חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

התקנת מערכות סולאריות על גגות בניינים משותפים בעיר

 

אנו חברי סיעת מודיעין חופשית מבקשים שהעירייה תפנה בכל אמצעי התקשורת הרלוונטיים אל תושבי העיר בשכונות הקיימות והחדשות, ותעודד אותם להקים מערכות סולאריות על הגגות להפקת חשמל נקי, ירוק וזול, יחד עם עיצוב ושמירת מראה הגגות.   

 

לכבוד

מר חיים ביבס, ראש העיר

מודיעין-מכבים-רעות

א.נ,

 

 

הנדון: התקנת מערכות סולאריות על גגות בניינים משותפים בעיר

  1. הכנסת אישרה בשבוע שעבר חוק שקובע שבתים משותפים יוכלו להציב על גגותיהם פאנלים סולאריים, בהסכמה של שני שלישים מדיירי הבניין.
  2. החוק החדש מאפשר לצרכנים לקחת חלק במהפכת האנרגיה הירוקה, ולהרוויח. כול דיירי הבניין המשותף יוכלו להנות ממערכת שלמה של בניין משותף, שאינה תלויה רק באספקת חשמל מהרשת. כלומר, הצרכנים הופכים עצמאיים.
  3. מתקין המערכות הסולאריות יטפל בהשגת האישורים הנדרשים: היתר בנייה, היתר של רשות החשמל והיתר קרינה בלתי מייננת. את ההתקשרות וההפעלה יבצע מול חברת החשמל גורם מקצועי בלבד, ולא הדיירים עצמם.
  4. לאחרונה קבעה הממשלה כי אחוז האנרגיות המתחדשות מסך ייצור החשמל בישראל יעמוד על 30% בשנת 2030. ולכן בזמן שהשטחים הפתוחים בישראל הולכים ואוזלים, לשטחי הגגות יש תפקיד קריטי.
  5. הקמת פאנלים סולאריים גם על גגות בניינים משותפים, תביא לכך שגם המדינה וגם התושבים מרוויחים שלוש פעמים. ראשית, חשמל נקי יותר, וחיסכון בזיהום אוויר ובפגיעה משמעותית שנגרמת לסביבה בשל שימוש בדלקים פוסיליים המדרבנים את משבר האקלים. שנית, חיסכון בשטחים פתוחים להקמת שדות סולאריים, ושלישית, חיסכון בשימוש בחשמל.
  1. לאור האמור לעיל, אנו חברי סיעת מודיעין חופשית מבקשים שהעירייה תפנה בכל אמצעי התקשורת הרלוונטיים אל תושבי העיר בשכונות הקיימות והחדשות, ותעודד אותם להקים מערכות סולאריות על הגגות להפקת חשמל נקי, ירוק וזול, יחד עם עיצוב ושמירת מראה הגגות.                                                                          

בברכה,

  אבי אלבז

 חבר מועצת העיר מודיעין-מכבים-רעות

 יו"ר האופוזיציה

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות