חיפוש

 

 
לדף הבית >>     אבי אלבז >>

שאילתה בנושא מניעת העברת שטחים בעתיד למודיעין-עילית

 

”האם עיריית מודיעין-מכבים-רעות מודעת לאפשרות שמשרד הפנים, שאולי יחזור מתי שהוא לשליטת המפלגות החרדיות, יקים בעתיד וועדה שתבחן ותמליץ להעביר שטחים/שטחי תעסוקה ומסחר ממודיעין-מכבים-רעות למודיעין-עילית?”

 

               

                    23 בפברואר 2022

לכבוד

חיים ביבס, ראש העיר

מודיעין-מכבים-רעות

א.נ,               

            שאילתה – מה העירייה עושה למניעת העברת שטחים בעתיד למודיעין-עילית?

 

  1. עפ"י מידע שהגיע אלינו, מנכ"ל משרד הפנים מינה וועדה לבחון ולהמליץ על שינוי גבולות בין עיריית מודיעין-עילית והמועצה האזורית מטה בנימין, ושיוך מוניציפאלי של שטחי יער וטבע ללא שיפוט, לאחת או יותר משתי הרשויות המקומיות.
  2. כמו"כ, עפ"י המידע, כנראה שמתקיימת בניה לא חוקית רחבה מאד של בנייני מגורים, בתי ספר ומבני ציבור אחרים, לא תמיד עפ"י כללי הבטיחות הנדרשים, בכדי לתת פתרונות דיור למשפחות המתרחבות בקצב מהיר.
  3. משרד הפנים מתכנן כנראה להעביר שטחי יער, טבע ומעברים אקולוגיים להרחבת שטח השיפוט של מודיעין-עילית, בכדי לבנות שכונות חדשות עבור אוכלוסיית העיר, שבה קצב הריבוי הטבעי/לא טבעי של האוכלוסייה הוא בין הגבוהים בעולם.
  4. אנו מניחים שאם תבוצע העברת השטחים כאמור לעיל, זה יהיה רק שלב ראשון לדרישה להעברת שטחים נוספים בעתיד מרשויות מקומיות באזור להרחבה נוספת של מודיעין-עילית על חשבון שטחים של רשויות מקומיות אחרות באזור.
  5. כמו"כ, עפ"י המידע, כנראה שהתנהלו בחודשים האחרונים גם שיחות לא רשמיות להעברת שטחי תעסוקה ומסחר ממודיעין-מכבים-רעות למודיעין-עילית.

כבר היו שמועות בעבר שעסקנים חרדים שואפים להקים בעתיד את "מודיעין עיר הקודש החרדית הגדולה בעולם", שתתפרס על פני כל שטחי הישובים באזור, כולל מודיעין-מכבים-רעות.

 

  1. לא ידוע האם עיריית מודיעין-מכבים-רעות מודעת לפעילות בנושא לעיל, והאם העירייה מתכננת לפעול, בכדי לסכל כל רעיון בנושא, ובכדי שבעתיד בעוד כמה שנים "הגזירה" של העברת שטחים לא תפגע בעיר מודיעין-מכבים-רעות.
  2. אין ספק שהעירייה חייבת להיערך בהקדם בכדי להסיר מסדר היום בהווה ובעתיד כל רעיון או תוכניות להעביר שטחים ממודיעין-מכבים-רעות אל מודיעין-עילית המתרחבת.

לאור האמור לעיל, נבקש התייחסותך לשאלתנו:

האם עיריית מודיעין-מכבים-רעות מודעת לאפשרות שמשרד הפנים, שאולי יחזור מתי שהוא לשליטת המפלגות החרדיות, יקים בעתיד וועדה שתבחן ותמליץ להעביר שטחים/שטחי תעסוקה ומסחר ממודיעין-מכבים-רעות למודיעין-עילית, ומה העירייה מתכננת אם בכלל בכדי לסכל בהקדם כל כוונה כזו בהווה ובעתיד?

נבקש להעביר אלינו ואל חברי מועצת העיר בהקדם תשובה מפורטת לשאילתה לפני ישיבת המועצה, ולא יאוחר מיום העברת מסמכי סדר היום אל חברי מועצת העיר.

בברכה,
אבי אלבז

חבר מועצת העיר

מודיעין-מכבים-רעות

יו"ר האופוזיציה

יו"ר וועדת ביקורת    יו"ר סיעת מודיעין חופשית      

 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות