חיפוש

 

 
לדף הבית >>     דרור אטרי >>

דרור אטרי לשר הפנים: פטור את העסקים מארנונה בחודשים 10-12/23

 

לשכת המסחר באמצעות  דרור אטרי שיגרה מכתב לשר הפנים מר משה ארבל ובו פניה לפטור מארנונה לעסקים לחודשים אוקטובר-דצמבר 2023

 

אל מר משה ארבל שר הפנים 

הנדון: פטור מארנונה על נכסים עסקיים לחודשיים אוקטובר – דצמבר 2023

מכובדי:

הריני פונה בזאת לכבוד השר בשם לשכת המסחר ירושלים והקהילה העסקית בישראל בבקשה להפעיל את סמכותך ולחתום על תקנות שיחייבו את הרשויות המקומיות להעניק פטור מארנונה לעסקים שנפגעו מהמלחמה אשר נכפתה על כולנו, לתקופה של שלושה חודשים הקרובים חודשים אוקטובר – דצמבר 2023 תוך שיפוי הרשויות בעניין.

כידוע לאדוני, יישוביי הדרום, שדרות, אשקלון, אופקים ועוטף עזה סגורים באופן מלא ואף תושביהם פונו. מרבית העסקים בירושלים ובישראל בכלל, בקושי מתפקדים לאור המצב המלחמה בו אנו שרויים; רבים מעובדיהם גויסו בצו 8 ורבים סגורים. על כן על המדינה לפעול באופן מידי לסייע לעסקים ולמנוע קריסה כלכלית של כלל העסקים במשק הישראלי, המהווים מנוע הצמיחה של המשק, קריסה אשר תביא לקריסה כל המשק כולו.

על כן, נדרשת הירתמות מידית של הממשלה והרשויות למען העסקים. כאמור, בימי המלחמה והחירום הפוקדים אותנו, נאלצים בעלי העסקים להתמודד עם מציאות מורכבת וקשה. מטבע הדברים, בעלי העסקים חווים צמצום חריף ומהותי בהכנסות ובשימוש המעשי בנכס העסקי, לעיתים קרובות עד כדי אי פעילות מוחלטת.

במקביל, בעלי העסקים נאלצים להתמודד עם תשלומי הארנונה התקופתיים על הנכס העסקי שלהם. בהינתן שהמלחמה ומצב החירום עתידים לשרור גם בעתיד הקרוב, קיים חשש לפגיעה קשה בעסקים, שתוחמר גם כתוצאה מנטל תשלומי הארנונה התקופתיים. לפיכך, כארגון מייצג של עסקים בישראל, אנו פונים לכב’ בבקשה להחיל בהקדם הסדר של פטור מארנונה על עסקים לאורך כל תקופת המלחמה.

נזכיר בהקשר זה, כי בעבר הלא רחוק הוחל הסדר דומה לרגל מגפת הקורונה שפקדה את מדינת ישראל. אנו סבורים כי לעניין הפטר מארנונה, אין הבדל מהותי בין תקופת הקורונה לבין תקופת המלחמה הפוקדת אותנו כיום, ואדרבה – ק"ו שיש להחיל הסדר זה כיום, ביתר שאת. על כן, הריני שב ופונה לכבוד השר להפעיל את סמכותו באופן מידי ולחתום על תקנות פטור מארנונה לעסקים.

אנו נשמח להיוועד ולדון עם כב’ או מי מטעמו לצורך עיבוד פרטי ההסדרים הנדרשים. אנו מודים מראש על הקשב ועל הטיפול בנושא, ונושאים תפילה לפני הקב"ה, ביחד עם כל עם ישראל, לימים של שלום וברכה וגאולה במהרה ממש.

 

בכבוד רב

דרור אטרי, נשיא"ל

ממנונה רגולציה, ממשל בינלאומיים

 

-  מר חיים ביבס,  יו"ר מרכז השלטון המקומי.

- עו"ד שי ארז, מ"מ נשיא לשכת המסחר י-ם ממונה רגולציה, ממשל .

-  דר’ יעקב סימון, יו"ר ועדת מיסוי וארנונה בלשכת המסחר. בינלאומיים .-

 עו"ד יעקב שבת, סיו"ר ועדת מיסוי וארנונה בלשכת המסחר. . עו"ד אבי סלמן, מזכיר הלשכה

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות