חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הפסיכולוגית ד”ר עודדה פלד ממכבים השיקה במודיעין ספר חדש

 

הספר הייחודי ”טיפה מרה – חיי מרורים” עוסק בתסמונת האלכוהול העוברי ונזקי האלכוהול לעובר בעקבות שתיית אלכוהול בהריון

 

הסופרת והפסיכולוגית ד"ר עודדה פלד ממכבים השיקה את ספרה החדש, רביעי במספר, "טיפה מרה – חיי מרורים, אופק של תקווה" היוצא לאור בימים אלו. אירוע ההשקה נערך במודיעין בבית משפחתו של אלוף במיל’ יואב (פולי) מרדכי, לשעבר דובר צה"ל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש המינהל האזרחי, ואשתו דליה הייתה אחראית על הכיבוד המרשים לאירוע שהיא הכינה בעצמה.

ד"ר עודדה פלד היא מומחית לפסיכולוגיה שיקומית ולפסיכולוגיה התפתחותית ומטפלת באומנויות. היא עוסקת בנוירופסיכולוגיה בגישה אינטגרטיבית ובעלת "המרכז לטיפול אינטגרטיבי" במכבים. היא עבדה כפסיכולוגית, כיועצת ובהדרכה לצוות במרכז שיקום נוער תל אביב יפו ובמכון פויירשטיין בירושלים, לימדה והעבירה קורסים בסמינר הקיבוצים, במכון נגיד בירושלים, במכללת "דוד ילין". בעבר לימדה במכון ווינגייט במסגרת הלימודים לתואר שני בחינוך גופני מיוחד ועבדה בבית החולים "הלל יפה" בחדרה ביחידה הנוירולוגית ובבית לווינשטיין בהוד השרון, במחלקת נפגעי ראש. היא מעבירה השתלמויות והדרכות לאנשי מקצוע בתחומים כגון: הפרעות התפתחותיות, דרכי האבחון והטיפול בהן בגישה אינטגרטיבית ושילוב ילדים בעלי שונות במסגרות החינוכיות השונות, משמשת כמנהלת שותפה בעמותה הישראלית לטיפול במשחק, ואף הציגה בכנסים בינלאומיים בתחומי הטיפול המשולב והטיפול במשחק.

הספר "טיפה מרה – חיי מרורים" עוסק בתסמונת האלכוהול העוברי וקשת נזקי האלכוהול לעובר, ולהפרעות הנוירו-פסיכולוגיות הנלוות לתסמונת אליה המודעות עדיין נמוכה, ומכיל בתוכו תובנות רגישות לגבי הילד ומשפחתו. בספרה מבהירה ד"ר פלד את התהליכים הדינאמיים וההתפתחותיים ומובילה את הקורא במסלול החיים של הלוקה בתסמונת, מסע שהוא נחלתם של הילד וסביבתו. בנוסף, היא מציגה גישה טיפולית ייחודית, מקורית ושונה המבוססת על פרופיל המאפיינים של התסמונת, תוכנית שמהווה אופק של תקווה.

את האירוע פתחה רוני גולצמן, מוזיקאית ומטפלת רגשית שעבדה עם ד"ר עודדה פלד במשך שנים, שניגנה בחליל צד קטע מוזיקלי. יהורם גלילי, עורך ספרותי, סופר ומשורר המנהל את קמפיין יחסי הציבור לספריה החדשים של ד"ר עודדה פלד, הנחה את האירוע והודה לעשרות המשתתפים והמשתתפות על הגעתם לאירוע ההשקה. הוא הקריא מספר משפטים שאמרה ד"ר עודדה פלד על ספרה החדש במהלך ראיון רדיופוני שלה לשדרית הרדיו מיכל צפיר בתכנית "חיים טוב יותר" המשודרת בתחנת רדיו תל אביב.

יהורם גלילי מקריא טקסט מהספר

לאחר מכן הקריא גלילי טקסטים מקצועיים המופיעים בכריכה האחורית של ספרה החדש של ד"ר עודדה פלד שכתבו פרופ’ רפי קרסו, עמית לשעבר של ד"ר דרורה עודדה ופרופ’ למדעי המוח ומערכת העצבים מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת באר שבע, M.D., מנהל המחלקה הנוירולוגית ומרפאת הכאב (בדימוס) במרכז הרפואי הלל יפה, וד"ר אהרון פלשמן, מומחה ברפואת ילדים, פסיכיאטריה כללית ופסיכיאטריה של הילד והמתבגר.

גלילי הקריא קטע מרגש בשם: "להיות ילדת FAS – עדות ממקור ראשון" המופיע בספרה של ד"ר עודדה פלד, ולאחר מכן הקריא, לצלילי קטע מוזיקלי שניגנה המוזיקאית רוני גולצמן, שיר מרגש בשם "להיות אמא של... ילדת ה- FAS שלי" המופיע בספר.

לאחר מכן ציין גלילי כי ספרה החדש של ד"ר פלד מתבסס על מחקרים המעידים על גמישות המוח, "וזה בהחלט נותן אופק של תקווה – כפי שמופיע בשם המשני של הספר. הספר אף מציע תכנית מובנית וסדורה שנותנת מענה לילדים שנפגעו מתסמונת העובר השתיין וגם לכאלה שסובלים מהפרעות נוירו-פיזיולוגיות – בעזרת תכנית מובנית וסדורה שפותחה על ידי ד"ר עודדה פלד – שיקום בעזרת אורחות חיים".

הוא הזמין את ד"ר עודדה פלד לשאת דברים, וציין כי לאחרונה היא הוציאה לאור את "בשם הילד" – סדרה חדשה של ספרי ילדים ונוער הזוכה לביקורות ספרותיות מפרגנות בכלי התקשורת הארציים. סדרת ספרים זו נועדה להשמיע את קולם של ילדים הסובלים מהפרעות שכיחות המשליכות על התנהלותם, תפקודם, איכות חייהם ועל התפתחות אישיותם ודפוסי התמודדותם בחיי היומיום ובהמשך בחייהם הבוגרים. ילדים ובני נוער הם "לוחמי חיים", המתמודדים עם קושי וחשים בלתי מובנים ולא פעם מואשמים וכואבים.

שלושת הספרים בסדרת "בשם הילד": מיועדים גם להורים ולמורים, על מנת שיבינו מה עוברים הילדים, וכוללת שלושה ספרים הכתובים בגוף ראשון ובחרוזים: "הפרעות בחרוזים", "דיסקלקוליה בחרוזים" ו"מצאתי את ה- B אסט B אדי שלי". כל ספר מציג מצבים והשלכותיהם, כאשר בדבריו של הילד הוא שוזר הסברים והגדרות, מתאר ומעביר את האופן בו הוא חווה את הקושי ואיך הוא מרגיש, מה עובר עליו וכיצד הוא חש את תגובות הסובבים, לצד דרכים להתמודד וכלים להעצמת תחושת ה"יש". לא פעם נאלצים ילדים הנדרשים להתמודד עם קושי לעבור מסכת ייסורים.

האירוע הספרותי המרתק של השקת ספרה של ד"ר עודדה פלד נחתם בקטע מוזיקלי נוסף שניגנה המוזיקאית רוני גולצמן.

לרכישת הספר "טיפה מרה – חיי מרורים, אופק של תקווה" ו/או שלושת הספרים בסדרת "בשם הילד":

https://katzr.net/d51af2

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות