חיפוש

 

 
לדף הבית >>     אבי אלבז >>

הצעה לסדר – הקמת אוהל, גזיבו, מצללה לזמן מוגבל בשטח ציבורי בעיר

 

אבי אלבז, פונה לראש העיר חיים ביבס בהצעה: ”אנשים יחידים ו/או קבוצות של אזרחים יהיו רשאים להקים אוהל, גזיבו, מצללה למשך 3-5 שעות בשטח ציבורי בעיר ללא צורך באישור העירייה, ובתנאי שהאוהל/גזיבו אינם מפריעים לתנועת הולכי רגל ולא מהווים מטרד לתושבים שגרים באזור.”

 

לכבוד

חיים ביבס, ראש העיר

מודיעין-מכבים-רעות      

הצעה לסדר – הקמת אוהל, גזיבו, מצללה לזמן מוגבל בשטח ציבורי בעיר

  1. ביום שישי האחרון לפני הצהרים, השתתפנו חברי סיעת מודיעין חופשית בהפגנה שהתקיימה בשדרות בגין בעיר, במרחק של יותר מ- 50 מ’ מביתו של שר המשפטים יריב לוין.
  2. ההפגנה התקיימה באישור משטרת ישראל.
  3. פקחי העירייה צפו בהפגנה אתמול, המתינו כשעה ורבע מתחילת ההפגנה, ולאחר מכן חצו את הכביש, פירקו והרסו את אוהל מחאת המילואימניקים (גזיבו) שהקימו מארגני ההפגנה.
  4. מארגני ההפגנה פנו באופן מסודר כבר בתאריך 16/01/2023 אל זוהר מנהל השיטור העירוני בעירייה בכדי לקבל אישור להקמת אוהל מחאת המילואימניקים (גזיבו) למשך כ- 2-3 שעות של ההפגנה, ושלחו אליו תזכורות, אך עד עכשיו, העירייה התעלמה לחלוטין מפניית המארגנים.
  5. ביום חמישי 26/01/2023 הגיע אל אוהל מחאת המילואימניקים פקח של העירייה ונתן למארגני ההפגנה דו"ח וקנס בסכום של 475 ₪, שבו נכתב שהאוהל הוקם ללא היתר של ראש העירייה!
  6. איך יהיה היתר של ראש העירייה, אם ראש העירייה בכבודו ובעצמו מתעלם מפניית המארגנים לקבל היתר של העירייה???
  7. ברור לחלוטין שאם ארגון ימני היה פונה אל העירייה להקים בשטח ציבורי אוהל תמיכה בשר יריב לוין, העירייה הייתה מאשרת מיידית את הקמת האוהל.
  8. האם עיריית מודיעין-מכבים-רעות נותנת דוגמה שלילית איך להפוך מעירייה שמתנהלת באופן דמוקרטי, לעירייה שמתנהלת באופן אנטי דמוקרטי???

 

  1. מר ביבס, להזכירך, מילואימניקים אלו אותם 50% מאזרחי המדינה, שמתגייסים לשירות חובה ולקבע בצה"ל, משרתים במילואים, עובדים ומשלמים מיסים כחוק, בכדי לממן את תקציב המדינה, ונושאים על הכתפיים את הביטחון, הכלכלה, התעשיה, המדע וההשכלה הגבוהה ועוד.
  2. בהכירנו את הכרוניקה של קבלת אישורים לאירועים כאלו ואחרים, אנו מניחים בסבירות גבוהה, שאתה ראש העיר חיים ביבס התעלמת מפניית המארגנים לקבל את אישור העירייה להקמת הגזיבו, ובנוסף אישרת את הריסת אוהל מחאת המילואימניקים ביום שישי האחרון.

גם את הדבר האלמנטרי המתבקש של תשובה שלילית למארגנים בכתב ובאופן מסודר העירייה לא עשתה.

  1. כידוע לך, במהלך השנתיים האחרונות, קבוצות של מתפללים הקימו בתי כנסת פיראטיים בשטחים ציבוריים, בפארקים ובגני שעשועים, מטרים ספורים מבתי תושבי הרחובות, אעפ"י שבשלב מסוים בתי הכנסת קיבלו אישור לכניסה חופשית לבתי הכנסת וללא הגבלות למספר מתפללים.
  2. תושבים רבים פנו אז פעמים רבות אל העירייה בתלונות על הרעש של המתפללים בשבתות בבוקר, ועל הלכלוך הרב שהשאירו בגני השעשועים ברחבי העיר, אך העירייה התעלמה מתלונות התושבים ולא שלחה פקחים לפרק ולפזר את ההתקהלות הבלתי חוקית של קבוצות המתפללים בגני השעשועים.
  3. האם העירייה מפרקת גזיבו או דלפק להנחת תפילין של תנועת חב"ד שמוצבת בשטח ציבורי או על מדרכה להולכי רגל בעיר? בוודאי שהתשובה היא חד משמעית לא, גם אם הדלפק מהווה מטרד להולכי רגל.
  4. כמו"כ, משפחות רבות קיימו ומקיימות מסיבות פרטיות וימי הולדת בפארקים ציבוריים ובגני שעשועים במשך שעות רבות, כמעט בכל ימי השבוע, והעירייה לא שולחת (ובצדק!) פקחים לפרק ולפזר את מסיבות ימי ההולדת.

 

לאור האמור לעיל, להלן הצעתנו לסדר:

מועצת העיר מחליטה שאנשים יחידים ו/או קבוצות של אזרחים יהיו רשאים להקים אוהל, גזיבו, מצללה למשך 3-5 שעות בשטח ציבורי בעיר ללא צורך באישור העירייה, ובתנאי שהאוהל/גזיבו אינם מפריעים לתנועת הולכי רגל ולא מהווים מטרד לתושבים שגרים באזור, ולאחר קבלת אישור של משטרת ישראל (אם נדרש לקבוצות) לקיום הפגנות/מחאות כחוק,

נבקש להעלות את הצעתנו לסדר לדיון בישיבה הקרובה של מועצת העיר.

 בברכה אבי אלבז,
חבר מועצת העיר
מודיעין-מכבים-רעות
יו"ר האופוזיציה
יו"ר וועדת ביקורת 
יו"ר סיעת מודיעין חופשית.

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות