שלום נטליה,
לפני שניגשים לעניין המיתוג הגרפי, אכן יש לבחון כמה דברים חשובים:
- מהו החזון העסקי שלנו?
- מהם הערכים שלנו שמובילים אותנו בעסק?
- מהי המהות של העסק שלנו?
- אילו שירותים ו/או מוצרים אנחנו מציעים?
- מיהו קהל היעד שלנו?
- מהי האסטרטגיה השיווקית שלנו?
יש עוד דברים שכדאי להעמיק בהם כדי להבין את הזהות העסקית שלנו, על מנת למתג את העסק בצורה שהכי תייצג אותו (ואותנו כמובן כאנשים שמאחורי העסק).
את כל זה אנחנו מבצעים באיפיון לפני מיתוג ומאוד חשוב לעשות את התהליכים הללו של הבנת הזהות העסקית על כל המשמעויות שלה (כל השאלות הנ"ל ויותר מזה..), לשם כך בסטודיו שלי יש גם שאלון עזר לפני מיתוג וגם שיחת היכרות, איפיון וסיעור מוחות, הרבה לפני שמתחילים ביצירת הסקיצות.
חשוב לי לציין שהרבה אנשים מסתכלים על המחיר ולצערי בסופו של דבר מתפשרים על "משהו יפה / ייצוגי" במחיר נמוך. תהליך מיתוג איכותי עולה בהתאם ושווה כל שקל בראייה עתידית. עסק מתחיל בכל מקרה צריך "לגלות" את עצמו, להבין איך הוא פועל ומה הדי־אן־איי שלו ורק לאחר מכן לבצע תהליך מיתוג אז כדאי לקחת זאת בחשבון.
בהצלחה ושנה טובה!
0523762990