חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

מכרז ”ארוות הברון” - יוצאים במכרז חדש

 

הכרעה בפרשת ”אורוות הברון”: בית המשפט החליט לבטל את זכיית ”גלובוס” במכרז ולצאת למכרז חדש

 

הכרעה בפרשיית מתחם "אורוות הברון" אשר נמצא במחלוקת כבר שנים. בית המשפט החליט לבטל את זכיית חברת "גלובוס" ולצאת למכרז חדש לפיתוח המתחם.

מתחם אורוות הברון, הממוקם בפינת הרחובות רוטשילד ומוהליבר בראשון לציון, הינו מתחם היסטורי ששימש בימי ראשית המושבה כמשרדים של פקידות הברון. בחצר הקימו הפקידים אורווה גדולה ומפוארת לסוסים וכרכרות, ומשני צידי הבניין היו חדרי מגורים לעובדי האורוות.

המתחם מצוי בבעלות של עיריית ראשון לציון, החברה הכלכלית ראשון לציון בע"מ (המחזיקות בכמחצית מהזכויות במתחם) ובבעלות בעלי זכויות פרטיים אחרים.

בשנת 2006 הוחלט לנקוט בהליך של פירוק שיתוף במקרקעין ונתמנו ע"י בית המשפט כונסי נכסים (עוה"ד רועי בר ודפנה מרגולין) שפרסמו מכרז למכירת הזכויות במתחם. במכרז זכתה חברת גלובוס אינטרנשיונל השקעות בנין ופיתוח (1996) בע"מ.

גלובוס לא קיימה את ההתחייבויות שקיבלה על עצמה במסגרת ההצעה שהגישה למכרז ובמסגרת החוזה שהיה אמור להיחתם בינה לבין בעלי הזכויות במתחם באמצעות כונסי הנכסים.

בין הצדדים התנהלו הליכים משפטיים רבים אשר במסגרתם גובשו הבנות שגם הם לא צלחו ולא יצאו לפועל. הפועל היוצא, הינו שגלובוס לא שילמה עד היום תשלומים כלשהם לבעלי הזכויות במתחם, לא העמידה את הערבות הבנקאית שהייתה אמורה להעמיד מכח ההתחייבויות שקיבלה על עצמה במסגרת הזכייה במכרז, ולמעשה לא קיימה את ההתחייבויות שהיתה אמורה לקיים מכח הוראות המכרז והחוזה שהיה חלק בלתי נפרד ממנו.

כמו כן, התמורה שגלובוס היתה אמורה לשלם במסגרת התנאים לפיהן זכתה במכרז, אינה משקפת כלל ועיקר את התמורות שניתן לקבל כיום בגין מכירת הזכויות במתחם. ניתן לומר שהשווי של המקרקעין עלה במהלך התקופה שמשנת 2006 ועד היום פי שלושה.

לאחר שכל הנסיונות לגבש מתווה מוסכם לביצוע העסקה מול גלובוס לא צלחו, החליטה מועצת עיריית ראשון לציון לפנות לבית המשפט ולהבהיר כי עיריית ראשון לציון עומדת על ביטול המכרז הנושן ועל פרסום מכרז חדש שהתמורות שיתקבלו מהזוכה בו, ישקפו נאמנה את שווי מקרקעי המתחם כיום.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות