השפלה. בעקבות הפניות ערכה העירייה מספר בדיקות תנועה ברחוב בהשתתפות גורמי המקצוע של העירייה ובהם מהנדסת התנועה של העירייה, שאישרה לבחון את הנושא.

זו אינה הפעם הראשונה שמהלך זה נעשה בעיר. כזכור, לפני מספר שנים נערך פיילוט דומה ברחוב ראובן שבשכונת השבטים, שגם בו נמצאים שני בתי ספר, שישה גני ילדים ומעון יום. על פי הפיילוט, שהצליח וכעת הוא עובדה מוגמרת, בין השעות 07:30 ל-08:30 ובשעות סיום בית הספר הופך הרחוב לחד סטרי. תהליך זה הצליח והביא להורדת גודש התנועה ברחוב זה ולשיפור משמעותי בבטיחות התלמידים, ילדי הגנים וכמובן תושבי הרחוב.

כחלק מהכנת העירייה לקראת הפיילוט בשכונת אבני חן נשלח בתחילת השבוע לתושבי הרחוב באזור זה מכתב מטעם העירייה ובו ההסבר לתהליך. בסיום המכתב נשאלים התושבים אם הם מסכימים למהלך ונדרשים להשיב על כך באמצעות שליחת תשובה למייל שנמסר להם.

כאמור, לאחר קבלת תשובות הדיירים ובהתאם לתוצאות הצבעתם, תבחן העירייה אם לקיים את הפיילוט ובין אם לאו.

 ראש העיר, חיים ביבס: "בטיחותם של ילדי העיר עומדת לנגד עיננו כאשר הם הולכים לבתי הספר והגנים וחוזרים מהם ולכן בשבועות האחרונים אנו בוחנים, בשיתוף עם התושבים, את האפשרות להפוך את רחוב אבני החושן לכביש חד סטרי בשעות הבוקר. אני בטוח שהשינוי, בדומה למהלך הדומה שנעשה ברחוב ראובן לפני כחמש שנים, יגביר את בטיחות ילדינו ויקל משמעותית על התנועה ברחוב."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות