חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

האם צריך להרחיב את קניון מודיעין?

 

בעלי חנויות במרכזים המסחריים הקטנים מתנגדים בתוקף וטוענים שהמרכזים יהפכו לפיל לבן: ”די לנו עם מרכז העיר החדש המוקם בימים אלו”. מאידך, מומחה נדל”ן אומר שמדובר בסוגים שונים של עסקים וכי ”לא מונעים מהצלחה להתפתח”

 

לפני כארבע שנים אמר מי שכיהן כמנכ"ל קניון עזריאלי במודיעין, יורם פיק, כי בכוונתו לקדם מהלך כדי להרחיב את שטחו של הקניון שבהנהלתו וכי הוא נמצא לשם כך במגעים ראשוניים עם עיריית מודיעין. לדבריו, תהליכי האישור, המכרז והבנייה יימשכו מספר שנים. עד אז יהיו במודיעין כ-100 אלף תושבים, ובסביבתה מתגוררים עוד כמה עשרות אלפים.

ההרחבה המדוברת אמורה היתה להתבצע בשטח של 4-5 דונם הנמצא בצמוד לקניון לכיוון תחנת הרכבת. מאוחר יותר שונתה התוכנית ובהנהלת הקניון דיברו על רעיון להגיש בקשה להרחבה בקצהו האחר של המבנה על חשבון רחבת הירידים שמול עמק החולה.

בינתיים, הגה ראש העיר חיים ביבס את רעיון המע"ר (מרכז העיר החדש של מודיעין) אשר במסגרתו ייבנו עשרות חנויות חדשות, כך שהתוכניות להרחבת קניון עזריאלי ככל הנראה ירדו לטמיון.

בתוך כך, איש עסקים ידוע בעיר מתחום הנדל"ן אמר השבוע ל"עיתונט – חדשות מודיעין": "כבר עכשיו במקרים מסוימים, בעיקר בימי ששי וערבי חגים, החנייה מפוצצת והקניון צר מלהכיל את הביקוש. בקרוב מתחילים לאכלס כאן שכונה חדשה – שכונת הציפורים, ובעקבותיה את שכונת נופים. הגדלת שטחו של הקניון היא מעשה נדרש בתוקף הנסיבות, וטוב אם יעשו חשיבה לטווח ארוך כדי להקדים תרופה למכה".

מנגד, שוחחנו השבוע עם בעל עסק באחד המרכזים המסחריים בעיר שטען כי: "הדבר יביא לפגיעה אנושה בעסקים הקטנים ובמרכזים המסחריים של השכונות, לכן אנחנו מתנגדים בתוקף למהלך זה. ייתכן מאוד שפתיחתן של חנויות ובתי קפה במע"ר בעוד כשנתיים יהווה את המסמר האחרון בארון הקבורה של המרכזים המסחריים בעיר ולא צריך להוסיף על כך עוד שטחי מסחר. כבר היום מצבם של העסקים הקטנים בעיר קשה ורבות מהחנויות במרכזים השכונתיים נסגרות".  

עם דברי התנגדות אלה חזרנו לאיש הנדל"ן וביקשנו את התייחסותו. לדעתו: "אמנם, נכון שמצבם של המרכזים המסחריים קשה, אך בהיגיון כזה צריך יהיה להקפיא כל עשייה וכל פיתוח בעיר, כדי לא לפגוע במתחרים. הימנעות מהרחבת שטחי המסחר בעיר אינו הכיוון הנכון של תכנון וניהול ערים, שכן העיר תצמח בקרוב בקצב מסחרר ומספר התושבים בה יגדל בהתאם. המרכזים המסחריים הקיימים בשכונות העיר צריכים להתאים עצמם לחיים בעיר שיש בה קניון גדול, משגשג ומצליח, וגם מרכז עיר פורח. תכנון נכון של מרקם העסקים ותמהיל נכון של חנויות יגן עליהם בפני פגיעה. יש עסקים רבים שלא פורחים בקניונים, כמו מכבסות, בזארים, מספרות, רהיטים ועוד. על עסקים כגון אלה צריכים להתבסס המרכזים המסחריים. גם בתי קפה איכותיים ומיוחדים מצליחים היטב למרות הימצאותו של הקניון. כך בנוי המסחר בערים הגדולות בישראל".  

עוד הוסיף איש הנדל"ן: "קניון מודיעין הפך תוך זמן קצר להצלחה גדולה מעל ומעבר למצופה. הרחבת הקניון תביא למודיעין מותגים חדשים וחסרים אשר לא יגיעו למרכזים מסחריים קטנים וכולנו נצא נשכרים מכך, אז למה לא לאפשר להצלחה להתפתח ולהתרחב".        

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות