חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מועצת מודיעין: צפויה קואליציה מקיר לקיר עם 5 סגנים בשכר ברוטציה

 

ראש העיר הנבחר בפעם הרביעית, חיים ביבס, לא נזקק כך אומרת השמועה ליותר מיום עבודה אחד כדי לצופף 18 (בתוכם 5 סגנים) מתוך 21 חברי המועצה הנבחרת במכלאה קואליציונית, וגם ה 3 הנוספים לא היו רוצים להישאר מחוץ לעשיה גם אם התמורה שיקבלו הינה רק בעצם העשיה. ומה נותר לחברי סיעתו, תיקים, תוארים והרבה כבוד, כמו בקדנציה היוצאת

 

איש לא הופתע שמול חיים ביבס לא זרח מאז 2008 בשמי הפוליטיקה המקומית אף כוכב שירצה או יעיז להתמודד מול ראש העיר המכהן, ולמי שאינו יודע גם המחזיק מזה כעשור בכובעו השני כיו"ר השלטון המקומי, ומככב מפעם לפעם בתקשורת כליכודניק כממלכתי בתוך ים אומרי ההן שבקואליציה. בקרוב, אגב, יתקיימו הבחירות ליו"ר השלטון המקומי. נחזיק לראש העיר שלנו אצבעות שימשיך בתפקיד הרם והנחשב, דרכו יוכל לתרום לעיר לא מעט.

אז בעוד שבנתיב הקרב על כיסא ראש העיר היושב לבטח בכיסאו מאז 2008, תוצאות הקרב שלא היה, היו ידועות מראש, הרי שנתיב הקרב על מועצת העיר, תמיד הותיר תקוות שבקדנציה הבאה, דברים ישתנו ובשעה טובה תהיה לנו (גם התקשורת)  גם אופוזיציה ראויה. השנה עם הגיעה של העיר ל 100.000 תושבים, מס’ חברי מועצת העיר הוגדל ל 21 ולמרוץ נכנסו מועמדים חדשים לכאורה עם תיאבון לנשוך. בהמשך יתברר לצער בעיקר אנשי התקשורת שלנשוך ממש לא בטוח.

הצבעה ראשונה במועצת העיר

הצבעה ראשונה במועצת העיר. היו ימים

רק נזכיר שבקדנציה היוצאת, כל חברי מועצת העיר למעט מודיעין חופשית ובהמשך גם סגנו לשעבר של ראש העיר אילן בן סעדון שהודח על ידיו, היו מלוכדים בקולציה מהודקת היטב, כך שהסגן המודח, העדיף שקט תעשייתי והמתין לבחירות השנה, ולא להסתכן בהישארות מחוץ לקואליציה. בהמשך עוד יתברר שהסגן לשעבר, גם יסתפק כניראה בחצי קדנציה של סגן,  ויאלץ לשם כך גם להמתין כשנתיים וחצי. על טעויות משלמים מחיר.

אז קיווינו, עם ספירת קולות החיילים, הימאים, הטייסים, נהגי "קווים", השב"חים ועובדי הקבלן , התברר שאצל חייים ביבס עולם כמנהגו נוהג, והפעם ראש העיר שבר אף את השיא של עצמו, למעלה מ 90% תמיכה.

ממה שידוע וזה נכון לכתיבת שורות אלו, 18 מתוך חברי המועצה הנבחרים, כבר סגורים בקואליציה המהודקת של ביבס,  3 הנותרים לפי מקורות בעיריה, יושבים בעמדת המתנה, כשאינם פוסלים השלמת הפאזל של ראש העיר ל 100% כשממה שאותם מקורות סבורים, ובניגוד לעבר, ירצו לעסוק בעשיה ולא במלחמות שתוצאותיהן ידועות מראש. 

חודשיים לפני שחיים ביבס גבר על  הפייבוריט אמנון מרחב

ועדת הביקורת עם ראש העיר משה ספקטור, ספטמבר 2008

קודה נוספת שסייעה לראש העיר, הינה העובדה שמהשנה הוא זכאי למנות 3 סגנים (במקום 2) והוא, המומחה לפריסת עוגות פוליטיות, זכה לעוד חוט מאריך שיספק להכניס למכלאת הקואליציה מקסימום חברי מועצה.

אז הנה יש לנו 3 סגנים בשכר אותם ראש העיר חילק כדלקמן: אור גרינפלד הינוקא  מסיעתו לשעבר של מויש שעשה את קפיצת הדרך הכי גדולה וזכה להפתעת כולם ולמגינת ליבם של אלו שנלחמו על אותה משבצת ב 4 מנדטים, נהנה מזכות הראשונים והעבודה הקשה שהשקיע בקמפין וישמש כסגן למשך כל הקדנציה. אילו תיקים יקבל אור, עדיין לא ברור ואור סרב  להתייחס לכך.

בחירות 2003. משה ספקטור ראש העיר הקודם עם היורש שלו אמנון מרחב

ואז הגיע חיים ביבס והשאר הסטוריה

כאן נותרו לראש העיר בקופה 2 משרות נוספות שחולקו פחות או יותר על פי הכח שהביאו עימם אך הם נפרסו ל 4 חצאים:

אלעד שמעונוביץ המאוכזב מאי עליית כוחו ועמיעד טאוב העצמאי  שזכו ב 2 מנדטים כל אחד, יכהנו בחצי הראשון של הקדנציה כסגנים, כאשר פחות או יותר, ימשיכו להחזיק מרבית בתיקים שבהם הם מחזיקים כיום.

באמצע הקדנציה יפנו השניים את משרדיהם לטובת עוד שניים שקיבלו 2 מקומות בשולחן המועצה, אילן בן סעדון נתמך תנועת הליכוד ויוסי אביבי שרץ עם חרדי  ש"ס הספרדית ואגודת ישראל האשכנזית. האם אביבי יעמיד מטלו את טובת העיר או את טובת שולחיהם החרדים... אתם יודעים למי ניתנה הנבואה.

אגב,גם בן סעדון ואביבי כמו קודמיהם ימשיכ להחזיק במרבית התיקים הנוכחים גם בתקופה בהם הם לא ישמשו כסגנים בשכר.

כל המופיע לעי"ל הינו על סמך שיחות עם הנבחרים ומקורבים  וכמובן שהכל יכול להשתנות עד יום שלישי השבוע בשעה 19.00, עת תתכנס בלובי העיריה הישיבה החגיגית של מועצת העיר הנבחרת. אתם מוזמנים לישיבה השקטה ביותר שהכרתם.

מה שכן משתמע מהתוצאות זה שהחרדים תקעו יתד לא קטן בנוף המוניציפלי של מודיעין שנחשבה כמעוז החילוניות ועם השררה שנותן תפקיד סגן בשכר, אל תופתעו אם בבחירות 2029  נמצא אלפי  חיילים שכירים של המפלגות החרדיות  שיזרמו לכאן בתפילה להכפיל או לשלש את כוחם. לאמונה יש כח, עיינו ערך בית שמש.

ובחזרה למעשה המרכבה של ראש העיר.... נותרנו עם כפיר כהן מרובע מכבים רעות, ועידן חמי, השריד האחרון מסיעתו של מויש לוי. חמי ימשיך להחזיק בתיק החינוך וכפיר כהן יחזיק במה שממילא רצה מין הסתם, בתיק רובע מכבים רעות.

כרגע על הגדר נותרו 3 חברי סיעת מודיעין חופשית. ה - 3 כך אומרים מקורבים, לא ירצו לחמם  קדנציה שלמה כיסאות ללא תוחלת כאופוזיציה קולנית ללא השפעה ויבקשו הפעם לפעול בעשיה ממש, רצון שלפני הבחירות רמזו עליו לא אחת. תגובה על האפשרות הזו, לא קיבלנו למעט: המתינו ליום ג’, יתכנו התפתחויות.

רגע, ספרנו 17 חברי מועצה, ומה עם 4 הנותרים? כמעט שכחנו את סיעתו של ראש העיר שגרפה  4 מנדטים שלמים. דוקא כאן אין ציפיה להפתעות, הם יפעלו בעיריה בתפקידים ומשימות שונות וחלקם אולי יזכו בתוארים ללא שכר כגון: המשנים לראש העיר וממלאי מקום. מרחב חופש פעולה יש לראש העיר וכמו למי שלמד להכירו , הוא ינצל עד תום כנצר משובח משבט יוצאי בית שאן  ודוד לוי את חלוקת הקלפים שתוצאות הבחירות נתנו לו.

ובחזרה לפתיחה.... וכמו שהבנתם, ישיבות מועצת העיר שהתקיימו  תמיד בסמוך לישיבות ההנהלה, שם נחתכות החלטות האמת, יהיו מעין העתק של  5 השנים האחרונות. 

וזה בעצם כל הסיפור במאמר אחד, ותקנו אותי אם אטעה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות