חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

כנס ”ציונות עכשוית” של תנועות הנוער במודיעין

 

חניכי תנועות הנוער של מודיעין פגשו בכנס ’ציונות עכשווית’, בהובלת בית אלמוג שילוני ואגף חברה נוער וצעירים בעירייה, את מויש לוי, אלוף (מיל.) אמיר אבולעפיה ויוסי שילוני, ושמעו מהם על ערכים וציונות  

 

אחת המטרות של עמותת בית אלמוג שילוני - מעבר להענקת בית חם לחיילות ולחיילים בודדים - היא להוות מרכז ערכים וקהילה, ולהטמיע בקרב הציבור את הערכים שלאורם התנהלו חייו הקצרים של סמ"ר אלמוג שילוני ז"ל - כדוגמת ערבות הדדית, אחריות, גבורה, דאגה לחלשים וענווה.

העמותה שמה לה למטרה להנחיל את הערכים הללו, כדי לבנות חברה מעורבת ואכפתית, שחיה בשיתוף, מתוך השונות המרכיבה כל פרט, ושואפת לעשות זאת על ידי הקמה של מרכז חינוכי לערכים.

ביום א’ 21.11.21 הונחה הלבנה הראשונה לקראת הקמת המרכז. כנס משותף של אגף חברה, נוער וצעירים בעיריית מודיעין ובית אלמוג שילוני, התקיים בעיר. בכנס השתתפו צעירות וצעירים, תלמידי כיתות י"א, נציגי כל תנועות וארגוני הנוער הרבים הפועלים במודיעין. אלה התכנסו ביחד, כדי לדון ולהבין "מהי ציונות עכשווית?".

את הכנס הנחתה רינה שריד, רכזת תנועות וארגוני נוער במחלקת הנוער, אגף חברה נוער וצעירים בעיריית מודיעין.

דקלה ארזני בן ברוך, מנכ"לית עמותת בית אלמוג שילוני, ספרה בקצרה את סיפורו של אלמוג שילוני, שקפח את חייו בפיגוע רצחני, וכיצד ערך הציונות בא לידי ביטוי בחייו ובמותו. בהמשך הועלתה השאלה ’מהי ציונות בשנת 2021?’, והנושא נדון במושבים בהם השתתפו הנוכחים.

מויש לוי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בעיריית מודיעין, כיבד את האירוע בנוכחותו, ודיבר עם הצעירים על ערבות הדדית ועל גישור הפערים בין חלקי האוכלוסיה.

יוסי שילוני, אביו של אלמוג, דיבור על חציית ים סוף, כמשל לפלגים בעם היהודי, ותיאר כיצד אלמוג לקח על עצמו לגשר על הפערים, ואימץ אל לבו ואל ביתו את החיילים הבודדים ששרתו עמו. הוא סיפר כיצד מרבית הדברים שעשה בחייו נודעו למשפחה רק לאחר שאלמוג נלקח מהם, ושעם לכתו, היה ברור להוריו שעליהם להמשיך את העשייה המבורכת שלו.
הוא סיפר על שלושת הבתים הפועלים כיום בעיר, ומהווים בית חם וגב איתן לחיילות ולחיילים בודדים, בדרך להגשמת החזון ארוך הטווח של העמותה, להקים בית קבע לכמאה חיילים בעיר מודיעין.

לאחר מכן, הצעירים נחלקו לקבוצות דיון, בשני מושבים, ועסקו בנושא גיבוש ערך הציונות עבור כל חניך והגשמתו בחיי היום יום.  
המשתתפים קראו טקסטים העוסקים בסוגיות כגון: מהי ציונות כיום? האם יש ביטוי אחד לציונות? מה חלקך בהגשמת הציונות? ועוד, הם דנו בטקסטים ועיבדו אותם.

אחרון הדוברים היה אלוף (מיל.) אמיר אבולעפיה, תושב העיר, שריתק בדבריו את בני הנוער, ושיתף בתפיסת הציונות בעיניו, לאור היותו מפקד בצבא לאורך שנים רבות.
בדבריו עסק בהגדרתו לערך ציונות כיום, מהי ציונות עכשווית, אלו ערכים נלווים לערך הציונות, כיצד הגשים את ערך הציונות כמפקד וכיצד ניתן להגשימו בשירות הצבאי, מהם אתגרי החברה הישראלית במפגש עם ציונות 2021 ועוד.
בתום ההרצאה התקיים שיח בין האלוף (מיל.) אבולעפיה לחניכים.

בסופו של הכנס, החניכים ציינו את התובנות שלהם, לאור הנושאים שעלו בקבוצות הדיון.

דקלה ארזני בן ברוך, מנכ"לית עמותת בית אלמוג שילוני מסכמת: "אנחנו בעמותת בית אלמוג שילוני החלטנו לקיים פעילות לצעירים, שעוסקת בנושא של ערכים. פנינו למחלקת הנוער וצעירים בעיריית מודיעין, ואלה הרימו את הכפפה, ומאותו הרגע, פעלנו בשיתוף מלא לקיום הפעילות.

"כל אחת ואחד מהחניכים שהשתתפו בכנס לקחו דבר מה שהשפיע עליהם במהלך היום, ושתפו פעולה עם הפעילות. יש לנו נוער מצוין, חושב, פעיל ובעל רצון להשפיע לחיוב על המתרחש בחברה הישראלית ולפעול בקהילה בעיר.

"תודה לבני הנוער שהשתתפו ביום הזה, ותודה לצוות ההוגה והמיישם, גיא שילוני, אריק וירצבורגר, מירב שמל, שוקי לוין ורינה שריד. זה היה יום חשוב ומשפיע!"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות