חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

סקר חיסונים עירוני בקרב עובדי ההוראה

 

היחידה לתכנון אסטרטגי ומחקר בעירייה, ביצעה לאחרונה מדגם חשוב בקרב עובדי החינוך בעיר ותושבים שעובדים בחינוך מחוצה לה, שמטרתו לבחון את ההיענות למבצע החיסונים בקופות החולים בעיר, ובהתאם את מידת היערכותה של המערכת העירונית לחזרה הדרגתית לשגרה. 

 

86% מעובדי ההוראה בעיר כבר התחסנו

אמש הודיעה העירייה על הרחבת מבצע החיסונים גם לתלמידי כיתות יא’-יב’.

היחידה לתכנון אסטרטגי ומחקר בעירייה, ביצעה לאחרונה מדגם חשוב בקרב עובדי החינוך בעיר ותושבים שעובדים בחינוך מחוצה לה, שמטרתו לבחון את ההיענות למבצע החיסונים בקופות החולים בעיר, ובהתאם את מידת היערכותה של המערכת העירונית לחזרה הדרגתית לשגרה. המבצע לחיסון עובדי מערכת החינוך של העירייה בשיתוף עם קופות החולים החל ביום שישי, 8.1 ונמשך כעשרה ימים במהלכם נרשמו והתחסנו כ-2400 עובדי הוראה וצוותי מוסדות החינוך העובדים בעיר או גרים בה
המדגם נערך בקרב כ-24% מעובדי החינוך ובהם מורים, גננות, סייעות ותומכי הוראה. על פי הסקר, נכון ליום 20.1, התחסנו כ-86% מעובדי החינוך, מתוכם 87% תושבי העיר. נתון מעודד בהחלט, שמלמד על כך שעובדי החינוך מצביעים ברגליים וגם בידיים שמוכנות לקבל חיסון. עוד מלמדים הנתונים, כי 98% מתוך אלו שהתחסנו קיבלו את המנה הראשונה לחיסון ו- 2% קיבלו כבר את המנה השנייה. כיוון שאת המנה השנייה יש לקבל בהפרש של כשלושה שבועות מהמנה הראשונה, בימים הקרובים צפוי לעלות אחוז המתחסנים בקרב עובדי ההוראה שמשלימים את תהליך החיסון.
על פי הסקר, 14% בלבד טרם התחסנו, כאשר 70% מתוכם ממתינים בתור או מתכוונים להתחסן. רק 2.2% מתוך סך הנדגמים הצהירו כי לא מעוניינים בשלב זה להתחסן. מבחינת פילוח גילאים, נראה כי 89% בגילאי 60 ומעלה התחסנו, נתון זהה גם בקרב גילאי 41-59. 80% התחסנו בקבוצות הגיל 22-40. בפילוח מוסדות החינוך מצביע הסקר על כך ש-86% מהמתחסנים הם עובדי הוראה בגנים עירוניים, 88% בבתי ספר ו-83% במסגרות של עמותת "סחלבים". עם זאת נמצא כי כ-30% מעובדי הגנים הפרטיים טרם התחסנו.
ד"ר אופיר לנג, מנהל היחידה לתכנון אסטרטגי ומחקר הדגיש כי נתונים מזהים של העונים לסקר לא הוזנו למערכת ותשובותיהם משמשות למטרות מחקריות בלבד, במטרה לספק נתונים חיוניים למקבלי ההחלטות בהמשך התמודדות עם נגיף הקורונה.
במקביל לתהליכי החיסון של צוותי בתי הספר, הודיעה העירייה, ביום שבת 23.1, על מבצע חיסונים דומה גם עבור תלמידי כיתות י"א-י"ב (גילאי 18-16), אשר יוכלו ללכת להתחסן בקופות החולים, על פי החלטת משרד הבריאות. זאת על מנת לאפשר לתלמידים אלו ללמוד ולהיבחן לבגרויות בתקופה לא פשוטה זו. מאז הודעת העירייה, נרשמו יותר מאלף תלמידים באתר העירייה. כמו כן, ניתן להירשם ישירות גם בקופות החולים.
חיים ביבס, ראש העיר: "הסקר נעשה במטרה ללמוד מהשטח, מה ההיערכות שאנו נידרש לה ביום שאחרי הסגר, כשמערכת החינוך תשוב לפעילות בבתי הספר והגנים. הנתונים בהחלט מעודדים ומשמחים, ומלמדים על ההתגייסות האדירה של צוותי החינוך לתת כתף במאבק כנגד הנגיף, ועל כך יישר כוח. אין לי ספק כי ההירתמות לחיסונים תשנה את מאזן הכוחות מול הנגיף, אך עלינו לזכור כי חובה לשמור על הכללים כל העת, גם אחרי סיום תהליך ההתחסנות."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות