חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

קבלת החלטות נבונה באמצעות פסיכותרפיה

 

האם תחום הפסיכותרפיה יכול לסייע בקבלת החלטות מדויקת ונכונה בתחום הזוגי? אם כן באילו כלים וכיצד? על כך בכתבה הבאה...

 

נושא זה חשוב מעצם היותו נוגע בשילוב מספר סוגיות. האחת היא סוגית קבלת החלטות, השניה נוגעת לתחום הזוגי והשלישית היא לגבי מהות טיפול פסיכותרפיה. סוגיה נוספת עולה מתוך הניסוח של השאלה ומתייחסת לצורך בדיוק ההחלטות.

אתחיל מהשורה התחתונה ואומר שהתשובה הכללית היא כן, זה אפשרי. אפשר בטיפול פסיכותרפיה למצוא את מהות ההתלבטות ולזהות את הצרכים הרגשיים העכשוויים שלך. מתוך כך, בשילוב בין עבודה מעמיקה על דפוסי התמודדות הייחודיים שלך וחיזוק הבטחון העצמי, להרחיב וללמוד דרכי התמודדות נוספות שמתוכן תוכל למצוא את היכולת לקבל החלטות ולקחת עליהן אחריות.

חשוב לציין שבפסיכותרפיה בגישה ממנה אני מגיעה ואותה מביאה לחדר הטיפול -  פסיכולוגית האינדיבידואל (או בשמה המוכר יותר, התיאוריה האדלריאנית), המטפל אינו מייעץ למטופל ובוודאי לא מקבל החלטות עבורו. התהליך הטיפולי מכוון לקידום היכולת של האדם לקבל בעצמו את ההחלטות ובעיקר את האחריות על ההחלטות מתוך אמונה ביכולתו להתמודד עם ההשלכות באשר הן.

כולנו מקבלים החלטות על בסיס יומיומי ולמעשה בכל רגע כמעט. רוב ההחלטות ביומיום הן אוטומאטיות ובד"כ לא מוקדש להן זמן או מחשבה מעמיקה. ההחלטות שהאדם תופס כמשמעותיות והרות גורל הן אלה שמעלות את סוגית קבלת ההחלטות למודעות.

לכל אדם הדרכים הייחודיות לו לקבל החלטות – יש המקבלים החלטות באופן ספונטאני מתוך "תחושת בטן", יש שפונים להתייעצויות עם אנשים אחרים כדי לשמוע מתוך דעתם הכללית או הניסיון האישי שלהם, יהיו מי שיחפשו תשובות בלימוד מעמיק של הנושא. ישנן גם דרכים שהן טכניות לכאורה, כאלה ששמות את היתרונות והחסרונות של כל החלטה, אלה מול אלה. יחד עם זאת, רשימת הנתונים, הקיטלוג כיתרון או חסרון וכמובן המשקל שניתן לכל נתון מושפע מהתפיסות הסובייקטיביות והצרכים הרגשיים של האדם עצמו. משום כך, כל תהליך קבלת החלטות הוא אינדיבידואלי ואין שניים להם ההחלטה תהיה מדוייקת באותה מידה.

פניה לטיפול פסיכותרפיה פרטני, גם כשהנושא הוא קבלת החלטות בתחום הזוגי, תאפשר לך תהליך הבנה ומודעות לצרכים הרגשיים האישיים שלך, תתן מקום לברור היסטוריה של קבלת החלטות בתחום הזוגי וגם בתחומים אחרים והבנת המקור להתלבטויות הספציפיות בהווה. בסופו של דבר תוכל לקבל החלטות שיהיו נכונות עבורך מתוך בטחון בחוזקות שלך ואמון שלך ביכולתך להתמודד עם כל מה שההחלטה תביא איתה. 

מאחלת לך תובנות משמעותיות והצלחה בדרך לקבלת החלטות נכונה עבורך.

בברכה

שירה רות הרפז – פסיכותרפיה פרטנית, הדרכה והנחית קבוצות

טלפון: 052-2784639

https://shirarutherapy.co.il/

יש לכם עוד שאלות לשירה רות הרפז פסיכותרפיה? כנסו!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות