חיפוש

 

 
לדף הבית >>     עובדה חקירות, ראשון לציון >>

מדוע היחפזות למסקנות זו גישה לא בריאה

 

בסיפור המקרה הבא נוכל להיווכח מדוע להיחפז למסקנות זו גישה לא בריאה ולמה כדי להגיע לתוצאה ולהבנה של התמונה, ראוי לתת קודם לכן התייחסות מתאימה.  

 

"שלום זיוה, נשמח להיפגש פנים אל פנים, האם תסכימי?"

כך החלה השיחה הטלפונית עם אריה, אדם מבוגר, שקול, אך רעד נשמע בקולו, אף סירב למסור פרטים נוספים וביקש להיפגש במהירות האפשרית.

תיאמנו פגישה במשרדי הנמצא בבניין גבוה המשקיף על נוף רחב כבר לשעות אחה"צ של אותו יום.

לפגישה הגיעו אריה ואשתו מיכל, מיכל ישבה מולי ואריה עמד והביט מהחלונות אל הנוף, היה מוטרד מאוד וכמעט ולא דיבר, ניכר היה שמחשבותיו נעות למרחקים ארוכים.

מיכל היא זו שריכזה את השיחה מבין שניהם, סיפרה שיש להם בן יחיד, חגג יום הולדת 18 לאחרונה ועומד להתגייס בחודש אוגוסט הקרוב לשירות משמעותי ביחידה קרבית מובחרת.

בנם, דורון, כך סיפרה מיכל הינו בחור ביישן , ספורטאי, השיג תארים שונים בכדורעף , סיים את לימודיו התיכוניים בציונים גבוהים ומעולם לא התפאר בכלום.

מיכל המשיכה ותיארה שכבר שבוע שמשהו לא בסדר עם הילד, הפסיק לאכול, נעלם ליום אחד, את החבר הכי טוב שלו יאיר נמנע מלפגוש ואפילו הפסיקו השיחות ביניהם.

ההורים פחדו שבנם מסתובב עם אנשים לא נורמטיביים ואולי אף הידרדר לעשיית שטויות , דבר שעלול לפגוע בו בעתיד אפילו אם זו תהיה רק שטות קטנה של נערים בגילו ,ביקשו מעורבות מקצועית בכדי לא להכביד על בנם וגם בכדי לקבל תשובות ברורות ולא שטחיות.

הסברתי להם כיצד מתנהל מעקב וחתמנו על הזמנת עבודה מסודרת.

צוות עוקבים התמקם בשעות הבוקר למחרת מול בית המשפחה, כשדורון יצא בסביבות השעה עשר בבוקר עקבו אחריו , ציינו בפניי מהשטח שהגיע לקניון סמוך  ונפגש עם חבורת נערות ונערים, שוחח בעיקר עם נערה שעמדה והחזיקה בידו של נער אחר.

בתום הפגישה עם החבורה, חזר דורון לביתו ונדמה היה שיישאר בבית אך זה לא מה שהיה, כעבור חצי שעה יצא דורון מהבית והלך הליכה ממושכת עד לפארק בעיר סמוכה, שם ישב על ספסל בכניסה לפארק והמתין.

חלפה רבע שעה מהרגע שהגיע, עד שלידו הופיעה ונעמדה נערה, זוהתה מיד כאותה נערה שעמה שוחח קודם לכן בקניון, זו שהחזיקה ביד של נער אחר.

דורון והנערה הסתובבו בפארק, התחבקו, התנשקו והתנהגו כמו בני זוג לכל דבר.

למחרת, במשך כל שעות הבוקר והצהריים, לא יצא דורון מהבית, כשיצא אחר הצהריים, הגיע למגרש כדורגל סמוך, הצטרף לחברים שהיו שם, ביניהם נצפה אף אותו נער שאתמול החזיק בידה של הנערה, כולם שיחקו ביחד ונראה היה שאין כל סימן להתנהגות בלתי נורמטיבית מצדו של דורון.

הזמנתי את ההורים לפגישה והצגתי בפניהם את התיעוד שנאסף,

ההורים זיהו מיד את הנערה ואת הנער, מסרו שהנער הוא יאיר חברו הטוב של דורון והנערה היא חברתו של יאיר.

הסברתי להם שדורון לא הידרדר למעשים לא טובים, אלא כנראה התאהב בחברתו של החבר הכי טוב שלו וזה מה שמשבש את הדברים, שלהערכתי אין כאן סכנה לעתידו או סכנה לסובביו, אלא חלק בלתי נפרד מהתבגרות שלפעמים לא הכול ורוד בה.

ההורים הסכימו עמי ונפרדנו.

כעבור שבועיים לערך התקשר אלי אריה וקולו נשמע מעודד ביותר, אריה סיפר שהכול בסדר עם דורון, הנער חזר לעצמו ויש לו בת זוג מקסימה שהכיר ימים ספורים קודם לכן.

אריה בעיקר רצה להודות לי על הרגישות, הודיתי לו על האמון ובכך הסתיימה השיחה.

להיחפז למסקנות זו גישה לא בריאה-"להפוך השערה למידע, זו לא הנחה זו לגמרי ע!בדה".

 

יש לכם עוד שאלות לעובדה חקירות? כנסו!

האתר שלנו  טל’: 039616173

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות