חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בחירות מוניציפאליות 2018 >>

חילופי דורות בבית היהודי במודיעין

 

חילופי משמרות ודורות בסניף הבית היהודי בעיר. את מיכאל חרלפ  החליף עמיעד טאוב ומעתה הוא יו”ר הרשימה למועצת העיר ויו”ר הסניף המקומי. ותשכחו מעידן חרל”פ (שהסיר את מועמדותו ברגע האחרון) כי עמיעד מכוון גבוה

 

 15 שנה, כמעט נצח במושגים של מודיעין הצעירה, שלט ללא מצרים בסניף המפד"ל לשעבר, והבית היהודי היום, מיכאל חרל"פ ששימש  במהלך השנים גם כסגנו של ראש העיר.

אבל  בשקט בשקט (ואולי לא למי שמעורה וחי את הרחוב הדתי לאומי) , פילס לעצמו לקודוק הסניף המקומי, איש הדור הצעיר ממפלגתו של בנט, תושב העיר עמיעד טאוב. והשבוע זה נגמר. בבחירות שנתקיימו בסניף המקומי, נבחר עמיעד טאוב להחליף את מיכאל חרל"פ ומעתה ישמש עמיעד כיו"ר הסניף המקומי וכמובן ראש הרשימה לבחירות הקרובות למועצת העיר.

פגשתי את עמיעד מס’ ימים אחרי שוך ההתרגשות ומה שעניין אותי זה איך כל זה קרה מתחת לרדאר של מירב אנשי התקשורת בעיר.

 

- עמיעד, מדוע לא שמענו על תהליך הכינוס והבחירה ומה קרה עם מיכאל חרל"פ

"הבחירות פורסמו לאנשי הבית היהודי והתקיימו בפיקוח ועדת הבחירות של המפלגה. את הבחירות עצמן בהן השתתפו עשרות חברי סניף הבית היהודי במודיעין (הסניף החמישי בגודלו בארץ) ניהל מנכ’’ל הבית היהודי ניר אורבך שהשתתף בכינוס. חשוב לציין כי אנו המפלגה הדמוקרטית ביותר בעיר והיחידה בה מספר של עשרות אנשים משתתף בבחירת יו’’ר וחברי הרשימה. באשר למיכאל חרל"פ, מיכאל היה מועמד והסיר את מועמדותו לפני הבחירות". 
 
 
 
 
- יש הבדלי התפישה בינך לבין מי שניהל עד כה את הסניף"
"אני לא מתכוון לעסוק באחרים אלא אך ורק במה שאני וחבריי נביא אל המישור המקומי, קרי ניצוץ בעיניים תכניות עבודה יכולות עשייה מניסיוננו הציבורי והעסקי  ונכונות לשרת את כלל תושבי העיר".
 
- במי תמך בנט?
"בנט לא התערב, אבל הוא היה הראשון לברך לאחר הזכייה"
 
הערת מערכת: רק נציין שבבחירות האחרונות לראשות הבית היהודי בארץ הוא בחר בעמיעד כיו’’ר המטה שלו במודיעין ואף היה בביתו מספר פעמים".
 
- איך בכוונתך להגדיל את מס’ חברי המועצה שיבחרו בבחירות
 ראשית להקשיב להכיר וללמוד ולאחר מכן למתג את הבית היהודי כראוי ולייצר אינטראקציה קבועה ושוטפת עם קהל הבוחרים. אין תחליף לעבודת הרגליים ולהסברה נכונה ואנו נעשה זאת. הבית היהודי בראשותי יהיה בית של אור ועשייה חיובית.
 
- האם תתמוך אוטוטית במועמודותו של חיים ביבס לראשות?
"אתמוך מתוך הערכה ולא מתוך אוטומט".
 
- האם מיכאל ישובץ ברשימה ובמקום ריאלי?
"בחודשים הקרובים יתקיימו בחירות לרשימת הבית היהודי למועצת העיר וכל חברי הבית היהודי יוכלו להתמודד. אכבד כל החלטה של מיכאל". (בקיצור, מינויים משוריינים לא יהיו כניראה...)
 
 
- האם יש דברים שתשאף לשנות בהתנהלות העיר?
"אני  צריך בראש ובראשונה יחד עם חבריי ללמוד ולעבוד ואם אעשה זאת אוכל גם לשנות את הדרוש שינוי".
 
 
- האם תשאף לשמור על הרוח הליברלית שחיים דוגל בה, חיה ותן לחיות?
"בחרתי לגור בעיר מעורבת מלכתחילה וגם בבית היהודי דרים יחדיו בשלווה ובשלום כל גווני הציבור הישראלי. מודיעין היא עיר נפלאה בעיניי וארצה לשמור על מרקם היחסים הנהדר שבין תושביה".
 
- מה דעתך על חוק המרכולים של דרעי?
"חוק המרכולים של השר דרעי שנוסד לטעמי רק בגלל מצבו הרע בסקרים הוביל רק לחילול ה’ ושבת.  במקום לעסוק בהסדרה משותפת של השבת במרחב הציבורי הלך דרעי על סגנון הכפייה המוכר של ש’’ס והוביל  בעיקר להמון שנאה וקיטוב בין דתיים לחילוניים. הפיכת נושא השבת לכלי למאבקים פוליטיים בין חרדים לחילוניים במטרה לקושש מנדטים הינו אם כל חטאת ההופכת את הסמל היהודי עתיק היומין לנושא שבמחלוקת. הנושא מעצבן במיוחד שכן הוא  חסר כל משמעות מעשית".
 
- מה עם תחבורה בשבת, ומה דעתך בנושא המרכולים באשר למודיעין?
"בנושא התחבורה קיים וטו מוחלט של משרד התחבורה בנושא ובנושא המרכולים קיים סעיף המחריג את המסעדות ובתי העינוגים מן החוק ודורש את אישורו של שר הפנים רק למרכולים ובתי עסק וממכר בהם לא נחקק חוק עזר עירוני עד כניסת החוק. בנושא השבת אסור לנצח בכוח. אני אמנם מתנגד לפתיחת מסחר בשבת הן מהסיבה היהודית והן מהסיבה החברתית ולא בכדי אחת התומכות הבולטות של השבת היא הסוציאליסטית שלי יחימוביץ’ שהבינה כי אסור להפוך יום מנוחה עם ערך סוציאלי עצום ליום חול בו נגזלת המנוחה ממאות אלפי עובדים עניים, שמועסקים בעל כורחם".
 
- האם באמתחתך תוכניות להתקדמות בשביל הפוליטי הארצי?
"אשתי ואני קיבלנו החלטה לעשות למען תושבי העיר ובכוונתי להתמקד בעשייה העירונית בשנים הקרובות".
 
- האם תפנה לאוכלוסיות נוספות לבחור בסיעה?
"הבית היהודי הוא לא רק ביתו של הציבור הדתי לאומי אלא ביתו של כל חילוני ומסורתי המחובר ליהדותו וכמובן לדתיים המבקשים לבטא את השקפת עולמם. גם כל מי שמבקש ייצוג חברתי ימצא בבית היהודי את ביתו. ’’הבית יהודי ייצר אמירה חברתית ברורה שיודעת שלהפוך ילד בסיכון לילד בסיכוי לא פחות חשוב משום נושא עירוני ושלוקחת אחריות על החוליות המוחלשות בשרשרת".
 
- מה דעתך על מאבקיו של אבי אלבז נגד מה שהוא מכנה כפיה דתית
"אני לא מכיר כפייה דתית בעיר ולא מתכוון להתעסק בניסיונות חסרות התוחלת להרוס את המרקם הנפלא שבין מגוון תושבי העיר. הבית היהודי בראשותי יעסוק רק בעשייה חיובית בהצגת היתרונות ובערך המוסף אותו נביא לעיר".
 
צילומים:  אודליה ארביב
עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות