חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

נבחרת הכדורסל עירוני א` עלתה לליגת-העל לתיכונים

 

נבחרת הכדורסל של עירוני א’ מודיעין ועוצמה מודיעין עשתה הסטוריה כשעלתה לליגת העל לבתי ספר תיכון בימים אלה מתחילים בגיוס שחקנים מוכשרים שיצטרפו לפרויקט הכדורסל המצליח

 

נבחרת הכדורסל הבית ספרית של תיכון עירוני א’ מורכבת משחקנים בכיתות י"א עד י"ב. הנבחרת הוקמה לפני 6 שנים, במסגרת פרויקט הכדורסל של מועדון כדורסל עוצמה מודיעין, בשיתוף מלא של הנהלת בית ספר עירוני א’ למדעים ולאומנויות וצוות בית הספר, ובליווי מחלקת הספורט העירונית.
כל השחקנים בנבחרת בית הספר גדלו בעוצמה מודיעין ומשחקים בקבוצות ליגה. כולם גם צמחו במסגרת פרויקט הכדורסל הבית ספרי, אליו הצטרפו בכיתה ז’ וצמחו ביחד אתו.
השחקנים מתאמנים עם מאמני קבוצות הליגה של עוצמה מודיעין, והמועדון הוא הגוף המקצועי, המתווה את הדרך ומהווה מעטפת עבור השחקנים.
איתי מידן מאמן את השחקנים גם במסגרת קבוצת ליגה של עוצמה מודיעין וגם במסגרת נבחרת בית הספר. הם מתאמנים ביחד מזה ארבע שנים.
הנבחרת מונה 18 שחקנים: עידו יהודאי, רן ויספלד, ירדן הראל, עידו מן, יאיר קרמון, רועי נוימן, אוהד בן נעים, יהונתן כהן, נדב אזולאי, אלעד קורלי, יואב ויטלם, אלון דר, עמית כהן, עידו מנצ’ל, עומר שוורץ, איתי מלץ, טל עוז ושקד בלוקה.
לפני שנתיים עלתה הנבחרת לאליפות בגליל, אולם נפלה ברבע הגמר הראשון. באליפות זו, שתי הנבחרות הראשונות מצטלבות ועולות לליגת העל לתיכונים.

השנה החלו המשחקים של נבחרת כיתות י’ עד י"ב מיד אחרי החגים. מנהל בית הספר, ד"ר דביר שלומי, נכח בכל המשחקים, ונותן רוח גבית לנבחרת ולפרויקט הכדורסל.
במסגרת הבית המוקדם, הנבחרת גברה על נבחרות התיכונים הימלפרב, זיו ואורט תעופה וחלל. את הבית המוקדם הנבחרת סיימה במקום הראשון.
בחצי הגמר הצטלבה נבחרת עירוני א’ בדרבי לוהט מול תיכון מו"ר, שהסתיים בתוצאה 71-59 לטובת נבחרת עירוני א’, וזו זכתה בכרטיס עלייה לאליפות בגליל.
בסוף חודש נובמבר 2021, יצאה הנבחרת לגליל, ביום הראשון נצחו את תיכון רבין אילת ואת תיכון גינזבורג יבנה, ובסוף אותו היום, הגיעו לאותה נקודה שהיו בה לפני שנתיים, אלא שבשנת 2019 לא הצליחו לעלות. זה היה רגע האמת, ועברו אותו.
ביום השני נצחו ברבע הגמר את קרית שרת חולון, ועלו לשלב חצי הגמר, שמבטיח או עלייה אוטומטית לליגת העל לתיכונים או עלייה למשחקי המבחן.
המשחק בשלב חצי הגמר נערך מול עמק חפר, שהייתה הקבוצה הכי חזקה באליפות בגליל. הנבחרת ממודיעין הפסידה בו, ועלתה למשחקי מבחן, שמזמנים את הסיכוי להשתלב בליגת העל לתיכונים באמצעות משחק בית ומשחק חוץ מול קבוצה אחת.
הקבוצה שעלתה בהגרלה הייתה תיכון מקיף א’ אשקלון - קבוצה עם מסורת בת 6 שנים בליגת העל לתיכונים, שנקלעה לשנה פחות טובה, ובמאבקי ההשרדות שלה עברה את רחובות, ונותרו לה המשחקים מול מודיעין, כדי לנסות ולהשאר בליגה.

משחק בית מול אשקלון התקיים במודיעין ביום ו’ 17.12.21 מול יציע ובו 600 איש - תלמידות, תלמידים, הנהלת וצוות ההוראה של בית הספר, הורים של השחקנים, שחקני ושחקניות מועדון כדורסל עוצמה מודיעין ומאמני ומאמנות קבוצות הליגה, נציגי העירייה והמתנ"ס.
במשחק זה נצחה הנבחרת את אשקלון בתוצאה 94-53. עם הפרש של 41 נקודות, מודיעין הייתה צריכה לשמור על ההפרש הזה או לנצח. 

משחק חוץ באשקלון נערך ב-23.12.21. המשחק החל באיחור משמעותי של כשעתיים, לאחר שנפלה טעות בשיבוץ שופטים, ונערך כשבחוץ גשם ירד ללא הפסקה ובתוך האולם היה קר מאד.
אשקלון היא קבוצה ביתית והיה להם קהל מדהים. באולם נכחו אמנם רק 80 איש, אבל הם נשמעו כמו הרבה יותר. אשקלון הגיעה למצב שאין לה מה להפסיד, והשחקנים הגיעו מוכנים. 
את המשחק פתחה נבחרת עירוני א’ עם החמישייה נוימן, מנצ’ל, ויטלם, הראל ושוורץ.
מודיעין פתחה מצוין. המשחק נפתח בסערה עם 13-2, שזו הייתה המטרה; לפתוח הכי חזק, לשמור את הסקור על 50 או 60 נקודות ולצאת למחצית כשהשליטה בידיה וקצב המשחק הוא שלה.
מודיעין שלטו בכל המחצית הראשונה של המשחק, ואל המחצית ירדו ביתרון של נקודה בתוצאה 29-28.
המחצית השנייה נפתחה כאשר כולם השתתפו. כל השחקנים עלו והשאירו חותם יפה לעונה נהדרת.
כבר מתחילת המחצית השנייה היה ברור, שמודיעין עושה את זה ובדרך לעשות הסטוריה.
הרבע השלישי נפתח חזק מאד מצד מודיעין, שעלו ליתרון 50-41 ובהמשך 52-43. מיני ריצה של אשקלון הביאה לשוויון, ומפה בנדנדת סלים, עד לסיום המשחק.
בשל נזילה של מי גשם מהתקרה, המשחק הופסק, אולם הוחלט שממשיכים עד הסוף, על אף הנזילות.
המשחק הסתיים בתוצאה 58-57 לטובת אשקלון, ונצחון ענק בשני המשחקים לעירוני א’ מודיעין.
הנצחון לווה בחגיגות גדולות של השחקנים עם עצמם, עם הנהלת מועדון כדורסל עוצמה מודיעין ומעל כולם - עם מנהל בית הספר ועם צוות פרויקט הכדורסל של עירוני א’.


דבר המאמן, איתי מידן"מודיעין הגיעו בליווי שני אוטובוסים ופמליה מלווה של הורים, באמצע יום עבודה, זה לא מובן מאליו.
אני מאושר שעשינו את זה! אני מאושר עבור בית הספר והמועדון, ומאושר בשביל אשר חגי, שהכי מגיעה לו הזכייה הזאת!
תודה ענקית למנהל בית הספר, ד"ר דביר שלומי, לגלית ברוקר מנהלת הפרויקט, לאשר חגי המנהל המקצועי ולשמעון סלל רוה רודריגז מנהל המועדון, שנתנו הכל עבור הנבחרת, ולכל מועדון כדורסל עוצמה מודיעין שאתנו בכל המסע הזה.
אני מאושר מאד עבור שחקני הפרויקט, ובייחוד עבור תלמידי כיתה י"ב, שמסיימים את התיכון בטעם הכי טוב, מבחינת הייצוג הספורטיבי.
אני רוצה לציין את הערכתי ואהבתי הגדולה לשנתון 2004, כיתות י"ב, שהם לב גדול ואופי נדיר, והביאו המון כבוד למחלקה: הקפטן רועי נוימן, עידו מנצ’ל , איתי מלץ, עידו יהודאי, טל עוז, אלעד קורלי, עמית כהן, שקד בלוקה, ולא נשכח את רועי גזית שנפצע בכיתה ט’ ברגלו, והיה חלק בלתי נפרד מהשנתון הזה!
עכשיו הפנים אל ליגת העל בשנה הבאה. כיתות י’-י"א תתחילו להתכונן!" 

 

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין"מדהים לראות איך מיזם הכדורסל, שהקמנו בבית הספר עירוני א’ לפני שבע שנים, התפתח בצורה יוצאת דופן והגיע בזמן קצר כל כך לליגת העל, ואני בטוח שהשיאים עוד לפנינו. כל הכבוד לתלמידים ולצוות האימון על עונה מדהימה. הבאתם הרבה כבוד וגאווה לעיר!"

אלעד שמעונוביץ, משנה לראש העיר ומחזיק תיק הספורט ואחד ממובילי הפרויקט: "בספורט אין קיצורי דרך. רק בבניית תשתית ותהליך ארוך קוצרים הצלחות. לפני 6 שנים התחלנו את ’הפרויקט’, ריכזנו בתיכון אחד בשכבת ז’ את שחקני הכדורסל הכי טובים מכל העיר. מאז, בנינו שכבה אחרי שכבה, מבחני קבלה, ליווי מקצועי ולימודי, עם אימונים בבוקר ובצהרים, לפני ואחרי הלימודים. נסענו למשחקים מהגליל ועד אשקלון, ועכשיו השגנו את המטרה: השתתפות בליגה היוקרתית, בה משחקים כוכבי העתיד של הכדורסל הישראלי.
המטרה היא לתקוע יתד בליגה ולא הבלחה חד פעמית לעונה אחת.
אני רוצה להודות לכל השותפים, ראשית לשמעון סלל רוה רודריגז, אשר חגי, איתי מידן והצוות המקצועי של מועדון כדורסל עוצמה מודיעין.
ד״ר דביר שלומי וצוות הניהול וההוראה של עירוני א’.
חנן דנצינגר ועדי דויטש שהחליף אותו, אגף הספורט ועמותת סחלבים.
וכמובן - השחקנים המוכשרים, שנתנו את הלב והנשמה ושמו את מודיעין על מפת הכדורסל הארצית.

 

ד"ר דביר שלומי, מנהל בית ספר עירוני א’ מודיעין"הוצאנו מהכוח אל הפועל תהליך שהתחיל לפני 11 שנה, מתוך אמונה שעיר כמו מודיעין ראויה להיות על מפת הכדורסל הארצית.
התחילו חיבורים עם שושבינים במינהל החינוך, אגף הספורט, עוצמה מודיעין וכלל האגודות שיש בעיר ובסביבה, במטרה לאסוף את שחקני הכדורסל שהתברכו בכישורים המתאימים לפרויקט כזה.
מאז, לאורך 7 השנים האחרונות, יש לנו  קבוצות מלאות, של שחקנים מכיתה ז’ ועד י"ב.
העלייה לליגת העל היא אמנם הישג של רגע, אבל ללא ספק היה כאן מסע, שמבטא אבני דרך שאנחנו מאד מאמינים בהן, של הגדרת מטרה, דבקות בה, עבודת צוות, מסירות, השקעת מאמץ, והתוצאה לא אחרה לבוא.
נעשתה בניית עומק של קבוצה עם אופי, שבאמת מצליחה לבסס וליישם את אותם ערכים ושותפות של כל הגורמים כדי להוביל להצלחה.
חייבים לציין את קהילת המורים התומכת. פדגוגיה זה לא רק בהיבט האקדמי. ישנן אינטליגנציות מרובות בתחומים שאנחנו מכוונים אליהם – בנוסף לכדורסל גם תאטרון, מוזיקה, מחול, מחוננים וכאלה שהתברכו בתחום הקוגניטיבי, כיתות תקשורת וכיתות תמך - ובסופו של דבר, כל הדברים האלה הם הביטוי המעשי לתפיסת העולם שלנו – לאפשר לבני אדם להגיע למיטבם.
מגיעות ברכות לשחקנים ולצוות המקצועי שמלווה, אבל זה לא היה מגיע ללא תמיכה מבית של ההורים, שמושקעים כל-כולם בדבר, וצוות פדגוגי שתומך, לא רק בהיבט של לעודד על המגרש, אלא גם תומך ומסייע לשחקנים/תלמידים לכל אורך השנה.
חשוב לציין שחלק ארי מהשחקנים מצליח, באופן יוצא מן הכלל, להביא את עצמם לידי ביטוי גם במגמות מאד תובעניות בתחום המדעים, וזו תעודת כבוד.
מזה 15 שנה יש לי הזכות להוביל את בית הספר, וערכי הליבה תחת הכותרת של ’שמים’ (שותפות, מצוינות, יוזמה ומנהיגות) הם הביטוי לכל מה שאנחנו מאמינים בו ועושים.
אומרים ש’חינוך או שעושים באהבה או שלא עושים בכלל’. יש פה אהבה גדולה, אמונה שמצוינות אישית היא פסיפס של חוויות והתמודדויות. כמנהל, שמייצג צוות הנהלה וצוות חינוכי, צריך להיות שם ולא רק לדבר, ולכן הקפדתי ללוות ולהיות בכל המשחקים.
אנחנו נמצאים כעת ערב קליטת מסיימי כיתות ו’ לבית הספר שלנו, ואנחנו מזמנים מועמדים ראויים להציג מועמדות להשתלבות בפרויקט הכדורסל – מפגשי חשיפה ומבחנים – ומאחלים להם הצלחה. כל הפרטים נמצאים באתר בית הספר."

שמעון סלל רוה רודריגז, מנהל מועדון כדורסל עוצמה מודיעין"האהבה מנצחת הכל!!! עשינו הסטוריה במודיעין!
אין מאושר ממני. לא ניתן לתאר את מה שאני חש. חלום שנמצא בתוכי כ-20 שנה התגשם.
יש לי צוות מדהים, ואני רוצה להודות לכל אחד ואחת מהם.
הוכחנו שיש לנו את היכולת לבצע ולהוביל את הכדורסל לרמות הגבוהות ביותר. השילוב המוצלח בין העירייה, בית הספר והמועדון היה הכרחי להצלחה הזו.
אני רוצה להודות, בראש ובראשונה, לשחקנים הנפלאים שלנו, על ההשקעה הרבה, ולהורים שלהם שהשקיעו ותמכו.
כל כך הרבה אנשים מעורבים בפרויקט, ואני חושש לפספס מישהו בתודות ולכן לא אנקוב בשמות.
תודה למנהלים במועדון, למאמנים, למורה המקשרת, לבית הספר, למנהלת החטיבה, למנהל בית הספר למנהלי אגף הספורט ולעיריית מודיעין.
עכשיו ננוח מעט, ונתכנן את השנים הבאות, כדי לתקוע יתד בליגת העל לתיכונים.
אנחנו כבר מתחילים בגיוס שחקנים מוכשרים שעולים לכיתה ז’ ויצטרפו לפרויקט הכדורסל המצליח שלנו בעירוני א’.
בנוסף, הליגה מאפשרת לנו להעביר שני שחקני מוכשרים שעולים לכיתה י’ וכיתה י"א, ומעוניינים להצטרף לפרויקט ולשחק במסגרת ליגת העל לתיכונים." 

אשר חגי, מנהל מקצועי מועדון כדורסל עוצמה מודיעין"זה חלום שהתגשם!
לפני שנים כשאמנתי את נבחרת עירוני ט’ תל אביב, נכנסתי למכונה משומנת, הייתי חלק מצוות, הצטרפתי לפרויקט שהיה קיים הרבה שנים לפני, עבדתי אתם 12 שה ולקחנו את אליפות הארץ פעמיים.
בתיכון עירוני א’ מודיעין, הייתי שותף להקמת הפרויקט מאפס, ואני מלווה את השחקנים האלה מאז שהיו בשכבת ז’, ולכן זה יותר מרגש, וההישג שלנו גדול יותר, מבחינתי.
עכשיו צריך לשמר את ההישג הזה. עשינו את הצעד הראשון, אבל לשמר את זה אפילו יותר קשה.
אנחנו כבר עם הפנים קדימה; עכשיו אנחנו מחפשים את שחקני העתיד מהאזור שלנו, שיצטרפו לפרויקט. השבוע יתקיים ערב חשיפה לשכבת ו’, וב-11.1.22 יערכו מבחנים לעולים לכיתה ז’."

 

 

גלית ברוקר, רכזת פרויקט הכדורסל בעירוני א’: "הישג עצום לענף הכדורסל בתיכון עירוני א’ ולעיר כולה!
7 שנים של נחישות, התמדה, שיתוף פעולה ועבודה קשה של כל כך הרבה גורמים, ביניהם מנהל ביה"ס ד"ר דביר שלומי ומנהלת חטיבת הביניים דיתי פרי, מנהל מחלקת הספורט עדי דויטש ולפניו חנן דנצינגר, מנהל מועדון כדורסל עוצמה מודיעין שמעון סלל רוה רודריגז, המנהל המקצועי אשר חגי ומאמן הקבוצה איתי מידן, שהצליח לחבר בין כל כך הרבה גורמים, הורים, משפחות השחקנים ובביה"ס רכז חינוך גופני מישל קנפו וצוות המורים לחנ"ג, סגניות, רכזות שכבה, מחנכות, מורות מקצועיות, חברים לכיתה ולשכבה, מזכירות, אבות בית, אחראי אולם, השומר בכניסה.
אנחנו בעירוני א עושים הכל כדי שהשחקנים יצליחו לשלב בין הצלחה בלימודים להתמדה והגשמה בכדורסל, דבר שלעיתים דורש מביה"ס לשנות ממש את התוכנית השנתית שלו.
במשך השנים הוצאנו את הנבחרות לימי גיבוש, ערכנו משחקי הורים תלמידים והרצאות. מבחינתנו, לדעתי בקרקע כזאת אפשר רק לפרוח.
יש לנו מקבץ איכותי של תלמידים ושחקנים נחושים ורציניים, שקמים מוקדם מאוד בבוקר, לרוב בחושך, ומגיעים לאולם להתאמן בכל מזג אוויר ובכל מצב במשך שנים. להם אני באמת מצדיעה!
אין ספק שהכדורסל מכניס אנרגיות, חיבור בין אנשים ואווירה מיוחדת לביה"ס.
באופן אישי, אני מאוד מאמינה בכל הנפשות הפועלות, כולל כולם, ואין לי ספק שזו רק התחלה של דרך חדשה אל פסגת כדורסל התיכוניים בארץ."

התאחדות הספורט לבתי ספר פרסמה בדף הפייסבוק שלה:
ברכות לקבוצת תיכון עירוני א’ מודיעין, מחוז ירושלים ומנח"י, שעלתה בפעם הראשונה לליגת העל לתיכוניים בכדורסל....הרבה כבוד לנבחרת התלמידים שניצחה את מקיף אשקלון בשני משחקי המבחן לעליה ותשחק לראשונה בתולדות בית הספר בליגת העל לתיכוניים. מאמצים והשקעה רבה של שנים הוכיחו את עצמם ברגע האמת...שאפו! כל הכבוד לרכזת החינוך הגופני, גלית ברוקר, למאמן הקבוצה איתי מידן, למנהל הקבוצה אשר חגי למנהל בית הספר ד”ר דביר שלומי.
הכתבה באתר ההתאחדות:כאן

עירית מודיעין

 

 
 
 
היכן מחביאים גופה

היכן מחביאים גופה

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות