שלום שקד,
בזמנים שבהם אנו שופטים ספרים על פי הכריכה, המראה החיצוני לא רק חשוב, אלא גם משפיע על הצלחת הספר. עיצוב הספר הוא החיבור הראשון של הקורא עם היצירה, ומשפיע ישירות על הרושם הראשוני, על המסר ועל ההחלטה האם לקנות או לקרוא אותו.
כשספר מונח על המדף בחנות או מוצג באתר אינטרנט, המראה החיצוני הוא הדבר הראשון והיחיד שהקורא הפוטנציאלי רואה. כריכה מושכת וייחודית תמשוך את העין, תעורר סקרנות ותגרום לקורא לרצות לאחוז בו או ללחוץ על הקישור. עיצוב כריכה מוצלח אמור לשקף את מהות הספר:
ספר מתח עם עיצוב דרמטי וצבעים כהים.
רומן רומנטי עם איור עדין וצבעים רכים.
ספר עיון עם פונט נקי ועיצוב מקצועי.
העיצוב החיצוני הוא רק ההתחלה. עיצוב פנים הספר – העימוד – משפיע על חווית הקריאה כולה.
פונט וגודל האותיות: בחירת פונט קריא וגודל נוח לעין הם חיוניים, במיוחד עבור קוראים מבוגרים.
רווחים: רווחים נכונים בין השורות, הפסקאות והפרקים משפיעים על קצב הקריאה ומונעים עייפות.
מראה אחיד: עיצוב אחיד של כותרות, מספור עמודים ורשימות שומר על מראה מקצועי ומאורגן.
עיצוב פנים מרושל או לא מקצועי עלול להרתיע ולהרחיק את הקורא, גם אם התוכן הוא גאוני.
בסופו של דבר, העיצוב הוא גם כלי שיווקי. ספר מעוצב היטב משדר מקצועיות, השקעה ואיכות. כך הוא מבטא בפני הקורא: "השקעתי בפרטים הקטנים כי אני מאמין במוצר שלי". המראה החיצוני של הספר הוא המיתוג שלו, והוא עוזר לו להתבלט בשוק תחרותי. לכן במקום להתייחס לעיצוב כהוצאה מיותרת, כדאי לראות בו השקעה חיונית לעתיד הספר.
בברכה,
לאה חובל.
0546306921