חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

סוף השנה - הזדמנות טובה לעשות טוב

 

רו”ח במודיעין ועמותה הפועלת ממודיעין מציגים את ההזדמנות שסוף השנה האזרחית מזמן לעסקים - לתרום לקהילה ולקבל בחזרה, גם ממס הכנסה

 

סוף השנה האזרחית מביא אתו גם את סוף שנת המס - זמן טוב לעשות קצת טוב.

רו"ח טל דיל, בעל משרד רואי חשבון טל דיל, הממוקם בבניין רקיע במע"ר של מודיעין, ומטפל במגוון רחב של לקוחות ועסקים מאזור מודיעין והסביבה, אומר שסוף השנה הוא הזדמנות טובה לתרום למען הקהילה על ידי תרומה לעמותה, ולקבל בחזרה גם ממס הכנסה.

עמותה אחת מני רבות הפועלות מהעיר מודיעין היא עמותת "מקום מרפא – Place2Heal" אותה הקימה תושבת העיר ג’ודי בוגן בשנת 2016.

לאחר שהחלימה ממחלת הסרטן, הגיעה בוגן להכרה, שאמנם הרפואה בישראל היא ברמה מאד גבוהה, אולם התנאים הפיזים בהם חולי סרטן מקבלים טיפולים בבתי החולים בישראל אינם ראויים ואינם מעודדים החלמה.

לאחר תחקיר מעמיק, הקימה בוגן את העמותה, העוסקת בגיוס תרומות לטובת שיפוץ מרכזי טיפול יום אונקולוגי במרכזים רפואיים שונים בארץ. השיפוצים נערכים במקומות בהם מקבלים חולי ומחלימי סרטן טיפולי כימותרפיה.
החשיבה העומדת מאחורי עבודת העמותה היא הידיעה, המגובה על ידי מחקרים, שהסביבה יכולה להשפיע באופן ישיר על רמת המתח בו מצויים המטופלים, וכן על מידת היעילות של הטיפול הרפואי.

המטרה שבוגן רואה לנגד עיניה היא יצירת סביבת החלמה מיטבית, עם תנאים נאותים, נוחים ונעימים, לגוף, לראש ולעין, המעודדים מעבר ממחלה להחלמה.

בימים אלה נמצאת בוגן והעמותה שהקימה במגעים לקראת שיפוץ של מרכז רפואי נוסף.

לדבריה, סוף השנה הוא זמן טוב לחשבון נפש אישי, ורבים מהתורמים בוחרים גם את סיום השנה האזרחית כהזדמנות להפנות משאבים לטובת העמותה.

רו"ח טל דיל מסביר את ההגיון מאחורי העשייה היפה: "כשתורמים למוסדות, המוכרים מטעם מס הכנסה לפי סעיף 46, מקבלים זיכוי מס בסך 35%. כל בעל עסק יכול לבדוק את מצב הרווחים והמיסים שלו לקראת סוף השנה האזרחית, ומי שרוצה להקטין את תשלום המיסים, כל תרומה שיעביר, 35% מגובה התרומה יחזרו אליו ממס הכנסה." לדבריו, כדי לזכות בזיכוי במס בגין תרומה, על התרומות להיות בסך של מינימום 190 ₪.

הוא נותן דוגמא, לפיה עסק שיעביר תרומה בסך 1000 שקלים, יקבל 350 שקלים בחזרה, עם הצגת קבלה מקורית בדו"ח השנתי שיגיש.

הוא מזכיר, שבתרומות מעל 5,000 ש״ח יש לצרף לדו"ח אישור של ההעברה הבנקאית שבוצעה.

דיל מסכם, שאם בתחילת השנה בעל עסק עדיין לא יודע אם יהיו רווחים ומה יהיה גובהם, הרי שלקראת סוף השנה גובה הרווחים ידוע, וזהו זמן טוב להרים תרומה.

וג’ודי בוגן מוסיפה: "בזכות הסרטן מצאתי את משימת חיי - להעניק את מתנת התקווה וההחלמה לחולי סרטן. זכיתי לעסוק בתחום שכל השנה מזמן לי הזדמנויות לעשות טוב למען האחר, ואני מזמינה בעלי עסקים לנצל את סוף השנה לעשיית טוב למען הקהילה, ולהפנות משאבים לטובת תרומה לכל עמותה שיבחרו."

עסקים ועצמאים, המעוניינים לבחון אפשרות להרים תרומה ולקבל זיכוי ממס הכנסה, ורוצים לדעת עוד על העמותה שהקימה בוגן, מוזמנים להכנס לאתר: www.p2h.co.il

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות