חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הים אותו ים ו”קווים אותה ”קווים”

 

א. צביקה, תושב העיר לא הרפה במשך שנתיים מחברת ”קווים”  ובא על שכרו כשבית המשפט שלח את ”קווים” שאפילו לא טרחה לשלוח נציג לדיון,  להכניס יד לכיסה ולפצותו באלפי ש”ח: ולצבי לא היה קל: ”נוסעים בתחנות סרבו לחתום לי על עצומה”. ככה לא נבנה תחבורה ציבורית, 

 

נתחיל מהסוף ואז נשוב במנהרת הזמן. תושב העיר שעבר סאגה ארוכה מול קווים סיים כשידו על העליונה, אבל רק כשהגיע לבית המשפט. מתברר שראש המשלה שמיר צדק, רק על משקל אחר: "הים אותו ים וקווים אותם קווים"... 

התושב העונה לשם א. צביקה, מתאר בהמשך סאגה מטלטלת ומקוממת בת שנתיים מול החברה  שאילצה אותו בלית ברירה לבקש את עזרת בית המשפט. פסק הדין שניתן לאחרונה, קבע שעל החברה לפצות את צביקה בסכום של 2700 ש"ח, , אבל החברה תתחיל לחשב את צעדיה מחדש רק כשיהיו מאות צבאים כאלה.

תחילת הסאגה, משנת 2010 (כך שאי מאפשר להפנות אצבע רק לאיש אחד) אבל נתחיל ביולי 2013, קונקנס מתקפלת בגלל הפשלות ולרגל כניסת חברת התחבורה "קווים" לעיר  ראיינו את את מחזיק תיק התחבורה דאז חנן ברנשטיין ומנהל אשכול קווים דאז, במודיעין הרצל לוי.

 מקומונט מודיעין  mcity - יולי  2013

 

האם קווים  מודיעין קיבלה חברה טובה יותר? אשרי המאמין כי בואו נתקדם לשנת 2015

סקר של עמותת אור ירוק: תושבי מודיעין לא מרוצים מהתחבורה. 9.5.2015

 
בעקבות הכתבה הגיע מכתב למערכת מכתב של תושב העיר :
 
בהמשך לידיעה שעלתה אצלנו לגבי סקר שביעות רצון מחברת קווים, להלן הסיפור האישי שלי:
 
מדי יום אני נוסע עם קו 27 הלוך מלפיד לתחנת רכבת מודיעין מרכז, וחזור מתחנת הרכבת לביתי בלפיד. 
לפני מספר חודשים האוטובוס בחזור לא הגיע מספר פעמים ונאלצתי לקחת מונית על מנת לחזור לביתי. אני עובד בת"א, יוצא מהבית בבוקר וחוזר בין שבע לתשע בערב.
המכתב ארוך ועמוס בדוגמאות מקוממות, אז נלך ישר לסופו: 
בדף הפייסבוק "נושאי הלפיד" בפייסבוק מפורסמת מזה כשנה טבלה (שלא לומר טבלת ייאוש) ובה ניתן לרשום כל חריגה ותלונה על אי סדרים בקו. כמובן שהטבלה עמוסה באי סדרים בקו..
לא מחפש זיכוי, רק שיבוא האוטובוס. ואם לא יבוא - אז שתבוא חברה אחרת, ובא לציון גואל!"
(המכתב משנת 2015) 

 

חלפה עוד שנה ואנחנו ביולי 2016, ושוב מאמר באתר שלנו.

כרטיס צהוב מאילן בן סעדון ל ׳קווים":
׳קווים׳ ואילן בן-סעדון סיכמו על פעולות לטיפול מיידי בבעיות הביטולים, האיחורים והצניחה ברמת השירות של החברה 

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, אילן בן סעדון, נועד היום עם בכירי חברת ׳קווים׳ - מנהל אשכול קווים מודיעין הרצל לוי, מנהל סניף מודיעין משה פישמן בחברה יחד עם סמנכלית העירייה מיכל ענבר פרפרי ויעקב כהן מנהל אגף שרות, לפגישה דחופה בנושא ההדרדרות ברמת השירות המורגשת ע"י תושבי מודיעין בחודשים האחרונים. 

בן-סעדון: ״אני נחוש לגרום לשיפור מיידי ברמת השירות שקווים מספקת לתושבי מודיעין, ורואה בפגישה בתחילת השבוע מעין ׳כרטיס צהוב׳ שהוצאנו לחברה. לאור הרצון בשינוי שזיהיתי אצל ראשי החברה, אני משוכנע שכבר בזמן הקרוב נרגיש שיפור ברמת השירות, אולם במידה והשיפור לא יושג, לא אהסס לפנות  למשרד התחבורה כדי שזה יפעיל על החברה אמצעי אכיפה״ 

האם השינוי הגיע? לא ממש. הכרטיס הצהוב לא הספיק.

השנה 2018, מעט לפני החגים האחרונים, מגיע מכתבו של א. צביקה תושב העיר, המתאר סאגה ארוכה בת שנתיים שעבר מול חברת "קווים": "במקום לקטר, ולהתעדכן בהתקוטטויות אודות מחדלי התחבורה עשיתי מעשה, ובתהליך מסודר מעל שנה שתועד אצלי ביומן מיוחד תבעתי את קווים על תקלות ואיחורים והרווחתי 2,700 ש"ח. אשמח ללמד את כולם איך עושים זאת נכון". 

הדיון בבית המשפט התקיים ביולי, והחברה אף לא טרחה לשלוח נציג מטעמה לדיון. זלזול שכזה.

עפ"י פסק הדין חויבה "קווים" לשלם לצביקה סך של 2700 ש"ח צמוד למדד ונושא ריבית. אם היו לנו כל יום הרבה צביקות, הענינים היו מסתדרים או שהחברה היתה פושטת רגל.


 

עם קבלת החומר מצביקה, שלחתי סידרת שאלות למשרד יחסי הציבור של "קווים: (שבועות שלמים לקח להשיג מישהו שמבין מה בכלל אני רוצה ומי מטפל בדוברות).

בנוסף גיליתי כי במקביל לקושי  הבלתי נגמר להשיג מישהו במוקד כשמדובר במודיעין, לא היתה בעיה להגיע בקליק אחד למוקד המטפל במודיעין עלית. למה? כי עם קבוצה מאורגנת כמו החרדים כניראה לא מתעסקים. 

משהצלחתי להגיע למי שמטפל בענין, שלחתי את שאלתי: 

"האם ומה החברה עושה כדי לתקן את הליקויים הרבים, העם בחברה שקלו להרים ידיים ולעזוב את העיר  כדי לאפשר קיום מכרז חדש. מדוע במרכזיית החברה יש הפרדה בין קו מודיעין עלית לשאר כל הקווים. יש תלונות שבקו מודיעין עלית משיבים מהר מאוד מחשש לבריחת החרדים מהחברה ואילו אותי למשל שהזדהתי כתושב מודיעין, טוטרתי במשך כ 10 דקות כשהבלאגן כה חוגג שהפנו אותו לעובדים שעזבו כבר לפני שנתיים".

לקח זמן לא מעט, ואחרי כמה נדנודים, הגיעה התגובהה:

מחברת קווים נמסר כי היות ומדובר בהליך משפטי, אין החברה יכולה להתייחס לתוכנו. חברת קווים מפעילה באשכול המדובר כ- 450 אוטובוסים ב 26000 נסיעות שבועיות ומשרתת כ- 600 נוסעים בשבוע כאשר קיימת שביעות רצון כללית מפעילות החברה. מטבע הדברים בהיקף פעילות כזה עשויות להתרחש בעיות אשר באות לידי ביטוי במורת רוח של הנוסעים ברשתות החברתיות, כל תלונה המתקבלת בחברה ביחס לפעילות נבדקת ונענית לגופה למרות שלעיתים רבות עולה  כי מדובר באילוצים שאינם תלויים בחברה.

לשאלת מספר המוקדים  - החברה מפעילה מספר מוקדים מטעמים תפעוליים אין הבדל ברמת השירות הניתנת במוקדים השונים. חברת קווים פועלת ותמשיך לפעול באופן מתמיד לשיפור השירות לטובת ציבור לקוחותיה. 

עם קבלת תשובת החברה פניתי למחזיק תיק  התחבורה, סגן ראש העיר אילן יאיר בן סעדון:

- מה תגובתך לשאלות שנשלחו לחברת קווים?

"אני רואה במעורבות התושבים, לרבות הפניית תלונות או טענות, כלי חשוב לשיפור מתמיד באיכות השירות הניתן בעיר גם בתחום התחבורה הציבורית. הובלנו בשנה וחצי האחרונות מהפכה בתחבורה הציבורית בעיר בזמן שפתחנו מרכז חדש, תגברנו והוספנו קוויים עירוניים ובין-עירוניים בימי שגרה, הצבנו עשרות תחנות אוטובוס מקורות ופעולות רבות נוספת, ברור כי בזמן הקצר לכל הדעות המהפכה שהובלנו טרם הושלמה ונדרש מאמץ משותף מתמשך על-מנת לשפר כל העת את איכות השירות הניתן לתושבים".  

- מה עשתה ועושה העיריה  כדי שהחברה תיתן שרות הולם לתושבים ומדוע לא דואגים מול משרד התחבורה לפסול את המכרז ולפתוח חדש?

"בהמשך, נקדם במלוא הנחישות את שילובן של מוניות השירות על-מנת ליצור תחרות בין אמצעי התחבורה הציבורית בעיר, אשר מטרתה להיטיב עם התושבים. ככל שהמכרז הנוכחי של חברת האוטובוסים נמצא בתוקף וככל שמשרד התחבורה מוצא כי החברה פועלת על-פי תנאיו, לא ניתן לפתוח מחדש הסכמי התקשרות שלעירייה אין צד בהם ונוגעים למישור המשפטי"

עירית מודיעין

 

רוצה לצ'וטט?
 
 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות